Toon posts:

windows start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heey. ik heb een vreemd probleem. als ik mijn computer opstart vind hij alle device.. en krijg ik het windows laat scherm maar zodra hij klaar is met laden start hij weer opnieuw op... herinstallatie heeft geen zin na 1 dag krijgt hij die kuren weer. mijn computer tikt ook. het is geen gepiep .. ik kan niet constanteren of het uit de HD komt of uit het kleine speakertje. zodra hij tikt loopt pc vast en kan ik hem weer gaan rebooten. ik ben 2 weken achter elkaar wezen herinstalleren en bios resetten.. heb alles geprobeerd. is er iemand die mij kan helpen?

mischien werkt het info over mijn computer.

HD Maxtor 80 GB
Ati radeon 9800Pro
Realtek 747 moederbord
Creative prof emu 1212m
Amd Sempron 1800+
cd brander + dvd brander
floppie drive.
veel lichtjes (al alles uitgeschakelt en 1 standaart koeler laten draaien maar helaas geen verandering)
350 watt voeding
pc blijft netjes 29 graden celcius

Groeten plankz

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Duidelijk, je hd is kapot.

Blij Met Wilco

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sluit ik me idd bij aan. Voor de zekerheid zou ik nog wel even eea troubleshooten (probeer het ding eens in een andere bak bijv). Maar het lijkt me dat bij een nieuwe hdd het probleem over is :)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als de PC inderdaad helemaal vast slaat op het moment van de tik, begin dan maar eens met het vervangen van de harddisk. Hang je oude schijf er los naast, dan kun je eventueel nog backups maken voor zover nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanks voor de Super snelle snelle reply dit is echt geweldig thanks :D _/-\o_ dat word ff mijn spaarpot kapot slaan.. :D mijn probleem is opgelost ... THANKS!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-03 09:58
Om er 100% zeker van te zijn dat het de harde schijf is die ana het overlijden is zou ik als ik jou was toch eventjes een Maxtor tooltje draaien, dit kan je gewoon downloaden van de Maxtor website en draaien onder Windows.

Of het nou maxblast of Diagnostics tests was weet ik zo 1-2-3 niet meer, maar als ik mag gokken zou ik het op Diagnostics gooien ;)

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Robbels
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-02 19:41
en probeer te kijken of je nog garantie op je schijffie hebt ;) altijd leuk een extra 80 gigje erbij na een tijdje wachten.
zet zoiezo wel dat de schijf kapot was bij initiele installatie ervan op die manier krijg je altijd een nieuwe build schijf. staat ook vermeld daarzo.

https://www4.maxtor.com/en/support/service/rma/create/
alstu;)

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
En als je dan toch twee schijven hebt tegen die tijd, even backup service installeren, als het gratis Cobian Backup. Gewoon op dagelijks instellen, vergeet je het nooit. :)

Verwijderd

Topicstarter
aah slim idee om die 80 gig . in te ruilen voor nieuwe.. ik zal het proberen.. en dat maxtor progammatje word zeer onmogelijk.. omdat mijn computer niks doet... en al mijn andere computers nog geen sata aansluiting hebben.. en laptop ook niet.
heb al nieuwe hardeschrijf besteld. ik hoop dat het lukt met die 80 gig garantie dan heb ik.. 240 gig jeeeh... ! ok thanks voor al jullie inspiratie en info (A) ...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voordat je die 80GB terugstuurt, mocht je er nog wat data vanaf willen krijgen kun je altijd nog het ding invriezen: http://faq.tweakers.net/om/hdd_invriezen/
Pagina: 1