[Laptop] Micromaxx md41320 traag

Pagina: 1
Acties:
  • 451 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Hallo,

Ik heb mijn Micromaxx md41320 laptop nu ongeveer 2,5 jaar. Sinds gister is ie ineens supertraag. Direct na het aanzetten van de laptop al. Dus de bios en alles is ongeveer 20x zo traag als normaal. Opstarten duurt dan ook ongeveer 20 minuten.

Heb net de laptop open geschroevd en alles schoongemaakt (was niet echt smerig). Helaas helpt dat ook niet.

Ik zat te denken aan de harde schijf, maar die heb ik er net ook uit gehaald en de laptop vervolgens aangezet. Maar dan blijft ie net zo traag :'(

Iemand enig idee?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:30
de bios heeft niets met de hdd te maken..ik zou denken processor?

you had me at EHLO

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
brak geheugen - voeding kan van alles zijn. doe eens een memtest. Stel je bios eens in op de default instellingen en kijk of het scheelt in tijd.

• DJH
Wat me trouwens ook nog opviel is dat wanneer ik de laptop aanzet met een volle batterij. Dat de batterij dan in 5 minuten leeg is. Wat normaal ongeveer 30 minuten was (2,5 jaar oud).

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 02:29

BHQ

Hop, dat ding is aan vervanging toe.

Je kan een bios-reset overwegen (Wel correcte settings terugmeppen). Als je Windows-installatie dan nog zo traag boot vermoed ik de harddrive die aan z'n eind is.

• DJH
Yapser schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:48:
Hop, dat ding is aan vervanging toe.

Je kan een bios-reset overwegen (Wel correcte settings terugmeppen). Als je Windows-installatie dan nog zo traag boot vermoed ik de harddrive die aan z'n eind is.
Ja, maar ik hoop toch dat ie nog even meegaat :/ Ik heb geen flauw idee hoe ik bij een laptop de bios reset :? Heb al gezocht maar kan zo niks vinden, iemand tips?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-01 02:29

BHQ

Er bestaat ook zoiets als reset to default, wat in -elke- bios te vinden is ;)

Het ding kan traag zijn door een processor op (hele) lage clockspeed, een brakke harddrive, etc..

[ Voor 39% gewijzigd door BHQ op 08-12-2006 13:48 ]

• DJH
Yapser schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:46:
Er bestaat ook zoiets als reset to default, wat in -elke- bios te vinden is ;)

Het ding kan traag zijn door een processor op (hele) lage clockspeed, een brakke harddrive, etc..
YES! Default settings gedaan in de bios, probleem opgelost :D Wel vaag, maar oke :D Ik rekende mezelf al arm vanwege de aanschaf van een nieuwe laptop :P

Thx allemaal
Pagina: 1