Twee mailprogramma's in Netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Alphons
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06-2025
Ik heb een thuisnetwerkje. Desktop gebruikt Outlook van Office 2003 en de laptop Outlook Express. Zowel op de laptop als op de desktop staat nu mail, al naar gelang met welke computer ik mijn mail hebben binnengehaald en verstuurd. Zeer irritant. Is er niet een oplossing die ervoor zorgt dat de mail altijd wordt verstuurd en ontvangen op/via de desktop, ook al zit ik achter de laptop? Ben benieuwd.

• Black Hawk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-03 19:56
je kunt op je laptop ook MS Outlook zetten. Vervolgens de .pst via het netwerk op je laptop openen (op je desktop mag MS Outlook dan niet open staan)

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.

• Skins
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 13:09

Skins

CCIEx3 #21946, JNCIE-M #851

Ondersteund je provider misschien IMAP?
Daarmee kan je de mail synchroniseren met je server en blijft alles netjes bij elkaar.

Wat voor provider heb je of waar haal je je mail vandaan?

CCIE3 #21946 (Routing & Switching / Service Provider / Storage), JNCIE-M #851

• Alphons
Orange (wanadoo).

Dat wat Blackhawk schrijft lijkt op een workaround, toch? Openen via netwerk en dan kopieren naar de andere pst op de andere comp?

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:10
simpel: geen mail programma op de laptop gebruiken.

iets moeilijker. outlook express instellen dat het ophalen van je mail een kopie op de server moet achterlaten zodat je deze later kan ophalen met de desktop. voor mail verstruren gaat dit niet werken.

moeilijker: benader je mail via imap als je provider het ondersteund en een redelijk grote postbus hebt op de server.

• Black Hawk
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-03 19:56
Alphons schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:46:
Orange (wanadoo).

Dat wat Blackhawk schrijft lijkt op een workaround, toch? Openen via netwerk en dan kopieren naar de andere pst op de andere comp?
Ik bedoelde: wel openen via netwerk, maar niet kopieren. In MS Outlook doe je dat zo:
1. open MS Outlook
2. ga naar Bestand -- gegevensbestandsbeheer
3. klik op toevoegen en ga naar de pst op je desktop
4. wijzig de bezorglocatie van je mail naar deze pst

Toegegeven: het is een provisorische oplossing, maar ja, wat moet ik anders als mijn mail geen IMAP ondersteunt :(

Wie nooit tijd heeft, kan er niet mee omgaan.

• Alphons
Orange lijkt IMAP wel te ondersteunen. Echter, ik krijg de melding dat mijn user id of wachtwoord niet klopt, maar ik heb dezelfde ingetyped als in mijn pop3 account, zou toch moeten kloppen?

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:10
als je bij orange zit heb je maar weinig opslagruimte.(25mb?) Aangezien je met imap alles op server laat staan zal dat snel vol zijn.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

zelf een oude 486 met fetchmail en een IMAP daemon opstellen?

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Bij zowel outlook als bij Outlook express, kan je bij de eigenschappen van de account aanduiden, dat de mail een bepaalde tijd op de server moet blijven staan. Als je dit op 10 dagen zit, heb je 10 dagen tijd om je mail op de beide pc's binnen te halen.

Afbeeldingslocatie: http://help.expedient.com/mailnews/img/email%20on%20server/oe5.jpg

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Een PST via het netwerk zou ik niet doen. Mocht je netwerkverbinding een keertje buggy zijn (wireless, iemand?) dan is meteen je PST om zeep.

Wat je beter kunt doen is Remote Desktop-achtige software gebruiken (Windows' Extern Bureaublad, VNC, LogMeIn.com, ...), en dan vanaf je laptop inloggen op je desktop en dan je e-mailbeheer doen

We are shaping the future

• Alphons
Via VCN is wel erg omslachtig, en ook wat trager enzo. De berichten op de server laten staan voor een aantal dagen lijkt me wel wat. Staan all inkomende berichten iig op één pc. Uitgaande niet, tenzij iemand mij iets meer kan vertellen over IMAP. Hoe regel ik dat in, wat is het?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 14:00

Yucko

One clown to rule them all !

Alphons schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 08:32:
Via VCN is wel erg omslachtig, en ook wat trager enzo. De berichten op de server laten staan voor een aantal dagen lijkt me wel wat. Staan all inkomende berichten iig op één pc. Uitgaande niet, tenzij iemand mij iets meer kan vertellen over IMAP. Hoe regel ik dat in, wat is het?
Om op .... zelf een beetje onderzoek doen is geen doodzonde :{

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-02 10:01
Alphons schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 08:32:
Ik denk dat IMAP zelfs geen oplossing is:
http://www.orange.nl/mijn...fonie/instellingen/email/
er wordt hier toch geen gewag gemaakt dat Orange over een IMAP server beschikt.

Enkel wanneer je een zakelijk abbo hebt, zal het werken:
http://www.orange.nl/zake...sten/standaard/berichten/

[ Voor 11% gewijzigd door bartgabriels op 09-12-2006 08:59 ]

Pagina: 1