Toon posts:

[Router] moeite met streamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
@home heeft sinds gister mijn 2e computernaam geschrapt en ik moest dus gaan geloven in een router, deze vandaag gekocht geinstalleerd klaar... Hij doet het, heb geen snelheidsverlies en ben zeer tevreden.

Toch is er een probleem, ik heb al het 1 en ander proberen op te zoeken maar ik kom telkens uit op niets... Het streamen van videobestanden en ophalen van internet pagina's gaat heel erg traag, terwijl speedtest toch echt een goede snelheid neerzet...

heeft iemand een idee wat er mis kan zijn??

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-03 13:15
Welke router heb je?

Verwijderd

Topicstarter
sweex RO001

Verwijderd

Topicstarter
problem still standing,

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 11:07

chromeeh

the Gnome

Firmware al ge-update?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
nee,
was ook niet nodig,
alles is actueel//

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Check je dns-instellingen van zowel je router als je PC('s) ff. Denk dat er iets mis gaat met de name-resolving, waardoor er telkens gezocht moet worden.
Op de router instellen dat ie de DNS van je provider pakt. En op je PC's instellen dat ze de router als DNS pakken en zelf geen routetabel bijhouden :)

[ Voor 33% gewijzigd door The Eagle op 12-12-2006 11:34 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
goed dat lijkt me nou net iets wat ik niet begrijp en dus goed de oplossing zou kunnen zijn,..
ik zal even uitzoeken wat een DNS is...
nader bericht volgt

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17
Ik had hetzelfde probleem met mijn Speedtouch 546 adsl modem/router (bij mijn HetNet abbo gekregen), en daarna ook hetzelfde probleem met een geleende Sweex modem/router...
Daarna heb ik een SMC modem/router gekocht, en nu werkt het probleemvrij.

Ik denk dat die Sweex (en die Speedtouch ook) gewoon problemen heeft met streaming media, ik weet niet waarom.
Beide hadden de meest recente firmware, en waren op de juiste manier geconfigureerd.

Probeer eens een andere router te lenen, en kijk of het dan wel goed werkt. Zoja, dan zul je denk ik toch aan een andere router moeten...

Ik heb zelf goede ervaringen met deze Edimax router, ook met torrents en Shareaza ging hij nooit onderuit. En voor de prijs hoef je het ook niet te laten... ;)
offtopic:
Helaas ligt hij nu stof te verzamelen, sinds mijn overstap van Chello naar HetNet...

[ Voor 17% gewijzigd door Richub op 12-12-2006 11:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://www.troublesathome...&page=instellingen#vraag8

heb ingesteld op router:
213.51.129.37 primary dns
213.51.144.37 secondary dns

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2006 12:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik kom trouwens via http://192.168.123.254 in mijn router, dan dus 192.168.123.254 istellen op pc als dns?

Verwijderd

Topicstarter
en voor zover ik weet gebruik ik geen route tabel... hoewel ik niet weet wat xp allemaal doet..

Verwijderd

Topicstarter
oke, net even gereboot...
op de router 2 x een dns van @home...
op pc ip van router ingesteld als dns...
en het streamen gaat nog steeds niet beter,
waar vind ik die routetabel...

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:17
Gebruik de editknop, dit onnodig kicken is 'not done' op GoT...

Je krijgt altijd 2 DNS servers van je provider toegewezen, voor het geval de eerste even niet bereikbaar is.
Verder zijn je instellingen nu goed, zo had ik ook altijd mijn netwerk ingesteld met Chello.

Leen even een router van een ander merk, dan kun je testen of het streamen dan beter gaat.

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025
Heb je ooit die CD van @Home geinstalleerd?

Controleer even in je Internet Options --> Verbindingen --> LAN Instellingen of je een proxy geactiveerd heb. Zo ja, uitzetten. Zet het bovenste vinkje daar eventueel wel aan.

Actions speak louder than words

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
en mss niet een echte oplossing, maar toch een goede tip:
doe die sweex de deur uit, en koop een iets beter merk.
je gaat anders regelmatig de stekker effe mogen losmaken omdat ie (weer) maar eens is vastgelopen.

vooral als je een gigabyte-netwerk-kaart in je pc hebt - forceer die dan maar op 100 Mbps- full duplex of zelfs minder - dan moet je minder vaak stoom loskoppelen
(mijn 10/100 Mbps-switchje van hen heeft er anders ook last van, nu dient die voor "gast pc's" en mijn systemen hangen op een Gbps-switch - van Dlink - ook geen top-merk maar goed genoeg voor het budget)

maar 't is slechts een tip: ik ken je budget, eisen, smaak enzo niet.

[ Voor 11% gewijzigd door soulrider op 13-12-2006 23:20 ]

Pagina: 1