Systeem wel krachtig genoeg voor SLI

Pagina: 1
Acties:

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 00:48
Goedendag beste tweakers,

Ik ga begin volgend jaar (januari)(Dit vanwege nog niet beschikbare moederbord) me systeem upgraden omdat me huidig nogal buged en niet de goede compenenten heeft om te overklokken. Wat ik wil is het volgende:

6400 of 6600 core duo 2
Nvidia 680 SLI moederbord (Dit vanwege SLI)
2x 8700GT (mainstream kaarten dus)
2x 1GB DDR2 Geheugen.

Wat ik me afvraag, heb ik genoeg cpu power met de 6400 om SLI te kunnen draaien. Systeem word nog wel overclocked, maar het gaat nou om de standaard specs. Iemand die mij duidelijkheid hier over kan schaffen, want de 6400 is wel even 80 euro minder als het niet veel scheelt met de 6600.

[ Voor 3% gewijzigd door Robin4 op 07-12-2006 22:06 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:41

aerofreak

Steve Jobs

als je dit gaat kopen maakt dan 80 euro nog uit :? :X

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
Waarom niet de 8800 gtx. Komt goedkoper uit denk ik en zal wel nog sneller kunnen zijn ook mss.

http://specs.tweak.to/16567

• Robin4
Nou die 80 euro minder is nog aardig meegenomen aangezien ik dit liever dan in een nintendo Wii stop. Waarom geen 8800GTX, waarom wel? 8800GTX verbruikt naar mijn weten een hoop meer stroom dan een mainstream kaart zal doen. Plus een 8800GTX is nogal fors duurder. En word naar mijn mening fors warmer.

[ Voor 6% gewijzigd door Robin4 op 07-12-2006 22:11 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vraag me af of het wel zinvol is om direct voor 2 kaarten in SLI te gaan... gaat nogal wat kosten.
En voorzover ik weet zijn die kaarten nog niet uit dus kunnen we je ook niet vertellen in hoeverre en of de cpu de bottleneck wordt en zo ja in welke mate. Verder meld je er ook niet bij wat je met je pc doet.

Ja, een 8800GTX zal meer stroom verbruiken, ja een 8800GTX is duurder, maar jij hebt het wel over twee kaarten. Ik vraag me af wat het prijsverschil gaat worden en in wiens voordeel dat uit gaat vallen...
Imo kun je nu beter voor één mainstream kaart gaan en zodra de kaart het allemaal niet goed draait een nieuwe kopen.

[ Voor 34% gewijzigd door RoD op 07-12-2006 22:11 ]

• Robin4
Ik ga niet gelijk voor 2 kaarten, maar mits er weer budget voor is kan er altijd nog wel 1 bij komen uiteraard.

Wat ik met de pc doe:

Surfen
Msn
Aardig nieuwe game titels mee kunnen spelen. (Die lijken me aardig zwaar)
Dus C&C tiberian wars, en nog zat waarvan ik even geen kan opnoemen.

[ Voor 19% gewijzigd door Robin4 op 07-12-2006 22:16 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Oh je gaat niet meteen voor 2 kaarten. Imo is SLI nogal onzinnig, maargoed. Games leunen het meest op de gpu, maar ik denk dat je zeker wel winst zult behalen als je de E6600 neemt. Met (uiteindelijk) 2 van die kaarten zul je toch behoorlijk wat gpu-kracht in huis hebben.

• Robin4
Waarom zou volgens jou SLI onzinnig zijn? Als je op aardig hoge resolutie wilt spelen is heb best fijn als die lekker soepel loopt. Ik heb momenteel een x1800xt maar op 1024x 1280 merk ik gemakkelijk frame lag op. En het voordeel is dat je met alles op eye candy kan zetten.

[ Voor 12% gewijzigd door Robin4 op 07-12-2006 22:19 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Vaak is SLI in het begin duurder dan gewoon een single kaart kopen die beter presteert. In de toekomst upgraden met een tweede kaart vind ik ook onzinnig want dan kun je beter een nieuwe kaart kopen met nieuwere features, die ook waarschijnlijk beter zal presteren.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
En wie zegt dat er een 8700GT uit is in januari en wat de prestaties zijn? Ik gok eerder op een 8600GT ergens in februari/maart..

• Robin4
Oke dan zou het moederbord ook wel goedkoper kunnen als je mij geen sli zou aanraden, maar dan heb ik waarschijnlijk nog wel een frame lag probleem als ik op 1024x1280 ga gamen. Dus dan heb je wel een snelle kaart, maar op die resolutie merk je er nog weinig van. Single kaart lijkt me beter werken op 1280x 768
GremliN-Online schreef op donderdag 07 december 2006 @ 22:33:
En wie zegt dat er een 8700GT uit is in januari en wat de prestaties zijn? Ik gok eerder op een 8600GT ergens in februari/maart..
Ik zei toch ook mainstream kaart. Weet ik veel welke type aanduiding hij zal gaan krijgen. :+

[ Voor 36% gewijzigd door Robin4 op 07-12-2006 22:37 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Waarom denk je dat je framedrops zult hebben? Het hangt er maar vanaf welke kaart je pakt. Als een redelijke high-end kaart pakt moet je goed kunnen gamen. Of je moet natuurlijk echt alle eye candy open hebben willen staan. Maar als je met ietsje minder toekunt bespaar je daarmee een boel geld. Echt high end gaan is imo het geld niet waard. Kun je beter nu ietsje rustiger aan doen op gamegebied en dan over een jaartje het bespaarde geld steken in een upgrade. Dan heb je een sneller systeem dan dat je voor high end bent gegaan terwijl je nu niet of nauwelijks inlevert.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Robin4 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 22:35:
Oke dan zou het moederbord ook wel goedkoper kunnen als je mij geen sli zou aanraden, maar dan heb ik waarschijnlijk nog wel een frame lag probleem als ik op 1024x1280 ga gamen. Dus dan heb je wel een snelle kaart, maar op die resolutie merk je er nog weinig van. Single kaart lijkt me beter werken op 1280x 768

[...]

Ik zei toch ook mainstream kaart. Weet ik veel welke type aanduiding hij zal gaan krijgen. :+
dat heeft niks met het mobo te maken hoor :P
en het is geen lag, maar een lage fps ;)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Robin4
RoD schreef op donderdag 07 december 2006 @ 22:38:
Waarom denk je dat je framedrops zult hebben? Het hangt er maar vanaf welke kaart je pakt. Als een redelijke high-end kaart pakt moet je goed kunnen gamen. Of je moet natuurlijk echt alle eye candy open hebben willen staan. Maar als je met ietsje minder toekunt bespaar je daarmee een boel geld. Echt high end gaan is imo het geld niet waard. Kun je beter nu ietsje rustiger aan doen op gamegebied en dan over een jaartje het bespaarde geld steken in een upgrade. Dan heb je een sneller systeem dan dat je voor high end bent gegaan terwijl je nu niet of nauwelijks inlevert.
Ja dat dacht ik ook van me x1800xt dat ik lekker zou kunnen gamen, niets is minder waar.
En spellen worden steeds zwaarder, dus dat schaalt zo lekker op. :9

[ Voor 4% gewijzigd door Robin4 op 07-12-2006 22:43 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Een X1800XT is nog best een prima kaart, dus ik vraag me af bij welke games en welke settings het dan precies niet goed gaat volgens jou? Misschien verwacht je teveel... En tsja, dan kun je voor nóg betere hardware gaan, maar dat is imo buitenproportioneel duur.
Edit: en daarmee bedoel ik dingen zoals een E6700, 8800GTX enzo.. slechts als voorbeeld dan hè.

[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 07-12-2006 22:43 ]

Pagina: 1