Alcatel Speedtouch SP510

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 16:45
Ik ben bezig om IPSEC vpn verbinding met een Linksys RV082 Router/Firewall/VPN en Alcatel Speedtouch 510 aan de praat te krijgen.

Ik ben er nu achter dat ik dan gebruik moet maken van SIP spoofing. Ik ga dit via de deze handleiding doen.

Alleen bij stap 7 moet ik een publiek ip adres verstekt door de provider invullen. Maar dit snap ik niet, momenteel krijgt de Alcatel Speedtouch via DHCP zijn ip adres van de provider(Planet ASDL).

Moet ik dit adres als statisch gebruiken? Moet ik Planet bellen?

Verder iemand ervaring met deze "truc"? Weet iemand een handleiding hoe verder de Linksys RV082 te configureren. Bij eerder genoemde handleiding zit wel een verhaal voor de LinkSYs WRT54G, waarmee ik er waarschijnlijk wel uit kom. Maar een exacte handleiding zou toch beter zijn.

Edit: sorry die titel slaat nergens op, ik weet niet wat er door me heen ging, mijn dank is groot als iemand deze even kan aanpassen in [SIP SPOOFING] Alcatel ST510 en Linksys RV082 oid

[ Voor 9% gewijzigd door borgdaville op 08-12-2006 11:53 ]

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• borgdaville
een zaterdagochtend kickje:

iemand enig idee of ik IP gegevens(IP/DNS/Gateway) normaal verkregen via DHCP handmatig kan instellen bij een Planet ASDL verbinding?

En wat is de subnetmask als het ip adres: 1.2.3.4/32

Via google vind ik 255.255.255.255 maar dat vind ik vreemd :?

[ Voor 28% gewijzigd door borgdaville op 09-12-2006 10:58 ]

• borgdaville
een maandagochtend kickje! :?

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
borgdaville schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 10:57:
een zaterdagochtend kickje:

iemand enig idee of ik IP gegevens(IP/DNS/Gateway) normaal verkregen via DHCP handmatig kan instellen bij een Planet ASDL verbinding?

En wat is de subnetmask als het ip adres: 1.2.3.4/32

Via google vind ik 255.255.255.255 maar dat vind ik vreemd :?
Nee, dit klopt wel :) Je hebt namelijk maar 1 extern IP, inderdaad dat van Planet en dat is statisch. Je kunt deze ook vinden op http://mijnip.nl/

• borgdaville
GraveR schreef op maandag 11 december 2006 @ 20:16:
[...]

Nee, dit klopt wel :) Je hebt namelijk maar 1 extern IP, inderdaad dat van Planet en dat is statisch. Je kunt deze ook vinden op http://mijnip.nl/
ik heb gisteravond dus alles geprobeerd, met DHCP spoofing en SIP spoofing maar ik krijg maar geen werkende internet verbinding.

Wanneer ik een vast ip adres instel krijg ik steeds toch ergens een 195.*.*.* ipadres. HEel vreemd allemaal.

Iemand een idee hoe ik een VPN verbinding met een ALcatel ST 510 en daarachter een Linksys RV082, aan de praat ga krijgen?

Of weet iemand misschien een echt ASDL modem(zonder router) of eventueel een ASDL modem/router met een fatsoenlijke spoofing functie???

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is er een speciale reden waarom je SIP spoofing gebruikt, en niet DHCP spoofing?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• borgdaville
gambieter schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 09:24:
Is er een speciale reden waarom je SIP spoofing gebruikt, en niet DHCP spoofing?
SIP Spoofing word aangeraden ivm stabiliteit, maar ik heb ook al een poging gedaan om DHCP spoofing aan de praat te krijgen.

Ik ga het(DHCP Spoofing) vanmiddag om 17:00 nogmaals proberen op deze manier! Wish me luck!

Verder sta ik nog altijd open voor andere oplossingen/ideeën.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er zit namelijk bij de KPN CD gewoon een template voor DHCP spoofing, vandaar.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• borgdaville
gambieter schreef op woensdag 13 december 2006 @ 10:31:
Er zit namelijk bij de KPN CD gewoon een template voor DHCP spoofing, vandaar.
Ik heb geen KPN cd, is die ergens te downloaden?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Kan je router geen PPTP verbinding met je ST opzetten?

Dat 'ie op die manier z'n internet krijg?

[ Voor 29% gewijzigd door Romke op 13-12-2006 11:18 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• borgdaville
Anti-XP schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:17:

De linksys kan WAN PPTP verbindingen maken ja!

Maar ik weet niet precies wat dat is, wat houd het in? Krijgt de WAN poort op de Linksys dan mijn externe 86.*.*.* IP adres?

• borgdaville
Anti-XP schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:17:

ik heb PPTP even opgezocht! Maar dit is een VPN protocol, mijn ST is alleen modem/router geen VPN server!!!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:08

The Zep Man

🏴‍☠️

borgdaville schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:36:
[...]

ik heb PPTP even opgezocht! Maar dit is een VPN protocol, mijn ST is alleen modem/router geen VPN server!!!
Bij je Alcatel/Thomson SpeedTouch 510(i) heb je een CD van KPN gekregen. Op deze CD staan in een folder een aantal INI bestanden. Dit zijn profielen welke je kan gebruiken met het meegeleverde installatieprogramma. Eén van deze profielen is het 'PPTP' profiel, waardoor de 510(i) exact hetzelfde werkt als de originele Alcatel Speedtouch Home modem. Als je router PPTP ondersteund, kan je in dat apparaat de logingegevens van je ISP invullen. De 'phonebook entry' (als je die moet invullen in je router) is: pc1

Al ben je je KPN CD kwijt (extreem slordig), kan je hier de juiste programma's neerladen.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 13-12-2006 11:57 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• borgdaville
The Zep Man schreef op woensdag 13 december 2006 @ 11:48:
[...]
Bij je Alcatel/Thomson SpeedTouch 510(i) heb je een CD van KPN gekregen. Op deze CD staan in een folder een aantal INI bestanden. Dit zijn profielen welke je kan gebruiken met het meegeleverde installatieprogramma. Eén van deze profielen is het 'PPTP' profiel, waardoor de 510(i) exact hetzelfde werkt als de originele Alcatel Speedtouch Home modem. Als je router PPTP ondersteund, kan je in dat apparaat de logingegevens van je ISP invullen. De 'phonebook entry' (als je die moet invullen in je router) is: pc1
die cd heb ik niet meer maar ik heb het betreffende pptp.ini bestand wel gevonden via de kpn website

Alleen de gegevens die ik moet weten staan op deze pagina in plaatjes die ik niet meer kan openen.

Maar misschien kan ik er ook wel zo uitkomen, dus ik moet doen:
1. adsl_pptp.ini settings laden in ST
2. De volgende gegevens invullen voor de WAN verbinding op de Linksys RV082:
WAN IP Adres: 86.82.*.*
Subnet: 255.255.255.255
Default gateway: 10.0.0.138(Alcatel Speedtouch)
Username & Passowrd: Planet gegevens

Klopt dit? Ook subnet?

• borgdaville
de verbinding is er nu, maar ik kan alleen pingen naar de router zelf (192.168.0.1), de client zit in een eigen netwerk met ip adres 192.168.10.* en gateway 192.168.10.1

Pingen gaat niet omdat ie via die gateway gaat denk ik. Ik gebruik de Sentinel client. Iemand enig idee wat er aan de hand is?

• borgdaville
borgdaville schreef op woensdag 13 december 2006 @ 21:35:
de verbinding is er nu, maar ik kan alleen pingen naar de router zelf (192.168.0.1), de client zit in een eigen netwerk met ip adres 192.168.10.* en gateway 192.168.10.1

Pingen gaat niet omdat ie via die gateway gaat denk ik. Ik gebruik de Sentinel client. Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Ik denk dat ik een route moet aanmaken, omdat de VPN Lan adressen niet bij mijn HOME LAN gateway bekend zijn. Ik heb hier gisteravond tot laat me liggen stoeien, maar ik krijg het niet aan de praat.

Dit is de situatie:

VPN Client(192.168.10.51) --- HOME LAN(192.168.10.0) -- Normale Router(192.168.10.1/84.30.*.*) -- INTERNET --- VPN ROUTER(86.82.*.*/192.168.0.1) --- Clients(192.168.0.0)

Connecten van VPN Client naar VPN Router werkt perfect, connectie is in 2 seconden gemaakt.

Maar dan heb ik alleen toegang tot de vpn router zelf(192.168.0.1), niet tot 192.168.0.2-200!

Waar moet ik welke routes instellen? Of hoe krijg ik dit anders voorelkaar?

• borgdaville
vrijdagmiddag kickje, niemand enig idee welke routes er waar moeten zijn??

Ik denk dat op de vpn client routes moeten worden aangemaakt, maar wat ik ook probeer met route add, ik krijg altijd fouten dat ik ongeldige routes ingeef.

Pagina: 1