[XP] Applicatie opstarten voordat is ingelogd (service)

Pagina: 1
Acties:
  • 858 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een PC'tje met Windows XP die ik wil gebruiken om te downloaden met SABnzbd. Dat is een programma die automatisch dingen kan downloaden, controleren en uitpakken en wordt bestuurd via een Web Interface.

De PC staat in een andere ruimte zonder monitor e.d. eraan. Nu log ik dus in met remote desktop en start het programma op. Hij draait dan op de achtergrond maar als ik de remote desktop afmeld wordt het programma ook gestopt. Ik wil dus dat het programma opstart voordat er is ingelogd.

Eerste gedachte is dus het programma als service draaien, maar kan nergens vinden hoe ik een "gewoon" programma als service instel. (alleen een manier voor NT en 2000, maar werkt helaas niet op XP).

Heb hem ook in het register gezet onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run maar dan start ie dus alleen op als je inlogt.

Nu kan ik wel instellen dat als de PC opstart er automatisch lokaal wordt ingelogd, maar netter is natuurlijk dat het gewoon op de achtergrond wordt gestart.

Iemand een idee?

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-03 10:16
als je remote je computer overneemt kun je ook gewoon afsluiten via het 'kruisje' de sessie met jouw programma blijft dan wel doordraaien. Met afmelden sluit je idd. ook de lopende programma's af

• Erik1
  • Niet online
Johnny Goodbye schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:49:
als je remote je computer overneemt kun je ook gewoon afsluiten via het 'kruisje' de sessie met jouw programma blijft dan wel doordraaien. Met afmelden sluit je idd. ook de lopende programma's af
Dat dacht ik dus ook, en heb ik gisteren geprobeerd. Programma bleef in eerste instantie gewoon doorlopen maar vanmorgen was ie toch afgesloten... (en account uitgelogd)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
http://www.microsoft.com/...8c4790cffd&displaylang=en

Download daar de resourcekit, en installeer 'm. Gebruik dan SrvAny/Instsrv om je applicatie als service te draaien.

http://www.techeez.com/windows_tips/service_under_nt.htm
Daar staat wat meer uitleg

[ Voor 17% gewijzigd door Krypt op 08-12-2006 11:56 ]

Pvouput live

• Erik1
  • Niet online
Krypt schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:53:
http://www.microsoft.com/...8c4790cffd&displaylang=en

Download daar de resourcekit, en installeer 'm. Gebruik dan SrvAny om je applicatie als service te draaien.
Thanks :*) die had ik dus gevonden voor NT/2000 en niet voor XP/2003 :+

Ik ga het eens proberen.

• Erik1
  • Niet online
Met SrvAny.exe wil sabnzbd niet opstarten, uiteindelijk is het gelukt met XYNTService :)

• raba
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-02 17:46
voor het gebruik met srvany.exe zal ook de Regkey AppDirectory moeten worden toegevoegd onder Parameters. Hierna werkt Sabnzbd zonder enig probleem met srvany
Pagina: 1