Toon posts:

Probleem na nieuwe bootschijf :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn Pc naar de Pc-boer gebracht en die zou bij aanschaf van een mooie 250GB Sata schijf voor mij een directe kopie maken van mijn huidige bootschijf naar de 250GB. Dit omdat mijn oude bootschijfje aan het slijten was en vreemde geluidjes maakte af en toe.

Eerst had ik dit in mijn Pc zitten
http://img165.imageshack.us/img165/7566/oldtu1.jpg
C/D is een oude 80GB hdd en die H een 320GB

En dit nadat mijn vriend de Pc-boer klaar was.
http://img237.imageshack.us/img237/9445/newzr8.jpg

Het probleem is nu dat mijn 320GB schijfje waar al mijn backups van 100% legale DVD's en CD's op stonden nu niet herkend word. Hij staat wel bij schijfbeheer, klaar om hem te activeren. Dit doe ik echter liever niet omdat ik bang ben dat ik mijn data niet terug krijg.

De oude 80GB word echter nog wel herkend. Is er een manier zodat ik mijn geliefde muziek, foto's en filmpjes terug kan krijgen van mijn 320GB schijfie?

Ik draai WinXP home btw
Alvast bedankt

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:46

Tags NL

Harmful or Harmless?

Je ziet hem wel, maar hij heeft geen drive-letter? Rechtermuisknop erop en driveletter toekennen kan?

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat als "niet actief" of niet gepartitioneerd, whatever. Ik kan geen drive letter toekennen, al geprobeert :(

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
voor het toekennen van een driveletter moet die toch eerst geactiveerd zijn

Verwijderd

Topicstarter
Ja en hij geeft juist aan dat dat niet gebeurt is. Ik moet echt die harde schijf MET data terugkrijgen anders heb ik een groot probleem.

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:40

JHMvP

Veritas logica est

Ik heb dit ook regelmatig gehad toen ik 7x 300Gb aan schijven in mijn kast had hangen zonder (blijkbaar) voldoende koeling. MEESTAL hielp het om de machine af te laten koelen, paar schijven ontkabelen en dan deed-ie het weer...

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• Viper®
  • Niet online
volgens mij kun je gewoon disk activeren doen en vervolgens er een letter aan toekennen

• whatzert
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-03 10:33
Zolang je de schijf activeerd blijft de data er toch wel op staan. Ik heb dit gehad met het clonen van een 120GB schijf naar een 320GB schijf.

Verwijderd

Hij staat als "niet actief" of niet gepartitioneerd, whatever.
Laat me raden, hij zegt dat je de schijf eerst moet formateren voordat je um kan gebruiken?

In dat geval kun je bijvoorbeeld booten van een linux live cd (knoppix...) en dan alle data overcopieren naar een andere schijf / netwerk pc.

• Viper®
  • Niet online
In Disk Management, the process of detecting a disk or volume and assigning it a status (for example, healthy) and a type (for example, dynamic).

Initialiseren heeft dus verder niks te maken met partitioneren of formateren.

Vaak is het zo dat als je nu een nieuwe disk aan je systeem hangt dat je die ook eerst moet activeren via je disk manager

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. ik zal dan proberen hem straks te activeren (zit nu op werk lol) en dan vingers kruisen dat ik niet alles kwijt ben. Bedankt voor de snelle reacties iig.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Zolang je na het initialiseren de schijf niet formatteert, kun je nog behoorlijk wat recovery uitvoeren op de schijf indien noodzakelijk. Alleen initialiseren, dan kijken of je er een driveletter aan toe kan kennen als XP dat niet zelf doet, en als het mee zit kun je dan weer bij je data.
Mocht dat niet lukken, kijk dan eens in de OM FAQ, daar staat een heel stuk over datarecovery.

• Viper®
  • Niet online
^^

mocht dat toch niet werken dan ben ik uiteraard niet aansprakelijk voor jouw eventuele dataverlies betreffende je "legale iso's" :D

[je kunt niet veilig genoeg zijn tegenwoordig]

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Viper® schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 14:42:
volgens mij kun je gewoon disk activeren doen en vervolgens er een letter aan toekennen
Volgens mij is het inderdaad een schijf importeren. Kijk hier eens voor meer informatie.

Edit: hier nog meer info

Edit2: de eerste link heb je niet echt veel aan, zie ik. Is te veel windows 2003.

[ Voor 22% gewijzigd door marquis op 08-12-2006 15:43 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb dus die schijf geinitialiseerd, maar nu krijg ik dit:

http://img362.imageshack.us/img362/9945/klotevb1.jpg

Blijkt dus nu ook dat hij mn DVD-rom+DVD brander niet meer kan vinden....
wth is hier aan de hand?

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 16:12:
Ok, ik heb dus die schijf geinitialiseerd, maar nu krijg ik dit:

http://img362.imageshack.us/img362/9945/klotevb1.jpg

Blijkt dus nu ook dat hij mn DVD-rom+DVD brander niet meer kan vinden....
wth is hier aan de hand?
Mmmm, die staat er toch onder?
In de lijst erboven wordt nooit een dvd\cd rom geplaatst, maar in het venster onder zie ik hem gewoon bijstaan. Staat hij wel in de apparaatbeheer?

[ Voor 16% gewijzigd door marquis op 10-12-2006 15:06 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Met Norton Ghost kun je vrij eenvoudig alle files redden van je schijf
Pagina: 1