[tv-kaart] ICM Windows Mce

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
Na uiteindelijk een pinnacle "PCTV Analog pci" aangeschaft te hebben aangezien die is 'designed for windows media center 2005" loop ik toch tegen een aantal probleempjes op.
Ik heb de hele avond me rot gesearched maar ik kom er niet meer uit. Het probleem is zoals zovelen dat hebben (gehad), Windows MC zegt dat er geen tuner aanwezig is. Ik heb alle nieuwste updates van de pinnacle website gehaald, aparte mpeg2 encoder drivers geinstalled, de nieuwste powerdvd geinstalled voor mpeg decoder maar het haalt allemaal niets uit!

Wie kan mij nog uit de brand helpen? ik zie vast iets over het hoofd in de windows media center instellingen ofzo?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Van wat ik begrijp van hun uitleg op de site, moet je MCE volledig voorbereid zijn, dus al voorzien zijn van PowerDVD. Dan zou je de installer van de website moeten installeren om het voor elkaar te krijgen.
Ben overigens zelf nooit echt een fan geweest van de Pinnacle TV-kaarten, in ieder geval niet voor Windows MCE (nog nooit aan de praat gekregen).
Terwijl een Hauppauge PVR-150 of 500 binnen 2 minuten aan de praat te krijgen is...

• nealzie
Okee ik snap er nu niets meer van. De kaart zoals hij bij mycom heet, en zoals hij op de doos heet is de pctv 50i. Hij is echter geinstalleed onder "pctv 110i" Er staan dan ook geen drivers onder de naam 50i.
Hij werkt perfect met deze drivers om gewoon met de pinnacle software tv te kijken. Nu staat er in de readme dat de kaarten die voor windows mediacenter 2005 geschikt zijn, de volgende zijn;

- PCTV 60e,
- PCTV 110i
- PCTV 200e
- PCTV 300i
- PCTV 310i

Dus niet de 50i. Maar er staat wel op de doos en product beschrijving van mycom etc. dat hij voor windows Mce 2005 geschikt is. !

Edit;

De 50i heeft divX en mpeg1 compressie, de 110i heeft beide + mpeg2 compressie.
Ik begreep dat je altijd mpeg 2 compressie moet hebben voor windows mce. Hoe kan het dan zijn dat er overal op staat dat hij te gebruiken is voor windows mce?

[ Voor 17% gewijzigd door nealzie op 08-12-2006 11:58 ]

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb dezelfde gehad en kreeg hem niet aan de praat, alleen met hun eigen brakke mce software.
Later maar een pvr kaart van hauppage gekocht, geen gezeur met drivers en dergelijke, gewoon in 1 keer werken.

Scheelt in ieder geval een hele hoop frustratie!

[edit]
Van de Pinnacle website:
Interne analoge TV tuner met radio en Pinnacle MediaCenter software & afstandsbediening
Werkt dus alleen met hun eigen brakke software, door hun Pinnacle Mediacenter genoemd.
Ook te zien op de doos aan dit logo:
Afbeeldingslocatie: http://www.pinnaclesys.com/images/MWXP.gif
Designed for
Microsoft
Windows XP

anders had er wel Mediacenter gestaan ipv XP

[ Voor 46% gewijzigd door arjants op 08-12-2006 12:09 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• nealzie
hmm je hebt gelijk, dat staat er idd op de site, ik heb echt wel dit logo op de doos van mijn kaart staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.pinnaclesys.com/images/MWXP2.gif

Ik ga zo kijken of ik hem kan ruilen voor een hauppage

• nealzie
Okee ik doe blijkbaar echt iets heel erg verkeerd, ik heb nu een hauppage tvr150MCE kaart en heb hetzelfde probleem... Wat zie ik over het hoofd???
net een reinstall gedaan van windows xp mce maar ook dat mocht niet baten.
Ik wordt gek !!!

Owja ik heb met behulp van "DECCHECKSetup.EXE" gechecked of mn decoder goed is (en die is goed) en verschillende opties als preferred decoder geprobeerd maar niks helpt...

[ Voor 26% gewijzigd door nealzie op 08-12-2006 19:06 ]

• nealzie
Heeft er echt niemand een idee? :'(

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 15:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Heb je de setup gedraait voor je tv kaart in MCE?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-02 20:54
Ik heb op dit moment een PCTV 150e (usb pro) gekocht. Maar deze krijg ik ook niet aan het werk onder media center edition. Het media center van pinnacle werkt wel. Alleen teletekst en een beeld wat uitgetrokken over al mijn 1280X800 scherm werken niet.

Iemand een idee hoe ik het wel aan de praat krijg met media center edition?

Verwijderd

same problem hier ook een usb versie.. elke keer tuner not found terwijl hij idd met hun eigen software wel werkt!

• vanWalsum
Inderdaad, het moet toch gewoon mogelijk zijn? Waar blijft de oplossing... ;)

• vanWalsum
Zit ik nu met een ander probleem, ik druk het maar even in dit topic.

Ik heb een 2e beeldscherm aan mijn laptop (acer aspire 5672 x1600 2gb) gehangen. Dit werkt allemaal keurig in combinatie met ultramon. Maar de tvbeelden van mijn pctv analoog usb pro werken niet op het 2e beeldscherm! Wanneer ik het venster oversleep klapt het beeld vast. Erg apart. Iemand een oplossing hiervoor?

oplossing was snel gevonden, ik moest een paar keer op het schermswitch knopje (fn+f5) drukken. En nu werkt het wel.

[ Voor 13% gewijzigd door vanWalsum op 03-04-2007 17:21 ]

Pagina: 1