Toon posts:

2e harde schijf opeens niet meer zichtbaar!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In mijn pc heb ik 2 Maxtor DiamondMax 10, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 zitten. Nu heb ik de eerste harde schijf (A) in verschillende partities ingedeeld en de tweede harde schijf (B) bestaat uit 1 partitie. Nu had ik een tijd terug dat af en toe mijn 2 harde schijf niet meer zichtbaar was in windows (net alsof die niet bestond). Dan ging ik naar apparaatbeheer en klikte dan op: op zoek naar gewijzigd apparaten. Daarna was de harde schijf weer zichtbaar.
Nu is mijn 2 harde schijf weer niet zichtbaar en helpt het zoeken naar gewijzigde apparaten ook niet meer. Ik heb tevens de pc een keer een reboot gegeven.

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen en wat de oplossing hier voor is? Ik zou het heel erg waarderen als iemand mij hier verder mee kan helpen..
Ik heb tevens gezocht op het forum of ik het antwoord op mijn vraag ergens kon vinden, dat heb ik niet gevonden. Mocht de vraag toch al een x gepost zijn excuses voor deze post dan.

Groeten David

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Is de betreffende harde schijf zichtbaar in Schijfbeheer (Start » Uitvoeren » diskmgmt.msc)?
Wellicht werkt een update van de driver voor de SATA-controller.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 03:05:
Is de betreffende harde schijf zichtbaar in Schijfbeheer (Start » Uitvoeren » diskmgmt.msc)?
Wellicht werkt een update van de driver voor de SATA-controller.
bedankt voor je reactie.

nu is de schijf opeens wel weer zichtbaar. dat command wat je zegt heb ik idd ook uitgevoerd op het moment dat die 2e harde schijf niet zichtbaar was, toen vond ik die schijf niet.

en heb je ook een idee hoe ik aan een goede update kan komen?

groeten david

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:44:
en heb je ook een idee hoe ik aan een goede update kan komen?
Op de site van de fabrikant van je controller :) (of evt mobo als hij onboard zit).

[ Voor 7% gewijzigd door TERW_DAN op 08-12-2006 16:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 16:08:
[...]

Op de site van de fabrikant van je controller :) (of evt mobo als hij onboard zit).
okeej tnks ik zal eens gaan zoeken