Allereerst, sorry voor de schijttitle, maar dit is wel wat er gebeurd.
Ik onderhoud 5 pc's thuis, waarvan er 3 van mijn ouders zijn.
Een desktop pc viel steeds uit, ook tijdens een reinstall.
BSOD's all the time, en ze waren best random.
Toen ik de kast los trok zag ik al snel waarom
Na uitzuigen wordt het ding geen 71 graden idle meer maar 50 idle.
Dit kon ik zien omdat het ding een uurtje met de biosmonitor aan gedraaid heeft,
waarna ik m op z'n plek neer heb gezet om de volgende ochtend te deployen.
Echter, nu start ie helemaal niet meer op. Ik dacht aan een delayed corecrush, dat s'nachts de koeling m toch dood gedrukt heeft, maar ik heb 'm net losgehaald en de core is nog heel. Verder heb ik het ram verwisseld, de harde schijf losgetrokken, de videokaart verwisseld, maar dit mag ook niet helpen. Heb er ook verschillende beeldschermen aan gehad.
Het ding start totaal niet op.
De aan/uit en HDD lampjes blijven branden op de voorkant, er komt geen piepje, en het beeldscherm krijgt geen signaal. Fans gaan wel draaien.
Wie weet de trick?
Ik onderhoud 5 pc's thuis, waarvan er 3 van mijn ouders zijn.
Een desktop pc viel steeds uit, ook tijdens een reinstall.
BSOD's all the time, en ze waren best random.
Toen ik de kast los trok zag ik al snel waarom
Na uitzuigen wordt het ding geen 71 graden idle meer maar 50 idle.
Dit kon ik zien omdat het ding een uurtje met de biosmonitor aan gedraaid heeft,
waarna ik m op z'n plek neer heb gezet om de volgende ochtend te deployen.
Echter, nu start ie helemaal niet meer op. Ik dacht aan een delayed corecrush, dat s'nachts de koeling m toch dood gedrukt heeft, maar ik heb 'm net losgehaald en de core is nog heel. Verder heb ik het ram verwisseld, de harde schijf losgetrokken, de videokaart verwisseld, maar dit mag ook niet helpen. Heb er ook verschillende beeldschermen aan gehad.
Het ding start totaal niet op.
De aan/uit en HDD lampjes blijven branden op de voorkant, er komt geen piepje, en het beeldscherm krijgt geen signaal. Fans gaan wel draaien.
Wie weet de trick?
There is no replacement for displacement!