Toon posts:

Laptop, nieuw/2ehands > CS

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan over te stappen naar een laptop. Nu zijn er zoveel verschillende laptops op de markt, maar ik heb eigenlijk helemaal niet hele harde specs nodig. IK speel namelijk het spel Counter Strike, en speel niets anders. Daarnaast doe ik weleens een dvd kijken, wat downloaden en natuurlijk surfen en wat chatten. Veel zwaardere activiteiten zullen er niet komen.

Ik zat daarom te denken aan een 2e hands laptop, omdat ik geen zin heb 800 euro neer te leggen voor iets, dat zodra ik het koop, meteen 300 euro goedkoper word.

Dacht dus in ieder geval aan een Centrino. Duo core hoeft niet eens... Een dvd brander is een must.

Twijfel!!!! de videokaart. Ik hoorde dat de Intel GMA950 goed presteerde voor een onboard. Zou ik met die kaart in counterstrike, geen drops hebben zodra er smokes in beeld komen? 100fps constant met een drop naar 95 mag nog.

Ik dacht ook aan een 9700 videokaart, of een x700.

Het merk asus staat mij minder aan en valt dus af. Nu heb ik op v&a gekeken, maar is het aanbod heel klein. Marktplaats staat genoeg, maar allemaal van die tjah...... sommige geloof ik niet.

Wie kan mij wat tips geven omtrend de aankoop van mijn laptop.

Op dit moment heb ik een barebone game pc, maar die gaat weg... omdat ik mobieler wil zijn. Vroeger speelde ik nog cod2, waardoor de workstation ideaal was.

ps: Ik wil de laptop op extern scherm, 2 hdd's keyboard en muis aansluiten, ik weet dat ik dan een usb hub nodig heb.

Laptop mag 14.1" tot 17" zijn...

Ik zie door de bomen het bos niet meer....

Vroeger vond ik de Acer 4002WLMI helemaal de bom, en de acer ferrari 4002 met x700 ook....

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Jesus van welke planeet kom jij 100 fps? 95 fps mag?? meer dan 60 fps is overkill IMO
X700 is het beste.
Ik zou even gewoon googlen op 2de hands laptops.
Met een goede videokaart zijn trouwens wel wat moeilijker te vinden.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:28:
Twijfel!!!! de videokaart. Ik hoorde dat de Intel GMA950 goed presteerde voor een onboard. Zou ik met die kaart in counterstrike, geen drops hebben zodra er smokes in beeld komen? 100fps constant met een drop naar 95 mag nog.
Nee..
En waarom zou je in hemelsnaam op een TFT scherm 100 FPS willen hebben?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou je niet doodstaren op alleen de videokaart. Vooral omdat je aangeeft niet veel meer te doen dan CounterStrike, wat op een P3 1ghz laptop met radeon 9200 nog goed draait.

Denk dat die onboard kaarten ruim volstaan. Dit houd je shopping mogelijkheden vrij groot en kun je ook processoren en geheugen meenemen in je overweging

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01 22:27
Reconhell schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:31:
Jesus van welke planeet kom jij 100 fps? 95 fps mag?? meer dan 60 fps is overkill IMO
X700 is het beste.
Ik zou even gewoon googlen op 2de hands laptops.
Met een goede videokaart zijn trouwens wel wat moeilijker te vinden.
het wordt een eeuwige discussie denk ik, maar je merkt het verschil tussen 100 en 60 fps wel in CounterStrike en dat is gewoon een feit. Als je 60 fps hebt, dan ga je geheid drops krijgen. 100 Fps is gewoon een must. Geen punt van discussie, als je het spel zelf niet intens gespeeld hebt begrijp je dat niet.

Verwijderd

hey, ik zou even doorsparen en gewoon voor een nieuwe gaan of voor een hele nieuwe 2e handse.

voor 500 euro heb jevaak een laptop waar of geen goede grafische kaart in zit of de accu bagger is of hij is helemaal beschadugd, ik heb laatst een laptop gekocht van nog geen maad oud voor 300 euro onder de nieuwprijs:

649 euro

intel core duo t2050
2x 512mb ddr2 infineon
onboard intel xtreme graphics
80gb schijf
14.1 inch scherm 1280x800

voor 600 euro heb je ook al een hele leuke instap laptop met een amd turion mk36 512mb ATI x1100

http://paradigit.nl/configurator.php?system=1946

dit is echt een heel goed systeem voor de prijs en je kunt zeker CS mee spelen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 14:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus met een 6150 of met een Intel GMA950 zou ik cs zonder problemen moeten runnen?

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica