Toon posts:

PC assemblage - help!

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n pc in onderdelen ontvangen, alles inelkaar gezet maar wanneer ik de spanning aansluit en tuimelschakelaar op "1" zet gebeurt er niks. PC weer opengemaakt, gecontroleerd of alle spanningsaansluitingen op mobo goed zitten, nee dus. 24 pins ATX aansluiting aangesloten, alles nagekeken, pc weer dicht gemaakt en aangezet. Heel even hoor je de 120 mm fan en licht het lampje van de voeding op en dan niks.

Dacht dat een pc in elkaar zetten simpel was maar dit gaat niet lukken :(

Mijn config is:

Coolermaster centurion 5 kast
Coolermaster iGreen 430W voeding
Gigabyte GA P965-S3 mobo
E6300 Core Duo cpu
1 SATA dvd rewriter
2 Maxtor DiamondMax 160GB hdd
Asus 128MB7300 GS grafische kaart
1MB Kingston ValueRam

Kan iemand wat tips geven?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je die 4 pins aansluiting op je moederbord ook aangesloten?

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01 21:57

Bravo

Second Best

Naast het omzetten van de tuimelschakelaar op 1 is het ook handig om de pc op te starten met de power on button. Deze zit vaak aan de voorkant van de pc kast. :7

Ioniq 6 LR Lounge 20" @ Elli Pro
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Controlleer of de 4 pin en de 24 pins stekker op het moederbord zitten.
Zo ja, en er staat spanning op de voeding dan brandt er een groen lampje op het moederbord.
Heb je de frontpanel aangesloten, zo ja druk de PC aan

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 21:37:
Mijn config is:
1MB Kingston ValueRam

Kan iemand wat tips geven?
Meer ram erin zou helpen :Y

@ hieronder:
hoezo kopieren :P

[ Voor 8% gewijzigd door MensionXL op 07-12-2006 21:43 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• Muscrerior
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-12-2025
[heel flauw]
Misschien moet je meer dan 1 MB RAM in je PC steken...
[/heel flauw]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:49
Niet toevallig de afstandsbusjes achter je moederbord vergeten? Dan willen ze er ook wel eens vrij snel mee ophouden...

Niet dat ik inzie hoe je het voor elkaar krijgt om die dingen niet te gebruiken, maar het gebeurd kennelijk... :X

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Heb je de powerbutton wel op het moederbord aangesloten?

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• gamepower2005
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-12-2020
Als je nieuw bent met het bouwen van een PC zou ik het boekje dat bij je kast en/of moederbord zat even bekijken. Vaak zit er een handleiding bij van wat je allemaal waarop moet aansluiten.

Jouw probleem lijkt zich inderdaad op het moederbord te bevinden. Het zou kunnen dat je systeem ziet dat er iets fout gaat met een processor/geheugen o.i.d., en daarom besluit maar niet op te starten.

Ik zou dus even alles grondig nakijken, als je geen fouten ontdekt zou ik de spullen terugnemen naar de winkel, want dan heb je waarschijnlijk een hardware-defect.

Verwijderd

wellicht overbodig... maar heeft je videokaart wellicht ook een stroompuntje nodig? ... wordt nogal es over het hoofd gezien... :)

Verwijderd

Topicstarter
  • power connection op mobo: de 2 (10 + 4 pins) connectors zijn aangesloten. Die zijn foolproof dus ze kunnen niet verkeerd zitten en ze zitten ook niet "half";
  • De afstandbusjes zitten er op;
  • Ram is geen probleem want mijn oude pc deed t met 512MB;
  • Alle aansluitingen van voorkant zijn 3 maal gecheckt - power on led, Reset en Power button etc;
Maar ik heb idd alleen maar de voeding tuimelschakelaar omgezet en niet oko nog es de Power button op voorkant ingedrukt. Ga ik proberen
thanx!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:27

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 21:49:
[list]
Maar ik heb idd alleen maar de voeding tuimelschakelaar omgezet en niet oko nog es de Power button op voorkant ingedrukt. Ga ik proberen
thanx!
|:(

Nederlands is makkelijker als je denkt

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
:?

Jij wist dus niet dat je een computer doorgaans aanzet dmv de power button aan de voorkant? :? Ergens kan ik me dat niet voorstellen...

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
you are kidding me....

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-01 21:36
Dan moet je ook wel zorgen dat je die knoppen en ledjes aan de voorkant van je case goed aan hebt gesloten (powerled, hddled, powerbutton, resetbutton). Je kunt beter eerst de 2 pinnetjes van je powerbutton even kortsluiten met een schroevendraaier om vast te kunnen stellen of je pc wel werkt.

Ohja, verder zie ik niet in waarom deze pc met 1GB ram wel moet werken omdat je pc met 512MB ook werkt. Het kan goed zijn dat die latjes die je in je nieuwe pc hebt zitten, kapot zijn (DOA?).

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[list]
• power connection op mobo: de 2 (10 + 4 pins) connectors zijn aangesloten. Die zijn foolproof dus ze kunnen niet verkeerd zitten en ze zitten ook niet "half";
Ik neem aan dat je hiermee de 24-pins ATX-stekker bedoeld? (Zo ja, noem hem dan ook zo en niet 10*2+4 stekker 8)7 )
Behalve die moet er ook nog een 4-pins stekker op je moederbord (Meesteal linksboven van het mobo rond je CPU.

Ik zie dat je niet op de power knop hebt gedrukt :? Heb je ooit eens een PC aan gedaan? Ik zou volgende keer gewoon bij Dell een PC kopen :X

[ Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 07-12-2006 21:58 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• T4F.nl_Muad
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-02-2025
omfg.... |:(

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

thanx!
Aii |:(
Dan heb ik nog een vraag:
Zitten alle stekkers erin?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:05
Zo ken ik er nog wel 1 :+

Weet je zeker dat je niet probeert te booten van de BIOS batterij? Je moet de voeding ook nog aansluiten op het spanningsnet he, niet op een los liggende stekkerdoos..

Forgive me.. :+

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

(jarig!)
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Kansloos topic dit met een hoop kanslose replies :/ Zie daarvoor Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics

dicht dus

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.