Toon posts:

[Ipod Mini] Ipod blijft stilstaan tijdens opladen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het vermoeden dat de accu van mijn ipod kapot is. Maargoed hier het probleem, misschien heeft iemand ervaring hiermee. Als ik mijn Ipod aan mijn laptop aansluit om hem op te laden verschijnt het standaard batterij oplaad balkje. Volgens mij hoort die ook te bewegen maar bij mij staat hij stil. En mijn Ipod probeert ook af en toe op te starten. Dit resulteert in de melding dat de batterij leeg is en vervolgens gaat hij weer niksdoen.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Wat ik al gedaan heb:
- Ipod resetten met juiste toetsen combinatie
- Ipod uit de oplader halen waarna hij wel opstart waarna ik de melding krijg dat de batterij leeg is.
- De website van Apple bezocht en de artikelen over de ipod mini gelezen
- dmv. mijn serienummer de juiste manuel gedownload en doorgelezen bij troubleshooting
- GoT compleet doorgezocht en ook geen resultaat
- Uiteraard ge google-ed

Ik kan niet bij de ipod komen omdat hij niet word herkend door mijn laptop. Het besturingssysteempje van mijn ipod is nog niet genoeg geladen om verbindig te maken met de PC.

Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je een oplaad icoontje krijgt dat niet beweegt, betekent dat inderdaad dat de accu dusdanig leeg is, dat ie niet meer kan opstarten. Dit staat ook in iPod: About the battery charge status icon. Om de iPod toch nog direct te kunnen aansluiten op een computer, kun je een trucje uithalen door een dockconnector naar USB 2.0 en Firewire kabel te halen en vervolgens de Firewire stekker in de oplader te steken en de USB stekker in de computer.

Als je de iPod een tijd lang (als in een paar uur tot een dag) aan de oplader of de pc heeft gehangen en je krijgt nog steeds hetzelfde, dan is de accu gewoonweg kapot. In dat geval kun je of zelf proberen om de accu te vervangen (~15 euro + wat moeite) of het Apple te laten doen (~69 euro via een AASP of ~110 euro via Apple zelf).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

edit:
waar is de dubbelpost beveiliging als je 'm nodig hebt..

[ Voor 92% gewijzigd door Daedalus op 08-12-2006 00:26 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb het nu al lang geprobeert te fixen, en mn batterij was ook steeds sneller leeg
ik ga denk ik toch maar eens een Apple Service Punt opzoeken en m laten fixen.
dan ben ik m zeker weer lang kwijt? nouja ik overleef nu ook al 2 maand zonder (met moeite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je 'm bij een AASP inlevert ben je 'm meestal een week kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 13:44
Daedalus schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 06:22:
Als je 'm bij een AASP inlevert ben je 'm meestal een week kwijt.
Hoe is het afgelopen?
Mijn ipod had last vandezelfde ziekte en ik heb zelf de accu vervangen (15 Euro i.p.v. de 207 Euro die Apple er voor wil hebben). Nu kan ik de Ipod alleen kort na het opladen inschakelen.
Als ik de Ipod kort aan de 220V oplader hang doet hij het ook, maar als ik hem een uur laat liggen en hem probeer te starten, dan geeft hij geen kik. Ik heb hem ook al eens 20 uur aan de lader gehangen maar hij doet het dan maar heel even. Lijkt erop dat hij of een "format c:" of een nieuwe harde schijf nodig heeft.

a backup is a man's best friend

Pagina: 1