Toon posts:

School Laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben nu al een tijdje opzoek naar een goeie laptop voor opschool.
Ik ga de laptop gebruiken voor school werk, hij moet dus kunnen werken met windowns movie maker, word (office software), Photoshop. Met de mogelijkheid van het branden van dvd's

Het budget is ongeveer €800 en eigelijk niet meer dan dat...

Laatst kreeg ik een aanbieding via school over de volgende laptop:
Amilo Pa-1510 AMD Mobile Sempron 3200+ 64 bit, 512MB, 80GB inclusief 2 jaar Zorgeloos Leren en Werken garantie (instap model)
Intern geheugentype DDR2 SDRAM
Intern geheugen 512 MB
Opslagcapaciteit harde schijf 80 GB
Harde schijf-interface SATA
Aantal cellen in de batterij 6
Batterij, technologie Lithium-Ion
Netwerkfuncties Ethernet/Fast Ethernet
Intern modem Ja
Modemsnelheid 56 Kbps
Soort optische drive 8x DVD±RW Double Layer
Beeldscherm diagonaal 15.4 "
Processorfamilie AMD Sempron Mobile 64 bit
Processor AMD Sempron 3200+
Processor-kloksnelheid 1600 Mhz

Prijs: € 689,00 inclusief BTW (met tas, drager en extern toestenbord)
Uitbreidings optie: 1024, 2x 512 MB interngeheugen, € 69,95
Die uitbreidings optie leek mij wel wat, maar ik vraag mij af of deze laptop in zijn geheel aanteraden is?
Ik kon er niets over het internet van vinden... (reviews, commentaar, etc)
Zie ook: http://www.notebookprojec...etails.aspx?en=NS00322078

Ik zou graag het volgende willen weten:
Als deze laptop bij mij past, is de uitbreiding dan een aanrader?
Heeft iemand ervaring met deze laptop of een soort gelijke?
Hoe zien jullie de laptop, te duur of niet geschikt voor waarvoor ik hem wil gebruiken?
Is er een laptop die jullie liever aanraden dan deze, zoja welke?

Alles is welkom en alvast bedankt voor jullie hulp

Groet,
Mitch

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 22:55 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Opzich lijkt het wel een aardige laptop, maar ik zou persoonlijk wel die RAM upgrade nemen.
Zeker als je gaat photoshoppen kan je veel RAM goed gebruiken. Photoshop is een echte RAM zuiper.

Ik weet niet hoeveel waarde je aan accuduur hecht, maar een 6cell accu lijkt me niet echt veel vermogen kunnen leveren... Zeker in combinatie met een Sempron processor, die niet zo heel zuinig is, kan dat een probleem zijn.
Zelf ben ik ook voor een laptop gegaan met een goede accuduur omdat ik op school regelmatig zonder stopcontact zit, en toch colleges van 3 uur door moet zien te komen.
Het gaat daarbij om een MSI Megabook S271. Verslaat jouw laptop keuze ruimschoots, maar kost ook meer (~1000 euro voor Turion versie. Sempron ~800).
Ook zit er een wat kleiner scherm op, maar dat komt de draagbaarheid ten goede. Gewicht is laag en daardoor is het niet zo'n zware last om elke dag naar school te sleuren.

Persoonlijk zou ik een tikje kleinere laptop (12 of 14" ipv 15") en een zuinigere processor uitzoeken.
Turion's en Intel Centrino systemen lijken me een stuk beter voor je accu.
Lijkt me de betere keuze voor een school laptop.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Kijk eens naar HP/Compaq, daar heb je voor 800€ best nette laptops :)
Sowieso is er al heel wat leuks te vinden, maar als je even goed zoekt vind je een winkel die de HP Business-serie verkoopt, die zijn iets sneller, maar ook zakelijker (lees: steviger) uitgevoerd, ideaal voor schoolwerk :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Interessant, ik wil hier ook op inhaken eigenlijk. Ik zoek namelijk een goedkope laptop voor een vriendin. Hij moet niet al te groot zijn, bij voorkeur licht en een fraai design.

Plus:
- geen cd / dvd brander
- weinig GB harde schijf nodig
- geen spectaculaire videokaart noodzakelijk
- lange accuduur is erg fijn

Ik heb de Dell Inspiron 1501 gezien bijvoorbeeld

* 4 x voor USB 2.0 (Universal Serial Bus) geschikte 4-pins connectors
* 1 RJ45 Ethernet-poort
* Video: 15-pins monitorpoort
* 3-in-1 geheugenkaartlezer
* Audiopoorten: Microfoon-in-poort, poort voor stereohoofdtelefoon/-luidsprekers
* 15,4-inch WXGA-beeldscherm (1.280 x 800) met optionele TrueLifeTM
* ATI Radeon® Xpress 1150 256 MB HyperMemory grafische kaartTM (geïntegreerd)3
* Mobile AMD Sempron-technologie 3500
* 60 gb harde schijf

Ongeveer 700 euro. Heeft het zin om te kijken naar die apparaten van Acer en dergelijke?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:32:
Interessant, ik wil hier ook op inhaken eigenlijk. Ik zoek namelijk een goedkope laptop voor een vriendin. Hij moet niet al te groot zijn, bij voorkeur licht en een fraai design.

Plus:
- geen cd / dvd brander
- weinig GB harde schijf nodig
- geen spectaculaire videokaart noodzakelijk
- lange accuduur is erg fijn

Ik heb de Dell Inspiron 1501 gezien bijvoorbeeld

* 4 x voor USB 2.0 (Universal Serial Bus) geschikte 4-pins connectors
* 1 RJ45 Ethernet-poort
* Video: 15-pins monitorpoort
* 3-in-1 geheugenkaartlezer
* Audiopoorten: Microfoon-in-poort, poort voor stereohoofdtelefoon/-luidsprekers
* 15,4-inch WXGA-beeldscherm (1.280 x 800) met optionele TrueLifeTM
* ATI Radeon® Xpress 1150 256 MB HyperMemory grafische kaartTM (geïntegreerd)3
* Mobile AMD Sempron-technologie 3500
* 60 gb harde schijf

Ongeveer 700 euro. Heeft het zin om te kijken naar die apparaten van Acer en dergelijke?
Als het licht en klein moet, en voor je meisje ook nog stijlvol, kijk dan eens naar de MSI Megabook S serie. Heeft ook nog een extreem lange accuduur (mede door het kleine scherm en de zuinige processors waarmee het ding geleverd kan worden.

Verwijderd

Topicstarter
Okey, dus een sempron pocessor is niet alles bij een laptop, zeker niet met een 15,4 scherm?

Ik heb even verder gekeken en dus naar dynabyte (waar de hp laptops verkopen) en ik kwam hierop uit:

Merk HP
Behuizing Notebook
Processor AMD Turion™ 64 X2 Processor TL-50
Geheugen 1024 MB
Harddisk 100 GB
CD/DVD speler Super Multi DVD+/-R/RW Double Layer
Videokaart 128 MB nVidia GeForce Go 6150
Modem High speed 56K
Luidsprekers Altec Lansing
Gewicht 2,99 kg
Toetsenbord Full-size
Muis Touchpad
Beeldscherm 15.4" breedbeeld TFT WXGA BrightView
Aansluitingen 2x USB 2.0, S-video, TV-out, VGA, ExpressCard slot
Netwerkkaart 10/100 LAN; 802.11b/g WLAN
Besturingssysteem Win XP Media Center Edition
Garantie 12 Mnd garantie, haal&breng service aan huis, 6 mnd op accu/batterij

€ 799,00 incl. BTW
Link: https://www.dynabyte.nl/hardware.php?m=1563&i=3292

Opzich een zeer nette prijs voor het zelfde wat ik al had maar dan een Turion... is deze zuiniger en beter voor school gebruik? Het nadeel van deze laptop is is dat hij met Media center edition geleverd word en ik toch veel liever windows xp home editie heb...
Dus dat is nog even verder kijken.

Ik heb nog even verder gezocht maar hij word dus eigelijk alleen maar met media center edition aangeboden... dus ja... heeft iemand nog een andere suggestie?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 08:21 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:04
MCE is juist beter! Hiermee krijg je Windows Vista upgrade gratis. MCE is gewoon Windows XP Pro dacht ik met de optie om media center te starten wanneer jij dat wilt met een snelkoppeling. Niks is anders verder.

Verwijderd

wat dacht je hier van iets boven je budget maar wel een erg leuk ding
http://www.vlijmnetwerkbeheer.nl/news.asp?newsID=16

ik wil geen reclame maken .

• GENETX
Ik weet niet, maar die is 100 euro duurder dan die HP met Turion. Die HP van 800 euro heeft een betere Videokaart (ondersteuning voor HD-beeld) en een betere CPU. Er zit in die HP van 899 extra duur geheugen, DDR2-667 terwijl de FSB maar 533 is :P.

[ Voor 20% gewijzigd door GENETX op 08-12-2006 10:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 08:12:
Okey, dus een sempron pocessor is niet alles bij een laptop, zeker niet met een 15,4 scherm?

Ik heb even verder gekeken en dus naar dynabyte (waar de hp laptops verkopen) en ik kwam hierop uit:

Merk HP
Behuizing Notebook
Processor AMD Turion™ 64 X2 Processor TL-50
Geheugen 1024 MB
Harddisk 100 GB
CD/DVD speler Super Multi DVD+/-R/RW Double Layer
Videokaart 128 MB nVidia GeForce Go 6150
Modem High speed 56K
Luidsprekers Altec Lansing
Gewicht 2,99 kg
Toetsenbord Full-size
Muis Touchpad
Beeldscherm 15.4" breedbeeld TFT WXGA BrightView
Aansluitingen 2x USB 2.0, S-video, TV-out, VGA, ExpressCard slot
Netwerkkaart 10/100 LAN; 802.11b/g WLAN
Besturingssysteem Win XP Media Center Edition
Garantie 12 Mnd garantie, haal&breng service aan huis, 6 mnd op accu/batterij

€ 799,00 incl. BTW
Link: https://www.dynabyte.nl/hardware.php?m=1563&i=3292

Opzich een zeer nette prijs voor het zelfde wat ik al had maar dan een Turion... is deze zuiniger en beter voor school gebruik? Het nadeel van deze laptop is is dat hij met Media center edition geleverd word en ik toch veel liever windows xp home editie heb...
Dus dat is nog even verder kijken.

Ik heb nog even verder gezocht maar hij word dus eigelijk alleen maar met media center edition aangeboden... dus ja... heeft iemand nog een andere suggestie?
Leuk ding eigenlijk.. om de prijs wat te drukken mag de harde schijf van mij wel kleiner en de processor hoeft ook geen topmodel te zijn.. jammer dat ze bij Dynabite niet meer varianten hebben!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:19:
[...]

Leuk ding eigenlijk.. om de prijs wat te drukken mag de harde schijf van mij wel kleiner en de processor hoeft ook geen topmodel te zijn.. jammer dat ze bij Dynabite niet meer varianten hebben!
Ziet er idd leuk uit, maar wat voor accu zit er in?
Ik hamer er misschien een beetje op, maar kijk eens goed naar wat voor accuduur je nodig hebt voor school.
Ik heb puur voor school 2 accu's die 4 uur mee gaan. Gewoon om zeker te weten dat ik constant kan werken. Veel lokalen hebben maar weinig stopcontacten, en zeker als je meerdere klasgenoten met laptop hebt (ik doe Informatica, hele klas heeft eigen lappie), heb je een probleem als je accu niet lang mee kan.

Gewicht van die laptop is trouwens wel heel aardig. net 3 kilo. Lijkt me goed mee te slepen :)

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Een laptop met Core Duo lijkt mij toch beter dan een met een Sempron, zoals bijvoorbeeld deze Sony Vaio (beetje duur eigenlijk maar dan heb je ook een design :P )

Of deze Asus A8F met T2300 pricewatch: Asus A6F-AP040H (Core Duo T2300; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 15,4"TFT; WXP Home)

Helaas wel allebei 512MB geheugen maar met 1 gig erbij val je met de Asus net binnen je budget :)

Verwijderd

Topicstarter
Over de batterij maak ik mij geen zorgen, want er zijn veel stopcontacten en zoveel laptops worden er niet gebruikt.. max 4 of 5 bij ons in een klas. Tevens gebruiken wij 2 lokalen en kan ik op de gang ook mijn werk doen.

Ik denk dat ik toch bij mijn eerste keus blijf.... dynabyte leek mij ook wel ok, maar dat media center heb ik geen ervaring mee, ook zit daar maar 1 jaar garantie op en op die gene die ik kies 2 jaar garantie en die garantie houd in dat als er iets met de laptop is. en ik bel voor 15:00 uur op een werkdag dat ik de volgende werkdag een vervanging krijg of hij word gemaakt. Dit is natuurlijk wel een erg goeie service, leek mij dan.

Dat je dan voor 50 euro meer een Processor AMD Turion™ 64 X2 Processor TL-50 krijgt en 20 gb meer hardeschijf trekt mij dan niet zo...

Maar dan heb ik nog wel de vraag of mensen hier het echt oneens mee zijn?
En of het dus gewoon veel slimmer is om die garantie dan maar niet te nemen en voor die Turion te gaan?

• GENETX
Voor 50 euro krijg je dus wel een wat grotere HDD en een 2e core :) Als je veel multitasked is dit wel een groot voordeel, zeker als je later nog wat zwaardere bewerkings programma's wilt gebruiken die gebruik kunnen maken van dualcore.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:06
Bij DELL hebben ze ook vaak leuke aanbiedingen en zijn vaak niet duur. Kijk vooral naar 6400.

Verwijderd

http://paradigit.nl/configurator.php?system=1946

misschien dit een leuke optie, met garantieuitbreiding tot 3 jaar en geheugenuitbreiding tot 1gb

heel leuke prijs

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:40:

misschien dit een leuke optie, met garantieuitbreiding tot 3 jaar en geheugenuitbreiding tot 1gb

heel leuke prijs
Wat grappig is is dat die andere laptop die ik wou nemen van notebookproject.nl een ondermening van paradigit is en ik heb met hun gesproken en gevraagd naar de HP dv6132EU (de laptop met turion)
en zei konden mij vertellen dat die in bepaalde filialen nog beschikbaar is dus daar ga ik morgen even naar kijken, want nu is die garantie 1 jaar, maar wel van het zelfde bedrijf dus ongeveer evenbetrouwbaar als waar ik mijn eerste keus laptop wou kopen. Hierdoor verander ik dus waarschijnlijk alsnog.

Verder.... klopt het dat Windows xp media center edition 2005 met update Rollup 2. een soort gelijke windows is als: windows xp proffesional, maar dan met een snelkoppeling om de media center te starten? verder geen verschil?

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:55
Windows MCE is gebasseerd op Windows XP home edition en Windows XP professional.

Link: http://www.gamepc.com/lab...FD604499F78AFECEF231C37D7

Ik kan je de volgende laptop aanraden gezien jouw wensen:

Satellite Pro A120-169
Intel Duo Core T2050 (1.66Ghz; 2Mb L2 Cache; 553Mhz FSB)
80GB S-ATA harde schijf 5400RPM
512MB DDR2 533Mhz SDRAM (1 x 512; max. 4GB)
DVD-SuperMulti Dual Layer/ 5-in-1 card reader
Intel® 945GM Express chipset up to 128 MB
15.4" WXGA TFT (1280 x 800)
1 x DC-in, 1 x extern beeldscherm, 1 x RJ-11, 1 x RJ-45, 1 x externe microfoon, 1 x headphone (stereo), 3 x USB 2.0, 1 x SD™ card slot (supports SD™ memory card, SD™ IO card)
Windows XP Professional NL/UK/FR
Interne W-LAN 54Mbps
Lithium-Ion 6-cells battery up to 3.20 uur
368 x 268 x 29.8/36.9mm; 2.9 kg
1 jaar pick up & return garantie + 4 jaar carry in garantie (na registratie); in totaal dus 5 jaar garantie!

Prijs: 875 euro. Dit is 75 euro over jou beschreven budget, maar daarvoor krijg je wel 5 garantie voor terug en Windows Xp pro.

Mocht je in de toekomst deze laptop willen verkopen, bijv na 4 jaar. Dan kan je bij de verkoop nog vermelden dat deze laptop nog één jaar garantie heeft. Dit geeft dan weer wat meerwaarde over de laptop bij aanschaf van je volgende laptop.

Link: http://www.laptops4u.nl/i...te-pro-a120-169-1130.html

[ Voor 58% gewijzigd door PCMedic op 09-12-2006 13:02 . Reden: Toevoeging van advies ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:40:

heel leuke prijs
He, dat ziet er goed uit zeg! Voor 599 euro heb je dan een heel aardige laptop, ik denk dat ik voor deze ga. Paradigit, zit nog gewoon in de stad ook. Koop'm liever daar dan bij Dell online.

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025

MrDrako

nep ict'er

Verwijderd schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:20:
[...]

He, dat ziet er goed uit zeg! Voor 599 euro heb je dan een heel aardige laptop, ik denk dat ik voor deze ga. Paradigit, zit nog gewoon in de stad ook. Koop'm liever daar dan bij Dell online.
das alleen wel een 14" scherm, met photoshop is dat nogal kut..

Verwijderd

MrDrako schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:33:
[...]

Hij is dan ook voor een vriendin, die weinig zal fotosoepen denk ik :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 14:39

Sick Nick

Drop the top!

MrDrako schreef op maandag 11 december 2006 @ 11:33:
[...]

De resolutie is hetzelfde als de meeste 15.4" breedbeeldschermen, beide 1280x800. Dus qua ruimte zit je dus op beide schermen net zo goed alleen is het iets kleiner op de 14" maar bij een laptop maakt dat niet eens zoveel uit omdat je vaak toch dicht op het scherm zit.

Verwijderd

Ik was er eigenlijk al uit, over die laptop bij Paradigit. Toevallig zag ik echter een flyer van de mediamarkt, voor 499 euro de volgende laptop.

Haier W58
Intel Celeron Processor M (1,6 ghtz, 1MB L2 cache, 533 FSB)
512 MB DDR ram werkgeheugen
40 GB harde schijf
15 XWGA breedbeeld GLARE
on-board videokaart 64 MB (?)
16 bits geluid, win XP, wireless zooi

Is deze laptop van een Chinees bedrijf een beetje goed, vergelijkbaar met die Acer?

Verwijderd

Topicstarter
Het topic kan dicht, ik heb voor de DV1632EU bij paradigit gekozen... eerst deed de wlan het niet goed dus ik heb nu weer een nieuwe en hopelijk doet die het nu wel goed, ik hou jullie op de hoogte (morge de test op school)
Pagina: 1