Toon posts:

[Java] Outlook aansturen met mailto werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer via java mijn oulook aan te roepen,

Na wat gegoogled te hebben weet ik nu hoe ik via mailto: een simple mail kan opstellen.

Dit werkt goed als ik het uitvoer via mijn commandline in windows als volgt uitvoer

mailto:test.gmail.com ?subject=test &body=test%0A%0Ablaat

Maar als ik het via java aanroep dan staan alleen de email adressen ingevuld en niet het onderwerp en body.

in java gebruik ik
code:
1
 Process pro = Runtime.getRuntime().exec("cmd.exe /c start mailto:test@gmail.com ?Subject = Onderwerp Mail &body= Test");

Heeft iemand een idee wat ik fout doe :?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:07

Reptile209

- gers -

Je mag geen spaties in de mailto: gebruiken. Zorg dat je de teksten met URL-encoding stript van ongeldige tekens (spaties dus). Dan krijg je iets als mailto:jorrytlenoir@nospam.gmail.com?Subject=Onderwerp%20Mail&body=Test%20nummer%202

Hoewel: het body-deel pikt 'ie zo ook niet, maar dat moet wel te google'n zijn.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 08:00:
Je mag geen spaties in de mailto: gebruiken. Zorg dat je de teksten met URL-encoding stript van ongeldige tekens (spaties dus). Dan krijg je iets als mailto:?Subject=Onderwerp%20Mail&body=Test%20nummer%202

Hoewel: het body-deel pikt 'ie zo ook niet, maar dat moet wel te google'n zijn.
Oke ga het even proberen, damm was nog vroeg |:( dat met emailadres was erg dom.
Heb maar direct aangepast in mijn bericht

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd met de door jou opgegeven code.

Maar ook dan krijg ik alleen de emailadressen te zien, maar niet het onderwerp en dus ook niet de body maar dat gaf je al aan.

Dankje trouwens voor het aanpassen van mijn emailadres in je post, is wel nog redelijkherkenbaar, maar nu wordt tenmiste niet herkend door adreszoeker, of zouden die nospam er ook nog uitfilteren

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
subject ipv Subject