Toon posts:

[DDR400] Dual Channel Instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asrock 775Dual-VSTA moederbord. Volgens de website ondersteund hij dual channel geheugen. (Supports Dual Channel DDRII667 (DDRII x 2 DIMMs) and DDR400 (DDR x 2 DIMMs))

Als geheugen heb ik 2x 512 DDR-400 (1x Kingston & 1x Corsair). Wanneer ik in mijn bios kijk staat er duidelijk dat hij single channel draait. Moet ik dit handmatig veranderen of ligt het ergens anders aan?

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:32
Het zou automatisch moeten gaan, op je moederbord zitten 4 plaatsen voor geheugen en die zoude gekleurd moeten zijn, dus bv: 2x rood en 2x zwart .... nou de rest kun je zelf wel bedenke :P

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

Verwijderd

Hehe, het zijn 2 gele en 2 blauwe banken. Dus stop je 2 reepjes in de gele of in de blauwe. Wanneer 1 van beide niet werkt probeer de andere combinatie eens.
Met een programmaatje als cpuz kun je onder windows opzoeken of je single of dual channel draait.

• bart0l0meus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11-2022
Ik heb hetzelfde probleem, in de BIOS en cpuz staat dat ik singlechannel geheugen gebruik, terwijl ik zeker dual-channel geheugen heb: http://www.valueram.com/datasheets/KHX3200AK2_1G.pdf
Ik heb een MSI K8N Diamond Plus, en hier zitten 4 geheugenbanken in, 2 groene en 2 paarsen!
Ik heb ze allebei in de groene gedaan, dus in dimm1 en dimm 2.
Hoe kan het dat ik dan toch singlechannel heb?

Grtz

“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)

Verwijderd

lees je boekjes van je moederbord eens, daar staat in welke sloten je moet gebruiken om dual channel te draaien!

Verwijderd

bart0l0meus schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:42:
Ik heb hetzelfde probleem, in de BIOS en cpuz staat dat ik singlechannel geheugen gebruik, terwijl ik zeker dual-channel geheugen heb: http://www.valueram.com/datasheets/KHX3200AK2_1G.pdf
Ik heb een MSI K8N Diamond Plus, en hier zitten 4 geheugenbanken in, 2 groene en 2 paarsen!

Grtz
je koopt geen dual channel geheugen, je koopt 2 reepjes die uit dezelfde batch komen en daarom in dual channel geen problemen geven, je zult ze dan zelf nog in de juiste sloten moeten zetten maar dat is simpel even opzoeken in de manual. Het kan ook zijn dat het dan bijvoorbeeld in 1 groen en 1 paarse moet maar dat staat allemaal in de handleiding

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

bart0l0meus schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:42:

Grtz
Omdat in de manual staat dat er 1 in de paarse en 1 de de groene moet?! ;)
En daarnaast, dualchannel is een feature van de geheugencontroller, niet van het geheugen zelf.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• bart0l0meus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11-2022
Klopt, ik heb ze in dimm1 en dimm 2 gezet, en nu heb ik wel duachannel!
bedankt!
wat ik wel weird vind is dat ik wist dat het zo moest, maar toen ik m`n pc in mekaar had gezet, ik het ook zo gedaan had, maar toen starte hij niet op, en had hij een memory probleem, maarja, nu doet hij het dus wel:D
nogmaals bedankt!

“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)

Pagina: 1