Is het zo dat als ik een tweedehands auto pas volgend jaar koop dat het ding dan minder gaat kosten dan wanneer ik hem nu zou kopen omdat hij dan een 'jaar' ouder is? Ben er wel benieuwd naar en vraag me ook af of het veel kan schelen.
Ow, dat had ik wel gehoord, jammer. Kunnen meer mensen dit bevestigen?
nee, want de (richt)prijzen zijn per maand, het is niet zo dat een auto na de jaarwisseling een x bedrag minder waar isDancing_Animal schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:51:
Is het zo dat als ik een tweedehands auto pas volgend jaar koop dat het ding dan minder gaat kosten dan wanneer ik hem nu zou kopen omdat hij dan een 'jaar' ouder is? Ben er wel benieuwd naar en vraag me ook af of het veel kan schelen.
kijk anders even op deze link naar de auto die je zou willen kopen
[ Voor 13% gewijzigd door IKKE86 op 08-12-2006 00:03 . Reden: linkje toegevoegd ]
Als autoverkoper zijnde kan ik je melden dat dit (bij mijn bedrijf) niet zo werkt. De prijs is afhankelijk van meerdere factoren. O.a. Hoe scherp is de auto ingekocht (marge) en hoe lang staat de auto al. Daarnaast is ook de autobusiness een vraag en aanbodmarkt (maw: is er veel vraag naar een bepaalde auto, dan zal deze langer zijn waarde vasthouden en zal ook niet zo snel de prijs/marktwaarde lager worden).Dancing_Animal schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 00:00:
Ow, dat had ik wel gehoord, jammer. Kunnen meer mensen dit bevestigen?
Het is wel zo dat je auto direct op papier een jaar ouder is dacht ik, maar het is dus niet zo dat het meteen een jaar goedkoper zijn
Je kan ook anders redeneren:Dancing_Animal schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:51:
Net zoals dealers die nieuwe wagens verkopen, hebben 2e hands auto verkopers (zeker de grotere), gewoon targets, en willen ze een jaar goed afsluiten.
Je hebt daarom kans in de laatste week van het jaar een betere deal te scoren (met wat praten) dan in de eerste week als de teller weer op nul staat, en ze alle tijd hebben.
Particulier kan het wel schelen denk ik, als je terug gaat rekenen met jaartallen. Het klinkt beter om een auto van 9 jaar oud te hebben, dan één van 10 jaar. Toch? Maar dit is dus net als een prijs van 899 euro, in plaats van 900. T lijkt veel goedkoper, maar is het dus niet.
Pagina: 1