X2 3800+ icm Cool N Quiet --> Temperaturen en Vcore settings

Pagina: 1
Acties:

• GunGrave
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 14:52
Korte vraagstuk over de temperaturen van de X2 3800+ aantal w = onbekend ;)

De proc in een dfi sldr ofzo nf4 mobo met een zalman 9500 is idle 32 graden stressed 36
dezelfde proc in een asrock 939dualvsta mobo met zalman 7700alcu is idle 44 graden stressed 56

Beetje bizar ik denk persoonlijk dat het komt omdat de fijne dfi mobo de processor niet de max vcore geeft en dat doet de asrock wel het is of 1.350 of 1.4 vcore wat het hoogste is van de X2 op stock...
Wat is de minimale vcore om de 3800+ stabiel op 2x2000mhz te laten lopen???

Tevens is cnc ook een vraagteken voor mij ik heb 3 dingen van amd site gedownload

win xp optimizer
amd clock tool (power monitor)
amd drivers

in bios staat cnc aan...

Het werkt als ik naar power management ga en daar de setting minimaal energie verbruik kies dan gaat de 2x2000mhz naar 2x1000mhz met 1.1 vcore IPV op de 2x2000mhz vcore van 1.350

Ik ben dus niet tevreden met de vcore... alles staat in bios op auto enzo

Mijn vragen zijn temperaturen wel juist zo ? vind het te hoog zeker als het bij me neefje met een dfi bord onder de 35 meestal blijft.... vcore van hem is onbekend overigens hebben we niet gechecked maar hij draaide wel top hij heeft geen cool n quiet enabled

Daarbij ook nog het cnc verhaal moet je dat telkens handmatig aan en uit zetten ?

Overigens het is 5:33 in de ochtend nu en ben er al meer dan 8 uur non stop mee bezig dus zeggen GunGrave ga zoeken aub niet doen ;P alles werkt maar ik vind het nog steeds vreemd dit cnc en zeker een temp verschil van 20 graden word ik niet vrolijk van :) aangezien beide zalman koelers "even" goed zijn als het ware. Tevens worden beide koelers totaal niet warm... ze blijven "normaal" als het ware...

Alvast bedankt voor de infomatie !

<edit>
errrr wilde net gaan slapen kijk naar die powertool omdat ik net me downloads weer aanzette enneh.... hij doet heel GEK ^_^ gaat per 2 sec 10x wisselen ofzo van vcore loopt van 1ghz tot 2ghz met diverse vcores degene die ik zag waren 1.1 1.2 en 1.350 :o maar ook diverse snelheden dus 1000 1200 1800 2000mhz !!!
Is dit de befaamde CnC en moet ik het zo laten ?, dat als ik ga gamen hij zichzelf dan wel naar 2ghz clocked ???
Is dit ook wel goed voor de processor hele tijd veranderingen van voltcore en multiplier enzo ?
Alvast ook excuses voor matig taalgebruik, leestekens ectect het is nu eenmaal bijna 6 uur... en heb de hele week slecht geslapen, veel geleerd voor school en zeker veel gewerkt ;)
</edit>

[ Voor 16% gewijzigd door GunGrave op 08-12-2006 05:43 ]

Alienware R11 i9-10900kf - 32GB - 3060 12GB - watercooling by Alienware

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:21

henri8096

BIM is not a software!

allereerst over de temps.
1. de koeler is niet hetzelfde.
2. als die dfi in een andere kast zit . . . . heb jij dezelfde airflow, koelers, voeding etc.
als in dir andere kast???
Oftewel, je bent appels met peren aan het vergelijken.

Verder, ja dat op en neer gaan van de Vcore en de clocksnelheid is het cool n quiet gebeuren.
En ja in games gaat deze gewoon naar zijn maximum.

En de volgende keer eens fatsoenlijk de search gebruiken ?

[ Voor 6% gewijzigd door henri8096 op 08-12-2006 08:11 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• GunGrave
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 14:52
Exact zelfde system specs en kast airflow ect ect

gaat ook in bios direct, verschil in temperaturen....

Mijn idee is andere vcore ;) op de dfi maar weet het niet cker maar goed !

Bedankt voor de behulpzame doch negatieve feedback :)

Alienware R11 i9-10900kf - 32GB - 3060 12GB - watercooling by Alienware

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Ehh. Vcore lager zetten en dan ff testen of het nog stabiel is?

Verwijderd

Maar jouw Vcore is normaal.
Dan lijkt het me heel sterk dat door de Vcore je proc veel warmer wordt.
Heb je je koeler er al ff afgehaalt en opnieuw erop gedaan?
Als die namelijk redelijk koud blijft zoals je zei, (ruim) onder de 40 idle maak ik hier uit op en je temperatuur sensor is goed MOET het dus wel in de warmte overdracht van proc naar koeler liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2006 20:53 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
VCore is gewoon goed, als dit nog lager gezet wordt is het waarschijnlijk niet meer stabiel. Al de snelheid gehalveerd wordt betekent dit niet dat ook VCore gehalveerd kan worden.

By the way: CnC = Command and Conquer en niet Cool & Quiet :P

Verwijderd

Op de helft van je bericht ben ik maar gestopt met lezen: ik moest teveel moeite doen om het stuk te begrijpen.
Herschrijf het stuk eens, in normaal ABN en dan zonder (verzonnen) afkortingen....

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:52
Mijn AMD 3800 X2 draait op 4X200=800MHZ op 1.1volt
Volop draait hij 10X200=2000MHZ op 1.2volt.
Idle draait hij op 35C graden, 100% stressed 45C graden.
Ik gebruik trouwens dit programma voor cool 'n' quiet.
Pagina: 1