[Excel] inhoud cellen verslepen zonder layout problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-07 12:59

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Topicstarter
Is vast een n00b-vraag, maar ik kan er geen antwoord op vinden. Op mijn werk heeft men besloten Excel te gebruiken voor het maken en bijhouden van planningen. Niet echt handig maar ook niet erg bespreekbaar dus beschouw dit ajb als een gegeven ipv tips te gaan geven in welke software je veeeel beter planningen kunt bijhouden.

Anyways, planningen moeten wel eens aangepast worden en dan versleep je wel eens een blok (inhoud van een cel) naar links of rechts. Dat gaat dan echter ten koste van de layout (celkadertjes enzo worden mee versleept zodat er witt cellen zonder kader achterblijven.) Handmatig de layout repareren is nogal irritant.

Mijn vraag dus: is er een manier om alleen de inhoud van de cells te verplaatsen met achterlating van de cellborders, achtergrondkleurtjes etc? Bij voorbaat dank voor tips enzo!

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-07 13:48
edit:
Beter gelezen en daarna aangepast

Kun je niet beter gewoon kopieren en plakken ipv knippen en plakken, moet je daarna alleen nog even de tekst uit het origineel verwijderen. Misschien nog iets om een macrotje voor te maken.

Verder kun je bijvoorbeeld alleen de tekst (dus zonder opmaak) kopieren met de paste special uit het Edit menu (plakken speciaal). Je kunt dan van de gekopieerde cel (ctrl-c) bijvoorneeld alleen de 'values' plakken.

[ Voor 56% gewijzigd door mbaltus op 08-12-2006 15:10 ]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Laat maar, antwoord is er al...

[ Voor 74% gewijzigd door jvo op 08-12-2006 21:12 ]