Toon posts:

Compleet systeem - receiver en dvd speler wegdoen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe pc, met tv kaart. Ivm ruimte en omdat de tv kaart redelijk goede kwaliteit tv oplevert, heb ik besloten de tv eruit te doen.
Op dit moment staat er nog: een losse dvd / divx speler, een losse receiver (radio + versterker), en een 5+1 boxenset (2 achter, 2 voor, 1 midden, 1 subwoofer). Op mijn pc zit een apart 2+1 systeem, welk geluid best aardig is.

Nu ben ik aan het overwegen om mijn dvd speler (welke aangesloten zit op mijn pc) en de receiver eruit te doen, aangezien alles ook op de pc kan (mediaportal speelt dvd's perfect af heb ik gemerkt).

Nu is mijn vraag; werkt dit handig in de praktijk? Of is het toch handiger om bv de receiver apart te houden.
Daarnaast is het me niet geheel duidelijk of ik mijn hifi-speakers direct kan aansluiten op mijn integrated soundcard. Moet hier niet nog een versterker tussen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, zelf heb ik alleen maar pcs in gebruik. TV heb ik in de vorm van een TVkaart, DVDspeler heeft iedere pc onderhand wel en voor het geluid vind ik mijn 2.1 setje goed zat.

Het ligt voornamelijk aan de eisen die je stelt, als je pc goed genoeg is dan kun je de rest wel wegdoen.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 09:31:
Tja, zelf heb ik alleen maar pcs in gebruik. TV heb ik in de vorm van een TVkaart, DVDspeler heeft iedere pc onderhand wel en voor het geluid vind ik mijn 2.1 setje goed zat.

Het ligt voornamelijk aan de eisen die je stelt, als je pc goed genoeg is dan kun je de rest wel wegdoen.
Ja de pc voldoet op zich. Alleen de boxen heb ik liever vervangen door mijn hifi boxen. En ik twijfel nog wat aan de praktische kant. Daarnaast ben ik wat gehecht aan het idee van een receiverboxje geloof ik |:(

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07 17:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Heeft je Computer een digitale utigang en de receiver een digitale ingang, of kun je je receiver 5.1 aansluiten op je PC? Dan zou ik eerder de DVD speler en de 2.1 boxenset weg doen. De receiver zou ik dan gewoon op de computer aansluiten. Receiver zou ik sowieso op de compuiter aansluiten, al was het enkel stereo.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 09:54:
Heeft je Computer een digitale utigang en de receiver een digitale ingang, of kun je je receiver 5.1 aansluiten op je PC? Dan zou ik eerder de DVD speler en de 2.1 boxenset weg doen. De receiver zou ik dan gewoon op de computer aansluiten. Receiver zou ik sowieso op de compuiter aansluiten, al was het enkel stereo.
jups digitale audio output en 2 digitale audioinputs op mijn receiver. enig idee hoe zo'n kabeltje heet wat daartussen past?

mijn subwoofer is actief dus heeft in principe geen versterker nodig. maar als optische aansluiting surround geeft is dat misschien wel de beste optie idd.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 10:25 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:05

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 10:20:
enig idee hoe zo'n kabeltje heet wat daartussen past?
TOSLINK, optisch SPDIF.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:39

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 10:20:
[...]

moet nog even kijken of het uit is, maar zowel op pc als op receiver zitten digitale (van die rood licht gevallen) aansluitingen. enig idee hoe zo'n kabeltje heet wat daartussen past?
Optisch digitaal, glasvezel, SPDIF

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties :) Zag dat zo'n kabeltje onder de 20 euro kost, dus ga er straks ff 1 halen en uitproberen :)

Verwijderd

Topicstarter
kabeltje is gekocht. verpakking ziet eruit alsof het zou moeten passen. ik krijg het plugje er wel in , maar het lijkt niet echt vast te klikken. er komt wel licht door.

hoort dit wel vast te klikken? iemand een idee wat ik eventueel fout doe?

edit - de beschermdopjes erafgehaald (van de kabel) 8)7 hij klinkt alleen nog wel relatief zacht uit de boxen

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 17:45 ]

Pagina: 1