SIP video/voice server en tunneling

Pagina: 1
Acties:

• knutsel smurf
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-02 17:12

knutsel smurf

Grote Smurf zijn we er bijna ?

Topicstarter
Allereerst ik weet niet of ik in het juiste forum zit, kon geen telefonie vinden.

Nu mijn vraag + uitleg van mijn situatie.

Ik heb een video portal opgezet wat uiteindelijk moet gaan streamen naar 3G mobieltjes via een UMTS/3G netwerk. Hiervoor heb ik een server die Calls omzet naar SIP en naar mijn systeem stuurt. Dit systeem werkt perfect. Tests hebben al laten zien dat dit werkt en dat mijn systeem volledig operationeel is.

Nu heb ik op mijn laptop een programma van Counterpath genaamd X-lite. Als ik hiermee bel naar mijn server bijvoorbeeld door te bellen naar 0612345678@<ip van de server> krijg ik netjes beeld, werkt dus goed. In dit geval zit mijn latop direct verbonden met het ip netwerk van de SIP server.

Nu het eigenlijke probleem, vanwegen veiligheids overwegingen kan ik niet direct een verbinding krijgen met de SIP server vanaf mijn thuis locatie. Helaas heb ik ook geen optie om een VPN server op te zetten op de SIP server. Maar ik kan wel via een server een SSH verbinding tunnelen naar de server.

Aangezien de internet verbindingen groot genoeg zijn vroeg ik me dus af of het mogelijk is om dus de verbinding naar die server te tunnelen met putty. Ik heb al port 5060 geprobeerd maar ik krijg geen call binnen op de SIP server, iemand hier die weet welke porten hiervoor getunneld moeten worden of hoe ik dit op een andere manier kan regelen.

Mijn dank is groot voor de gene die de oplossing heeft.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
luisterd je server wel op localhost poort 5060 ? en vergeet niet dat je media poorten waarschijnlijk met SDP dynamisch worden afgesproken, dus je sessie is er wel, maar geen beeld/geluid...

• knutsel smurf

knutsel smurf

Topicstarter
Mijn sessie komt niet aan bij de server als ik een trace start op SIP level komt er niets aan.
Dus naar mijn id lijkt het erop dat er een communicatie probleem is over port 5060.

Helaas is putty niet in de mogelijkheid om ook UDP door te sturen dus daar kan het probleem wellicht in schuilen??

• knutsel smurf

knutsel smurf

Topicstarter
ok ik ben er uit heb het werkend http://zarb.org/~gc/html/udp-in-ssh-tunneling.html is de site die me geholpen heeft.