stille game pc, iemand op- of aanmerkingen?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-01 16:08
het doel is een snelle en voornamelijk stille PC te krijgen. Ben van plan wel wat te gaan overklokken maar niet erg extreem.
Ik had gedacht:
Case: Antec P180
PSU: Antec NEO HE 500watt
DVD-RW: Samsung DVD-RW SH-S183A (x2)
MEM: Kingston HyperX Dual Channel 2048 MB PC6400-800 (Kit of 2)
HD1: Western Digital Raptor 150 GB
HD2: Western Digital Caviar WD5000YS 500 GB
CPU-FAN:Thermaltake Big Typhoon
MOBO: ASUS P5B
CPU: Core 2 duo E6600
GPU: PowerColor Radeon X1950 Pro Extreme
kosten: ongeveer €1650

Gebasseerd op advies van vrienden en collegas. Ik weet dat de raptor niet de stilste schijf is maar die is gekozen om performance redenen. Ik vroeg me af of iemand nog op pf aanmerkingen heeft.

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-01 12:11
ik zou een kleinere raptor nemen scheelt toch iets in de kosten en persoonlijk zou ik voor een nexus breeze gaan, deze zijn errug stil
en eventueel een 8800 gts/gtx

[ Voor 10% gewijzigd door tsunami69 op 08-12-2006 07:41 ]

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Laryx schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 07:29:
het doel is een snelle en voornamelijk stille PC te krijgen. Ben van plan wel wat te gaan overklokken maar niet erg extreem.
Ik had gedacht:

......

Gebasseerd op advies van vrienden en collegas. Ik weet dat de raptor niet de stilste schijf is maar die is gekozen om performance redenen. Ik vroeg me af of iemand nog op pf aanmerkingen heeft.
Bijvoorbeeld de maatregelen die je gaat nemen met betrekking tot geluidsreductie. In de huidige opzet zal ie stil zijn, maar met name je videokaart zal toch nog wel de nodige Decibelletjes je kast uit slingeren.
Wat je HDD betreft, ben je van plan om te gaan kijken naar HDD silencers?

Geen Ping, wel Pong

• Laryx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-01 16:08
Pong schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 07:41:
[...]

Bijvoorbeeld de maatregelen die je gaat nemen met betrekking tot geluidsreductie. In de huidige opzet zal ie stil zijn, maar met name je videokaart zal toch nog wel de nodige Decibelletjes je kast uit slingeren.
Wat je HDD betreft, ben je van plan om te gaan kijken naar HDD silencers?
die powercolor kaart is uitgerust met een artic cooling fan is schijnt erg stil te zijn dat is juist de reden waarom ik die heb gekozen. De P180 van antec heeft geluidsisolatie. ik heb in tests gezien dat de caviar van WD ook wel stil is. HDD silencer kan ik overwegen, maar ik hoor dat die niet zo effectief zijn.

Die nexus breeze ziet er trouwens ook wel goed uit. thnx for the tip!

[ Voor 4% gewijzigd door Laryx op 08-12-2006 08:09 ]

*****Laryx runs aroound the room pretending to be a plane.<BR>VROOOM!!!!<BR>

• MintyDoerak
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-01 12:59
let wel op dat niet alle voedingen even makkelijk in de p180 passen, die antec zal wel passen. Maar van die Nexus weet ik 't niet. Verder hoef je denk k geen HDD Silencer of wat te kopen, de p180 heeft al zo'n rubbertjes ophanging voor hdd's.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-01 08:50

psy

Ik zou een Geforce 7950GT overwegen, daar deze in een passieve variant te krijgen is. En deze zijn ook zeer goed overklokbaar :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
Wellicht kun je wat extra silentfans aanschaffen omdat je er nog 3 in je behuizing kan plaatsen. Verder zou ik het MSI P965 Platinum mamabordje nemen deze overtreft zelfs de P5DWH Deluxe (Op enkele OC opties na). En wat mischein een lager geklokte DDR geheugen en een beter grafka. Zoals een 7950gt passive, en dan ff een arctic monteren en klokken die hap :D
Een Ninja koeler werkt denkik beter in combinatie met de Antec behuizing omdat die precies de airflow volgt, of een andere heatpipekoeler met een verticaal geplaatste koelribben en fan.
En een nexus disktwin zou ik je toch aanraden want niet alleen dempt dit het geluid meer dan een paar rubbertjes het werkt ook als een koelblok wat natuurlijk de levensduur van je hdd's verbetert.

Specs

Pagina: 1