Ik wil een pc met windows 98 eerste editie opnemen in een draadloos netwerk. Ik kan geen kaart vinden die daarvoor geschikt is, alle kaarten zijn voor 98SE of hoger. Weet iemand waar ik een kaart kan halen die wel geschikt is of weet iemand een andere oplossing?
Kun je niet een accesspoint in bridge mode daarop aansluiten en dan een bedrade netwerkkaart /kabel naar de access point leggen?
Win98 <---> WAP in bridge ~ ~ ~ Accesspoiont <---->internet
(win98
we leven in 2006....)
Win98 <---> WAP in bridge ~ ~ ~ Accesspoiont <---->internet
(win98
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Ik neem aan dat het om een oude pc gaat, kijk dan ook goed of de juiste PCI standaard wordt ondersteund. Al regelmatig meegemaakt dat de draadloze (PCI) netwerkkaart niet eens op het moederboard wilde werken ongeacht het besturingssysteem.
Neem zoals hierboven is gezegd een accesspointje wat in clientmode werkt, dat werkt ook sowieso wat sneller als een brak PCI-kaartje 
Drivers heb je hierbij niet nodig, je pc gedraagt zich gewoon als een bedrade pc.
Drivers heb je hierbij niet nodig, je pc gedraagt zich gewoon als een bedrade pc.
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Dan doe ik dat wel ja, kun je elke accespoint in clientmode zetten of heb je een speciale nodig?DarthPlastic schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:02:
Neem zoals hierboven is gezegd een accesspointje wat in clientmode werkt, dat werkt ook sowieso wat sneller als een brak PCI-kaartje