Canon Ixus 400 "ziet niks meer"

Pagina: 1
Acties:
  • 513 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sepiroth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-01 09:27
Mijn Canon Ixus 400 (Powershot S400) "ziet" sinds enige tijd niks meer.
Ik bedoel hiermee, dat ik op mijn display (in elke modus) niet zie wat er gefotografeerd/gefilmd moet worden. Het display zelf werkt wel.
Foto's die er al op staan kan ik gewoon zien, het menu werkt ook gewoon prima (tijdens foto's kijken en maken). Tijdens het maken van foto's kan ik elke menu optie aan, alleen het beeld blijft zwart.
De firmware van de camera is 2.0.0.0, voor zover de enige die ik kan vinden voor deze camera.

Wat heb ik al geprobeerd:
- de accu is uiteraard een keer uit de camera geweest
- memory card geleegd en geformatteerd
- camera reset (menu ingedrukt houden)
- mini batterij (in de camera, onder de behuizing) die de tijd bij houdt heb ik ook verwijderd en weer terug geplaatst
De camera is van Maart 2004, dus ongeveer 2,5 jaar oud...

Heeft iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen of wat er uberhaupt stuk is ?
Zijn er toevallig meerdere mensen met dit probleem ?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 21:52
Klinkt als een defecte ccd. Canon heeft enkele modellen die een fabricagefout bevatten, waardoor de ccd snel kapot ging. Jouw model valt hier niet onder, zie: http://www.canon.nl/About...ses/consumer_2005_CCD.asp

Ik denk dat je weinig kunt doen hieraan.

Verwijderd

Met een beetje geluk is het alleen de sluiter die vast zit (ja compact camera's hebben ook een sluiter, niet voor de belichting, maar als onderdeel van de ruisonderdrukking). Rammelen en tikken tegen de camera wil dan misschien helpen.

Anders is zeer waarschijnlijk de beeldsensor uitgevallen; misschien defect, misschien alleen een flexkabeltje los.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 08:25 ]

• Sepiroth
Was vergeten te melden dat ik er ook al flink mee heb geschut en getikt...
Op de printplaat zie ik ook niet echt iets los zitten, denk dat hij het dan toch gewoon begeven heeft :'(
Maar goed, ben al op zoek naar een nieuwe camera.
Momenteel heb ik de Canon A710IS op het oog.
Misschien dat iemand nog een andere camera in deze prijsklasse kan aanbevelen ?
(en ja, heb natuurlijk GOT al afgezocht naar de juiste forums, teveel info aanwezig :) )

• Timon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:54
De vraag voor een nieuwe camera kun je beter stellen in: Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 3

ook zou je op www.dpreview.com Verschillende camera's kunnen vergelijken.

*Edit:

Wat zijn trouwens je eisen voor een nieuwe camera
Verder ben ik het eens met SeatRider, je kunt natuurlijk ook nog goede foto's maken door de zoeker.
Of verschijnen ze ook niet meer in beeld als je ze gemaakt hebt?

[ Voor 35% gewijzigd door Timon op 08-12-2006 12:03 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:57

SeatRider

Hips don't lie

De mensen die hier antwoorden geven gaan er allemaal vanuit dat de camera geen foto's meer maakt. Klopt dat ook? Of maakt ie wel (goede) foto's maar werkt de display alleen niet als zoeker?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-01 17:45
SeatRider schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:00:
De mensen die hier antwoorden geven gaan er allemaal vanuit dat de camera geen foto's meer maakt. Klopt dat ook? Of maakt ie wel (goede) foto's maar werkt de display alleen niet als zoeker?
Precies.
Je zal zien dat het 'probleem' verholpen wordt door een paar keer op het 'Disp'-knopje te drukken. ;)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:57

SeatRider

Hips don't lie

Marco schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:13:
[...]

Precies.
Je zal zien dat het 'probleem' verholpen wordt door een paar keer op het 'Disp'-knopje te drukken. ;)
Ja, daar zat ik dus ook aan te denken, heb zelf ook een Ixus en ken het fenomeen :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Sepiroth
Als ik gewoon foto's maak dan blijven deze gewoon zwart.
Als ik ze vanaf de pc bekijk zijn ze nog steeds zwart :'(
Het display heb ik ook al in vele standjes gehad, telkens blijven switchen helpt helaas ook niet.
Slaan helpt ook niet, misschien dat ik hem met "oudjaar" ga opblazen ofzo >:)

Heb me er inmiddels bij neergelegd dat de camera is overleden.
Hij is dan ook al een weekje defect, maar heb eerst zelf geprobeerd iets te verzinnen.
Momenteel heftig aan het kijken naar andere camera's... er is gewoon te veel info.
Wil dit keer gewoon een goede camera (max. €400,- en geen pocket versie).
Volgend jaar naar Bali en Lombok en daar wil ik weer mooie foto's gaan maken.
Afgelopen jaar was ook weer erg gaaf.
Verder wil ik (en mijn vriendin) iets meer met fotografie gaan doen.
Resultaten komen misschien nog wel eens in het daarvoor bestemde topic.
Zit nu te kijken naar een "Canon Powershot A710 IS" en een "Canon Powershot S2 IS".
De laatste wordt echter bij dpreview.com door eindgebruikers niet echt goed ontvangen.
Nog even uitzoeken dus.

Anyways, bedankt voor het meedenken _/-\o_

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Kijk anders eens naar een Fuji S9500 of S9600,l schijnt ook een hele goede cam te zijn.

Verwijderd

Damn, ik heb blijkbaar hetzelfde probleem met mijn Powershot A710. Zijn batterij was leeg en hij wou zijn lens terug intrekken maar dat lukte niet helemaal omdat de batterij net leeg was. Nadat ik hem terug opstarte had exact hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Heeft de TS hier al een oplossing voor gevonden? Ik heb de cam nog maar een half jaar dus het valt waarschijnlijk nog wel onder garantie maar toch liever opgelost zonder terugsturen!

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

@ts, is idd kapotte sensor, helaas pindakaas zeg maar.
@deef: probeer het eens met nieuwe batterijeren en dan het DISP knopje? Lijkt me stug dat ie kapot is bij jou nadat je batt leeg waren. Anders ff langs je fotoboer.

Gruwelijk gejatte Icoon!

Verwijderd

Ik vrees er voor, heropgeladen batterijen doet niets, er komt zelfs een soort gezoem uit de cam. Ik dacht niet dat dat daarvoor ook al zo was. Heb al een beetje voorzichtig geschud moest er eventueel iets vastzitten maar het helpt niet. Ik ga gewoon contact opnemen met de fotoboer. Spijtig, zo net voor de feestdagen ;(

-Edit-
Na wat geschud en gestomp (I know, dangerous treatment for that kind of hardware :s) en wat gedruk op de display knop heb ik eindelijk terug beeld gekregen!

Grote waarschuwing voor iedereen dus, van het moment dat je het rode flikkerende batterijtje ziet, onmiddelijk je cam afzetten en nieuwe batterijen er insteken!!!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 15:00 ]

• RZor
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 11:23:
Ik vrees er voor, heropgeladen batterijen doet niets, er komt zelfs een soort gezoem uit de cam. Ik dacht niet dat dat daarvoor ook al zo was. Heb al een beetje voorzichtig geschud moest er eventueel iets vastzitten maar het helpt niet. Ik ga gewoon contact opnemen met de fotoboer. Spijtig, zo net voor de feestdagen ;(

-Edit-
Na wat geschud en gestomp (I know, dangerous treatment for that kind of hardware :s) en wat gedruk op de display knop heb ik eindelijk terug beeld gekregen!

Grote waarschuwing voor iedereen dus, van het moment dat je het rode flikkerende batterijtje ziet, onmiddelijk je cam afzetten en nieuwe batterijen er insteken!!!
Blij dat t voor jou gewerkt heeft, vind t alleen wat typisch om t ff licht uit te drukken. Mijn ixus 50 trek ik regelmatig leger dan leeg, wel op een accu, maar dan nog. Kan ie heel goed tegen, doet t nog steeds al was t z'n eerste keer ;)

Gruwelijk gejatte Icoon!

Verwijderd

Hoe bedoel je tyisch? Typisch voor Canon, voor Powershots, ... ?
Pagina: 1