Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[ShS/PW] Bestelkosten verbeteren / Shop Survey duidelijker *

Pagina: 1
Acties:

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 00:58
Hoi, ik bestel best wel vaak dingen bij verschillende winkels (net als de meeste mensen hier)
en gebruik de Pricewatch en Shop Survey erg vaak.
Wat me op valt is dat er een aantal winkels zijn die erg goedkoop zijn en een erg slechte survey bieden. ("duh" zul je zeggen)

Alleen het enige wat je met deze informatie kan doen is die winkels vermijden. Wat me bijvoorbeeld handig lijkt is om bepaalde winkels te kunnen excluden uit je "Bestelkosten berekenen".
De functie "rekening houden met extra verzendkosten voor het plaatsen van bestellingen bij meerdere shops" is handig, maar je kunt niet zien welke winkel dat is... (meestal zo'n prijsvechter waar je niet wilt bestellen)

Zeker als je meerdere producten tegelijk koopt is het een hele klus om uit te zoeken bij welke winkel je dat het beste kan doen en ik vind deze tool erg handig, maar tegelijkertijd heeft hij wel weinig instel mogelijkheden. (helemaal ideaal zou het uitsluiten van shops onder een bepaalde score zijn)

Een ander klein dingetje wat me opviel toen ik de Shopsurveys van twee prijsvechters aan het lezen was:
Veel mensen zijn zich niet bewust van de slechte score die de shop al had.

Misschien is het een idee om een soort waarschuwingspagina te maken die users alvast een paar score grafiekjes laat zien en dat ze daarna pas door kunnen klikken naar de shop.
Ja ik weet dat dit slecht is voor het imago van de shops, en dus t.net waarschijnlijk klagende pricewatch klanten krijgt en dus inkomsten misloopt.
Maar ik lees best vaak in een shopsurvey: "had ik deze pagina maar eerder gelezen, dan had ik hier niet besteld".
Ik snap dat het de eigen verantwoordelijkheid van de gebruiker is en dat t.net niet aansprakelijk is blabla, maar het bespaart denk ik veel leed onder jullie beginnende gebruikers :)

Ik hoop dat je het vol hebt gehouden tot hier. Ik heb natuurlijk nog meer ideeen maar die komen misschien een andere keer. Pricewatch admins en proggers, keep up the good work _/-\o_

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Mensen die de shopsurvey niet bekijken voor ze wat bestellen vind ik niet iets voor tweakers om mensen er op attent te maken dat er een product bij een shop geselecteerd is die misschien niet 100% als top shop te boek staat.

Ik bestel amper wat, want ik ga liever naar de tent om de hoek waar de service uitstekend is. Ik betaal misschien wel een fractie meer, maar verzendkosten heb ik niet.

Als de service bij een webshop naatje is, zou mij persoonlijk niet intresseren. Hoevaak gebeurd het namelijk dat je met een defect zit? Heb ooit 1 keer een DOA keyboard gehad, en niet eens bij een webshop. Zodra iemand wat te zeuren/klagen/miauwen heeft zal die persoon veel sneller een survey invullen. Als een harddisk 2 tientjes goedkoper is bij shop X, maar shop X geeft een service van 0,0 wil ik die gok prima nemen.

De surveys zijn in de meeste gevallen te objectief om er een totaalbeeld van te krijgen.

Dat je leest in een survey: 'had ik deze pagina maar eerder gelezen, dan had ik hier niet besteld' is precies een mooi voorbeeld van: er is een survey, je had het dus al voor kunnen zijn. Dat iemand dan te lui is om dingen niet te checken, jammer, had je dat maar wel moeten doen.

Ey!! Macarena \o/

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

We zijn er mee bezig om de verzendkosten te verbeteren. In de toekomst zullen niet alleen de laagste pakket verzendkosten worden weergegeven, maar zal er per gewicht en per verzend wijze onderscheid zijn Wanneer dit geimplementeerd wordt valt nu nog niet te zeggen. We zitten in de eerste testfase.

Ten aanzien van de Shop Survey. Tweakers.net brengt zelf geen advies tot koop of afzien van koop uit. De groene, oranje en rode blokken in de Pricewatch geven duidelijk de status van de shop weer en vormen een link naar de Shop Survey. Er zullen helaas altijd kopers zijn die eerst bij de goedkoopste aanbieder kopen, voordat ze onderzoek doen naar de reputatie van de shop. Daar kan Tweakers.net weinig aan veranderen. Een verdere verduidelijking is mijns inziens niet noodzakelijk.

Titel aangepast. Algemene "ideeënbus" voor de ShS en PW is voor ons niet goed te overzien. :)

• Jimbolino
Longbeard schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 09:01:
Ten aanzien van de Shop Survey. Tweakers.net brengt zelf geen advies tot koop of afzien van koop uit.
Niet helemaal, jullie doen best buy guides, waarbij het gaat om producten. Ik snap dat jullie liever onpartijdig blijven omdat de winkeliers directe klanten zijn en de fabrikanten van hardware niet.
De groene, oranje en rode blokken in de Pricewatch geven duidelijk de status van de shop weer en vormen een link naar de Shop Survey.
Ik kan me herrineren dat vroeger de gekleurde balkjes een alt-text hadden, maar die is er tegenwoordig ook niet meer. Ik kan begrijpen dat beginnende gebruikers er niet op letten en ook niet weten wat ShS betekent. Maar blijkbaar is het niet gewenst om de site gebruiksvriendelijker/noobvriendelijker te maken.

Verwijderd

Jimbolino schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 20:08:
[...]
Maar blijkbaar is het niet gewenst om de site gebruiksvriendelijker/noobvriendelijker te maken.
Als dat al gelijk je standpunt is op het moment dat iemand niet gelijk 100% je mening deelt, dan denk ik dat we weinig ruimte overhouden voor discussie :/ Het is eigenlijk mijn gewoonte niet eens meer te reageren na zo'n stellingname, maar vooruit...

Wellicht is er een mogelijkheid wat nadrukkelijker op de Shop Survey te wijzen vanuit de lijsten in de Pricewatch. Ik zal ook eens kijken of daar iets voor te verzinnen is.

Het uitsluiten van bepaalde Shops uit de winkelmand op basis van keuze lijkt me behoorlijk intensief om te realiseren, terwijl het niet iets is wat veel mensen gebruiken (omdat het ook teveel werk is een lijst op te stellen van Shops die je niet wil weergeven en die dan in te voeren).
Een keuzemogelijkheid om alleen Shops weer te geven die in de afgelopen 3,6 of 9 maanden een gemiddelde prestatie van > X hebben behaald zie ik dan als praktischer voor zowel devlopment als gebruiker.

Indien er animo voor is, is er misschien een verzoek op devtrack neer te zetten :) Niet dat het dan gegarandeerd gerealiseerd wordt en dat dat binnen X termijn is, maar dan is er in ieder geval een concreet idee wat mogelijk bruikbaar is.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58
Is er ook al duidelijkheid wanneer dat er een 'leverbaarheidsstatus' word meegegeven in de pricewatch? (ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit in de pijplijn zat...)

Voorbeeldje :

pricewatch: AMD Athlon 64 X2 5000+ (AM2, 2x2.6GHz, 512KB, 400MHz Bus, 89W, Boxed)

Shop A zet z'n prijs voor dit artikel op 249 euro incl. BTW. Shop B vind dit niet leuk maar kan ze ook niet leveren voor die prijs. Wat doet shop B dan? Juist, ze maken een 2e 5000+ artikel aan wat iets goedkoper is, maar wat ze uiteraard niet kunnen leveren. Ze hebben ook een 5000+ op de site staan die 30 euro duurder is, maar die wel leverbaar is.... Beetje krom......

• Jimbolino
Cool, ik zie dat de winkelmand een filter heeft gekregen.
In de shopsurvey staan voortaan "bijkomende kosten", klinkt een beetje vaag maar is wel logischer.
De meeste shops rekenen tegenwoordig "handling kosten" bovenop de normale verzendkosten.

Nog even en ik heb geen excel meer nodig als ik een nieuwe pc ga bestellen :D

Pagina: 1