Toon posts:

Subwoofer als sluitpost voor een HomeTheater-set

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorig jaar een mooie set aangeschaft bij Ypma in Alkmaar. Onkyo TX-DS676-versterker, Onkyo CD, Onkyo DVD DV-S525 en JVC Breedbeeld, 100Hz Digipure met 3 floating speakers aan de voorzijde (ook center). Verder goedkope zware achterspeakers van Magnat bij 'Best Getest' in Alkmaar.

Is het nog de moeite waard om een subwoofer aan te schaffen ? Kosten zijn toch zo rond de 1000 gulden. Haal ik dan nog voldoende 'winst' in het dieplaag, als de hoofdspeakers al tot 40Hz gaan ?

Heb ik er overigens ook baat bij voor gewonen audio-weergave van CD's ? Dan wordt niet aangestuurd via het .1 kanaal van 5.1

Hoe werkt dit ? Gebruik je dan Prologic of 5-channel-stereo?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Verwijderd

Ik vind ook (net als jij) dat ik een goed setje heb (nl. Sony sr db940 5x115w Dolby Digital met bose AK10 speakers).

Daar was ik alheeeel tevreden mee. TOTDAT ikeen elac 773 sub op proef had (voor 599 op de kop getikt bij www.rikstoet.nl in den haag) dan wil je niet anders meer hoor |:( het is toch net effe een mooiere diepe bas.

Vooral bij dts/dd is het een op zichzelf staand kanaal die lagetonen effecten naar voren brengt die je anders echt niet hoort, hoe goed je front centers ook zijn..

Mijn versterker stuurt bij (een van de tig :? ) surround standen bij Cd / radio etc gewoon de subwoofer aan. En op de Elac zit ook een speaker in/uit dus het kan sowiezo altijd...

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Wat je doet bij het kijken van films, is het sub gewoon hard zetten voor een dramatisch effect. Mijn Yamaha heeft ook een movie stand, waarbij alles onder de 50 een 10 dB boost krijgt. Als je bij mensen zou gaan meten wat zei gebruiken als film instelling voor hun, denk ik dat je op +10 of +15 dB uitkomt tov het overige frequentiegebied.
Als je speakers hebt die probleemsloos tot 40Hz kunnen (-3 dB punt), dan kan je waarschijnlijk een vergelijkbaar resultaat krijgen door het zelf toe te voegen met een EQ.

Jag

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

Ik heb zelf een 4-tal Jamo Graduate 4 speakers staan. (voor en achter en die zijn hoorbaar/voelbaar tot 25 Hz) maar die SW-80 Subwoofer van Yamaha geeft toch echt dat beetje extra!

Versterken van je Sub (Onder de 80 Hz THX Ultra norm) is denk ik toch niet echt verstandig! aangezien je speakers daar waarschijnlijk toch niet echt op berekend zijn.

Zie voor alle specs een draadje over je Home-HIFI Set!

WWW.RC5.NL

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

Op donderdag 01 februari 2001 23:18 schreef epoch het volgende:
Ik vind ook (net als jij) dat ik een goed setje heb (nl. Sony sr db940 5x115w Dolby Digital met bose AK10 speakers).

Daar was ik alheeeel tevreden mee. TOTDAT ikeen elac 773 sub op proef had (voor 599 op de kop getikt bij www.rikstoet.nl in den haag) dan wil je niet anders meer hoor |:( het is toch net effe een mooiere diepe bas.

Vooral bij dts/dd is het een op zichzelf staand kanaal die lagetonen effecten naar voren brengt die je anders echt niet hoort, hoe goed je front centers ook zijn..

Mijn versterker stuurt bij (een van de tig :? ) surround standen bij Cd / radio etc gewoon de subwoofer aan. En op de Elac zit ook een speaker in/uit dus het kan sowiezo altijd...
AK10 is toch niet acoustimas???

Toch?? want dan mis je tov fullrange speakers toch echt heel veel!!!

WWW.RC5.NL