Game PC ~1000 Euro

Pagina: 1
Acties:

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:25

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Omdat mijn oude systeem nu wel heel erg begint te puffen bij de spellen van tegenwoordig ben ik toe aan een nieuw systeem. Dit nieuwe systeem wil ik voornamelijk gaan gebruiken om games te spelen.

Een aantal dingen kan ik nog van m'n huidige computer gebruiken/overzetten. monitor, dvd-brander, muis, toetsenbord. Maar de belangrijke onderdelen wil ik dus vervangen door snellere. Tevens wil ik alles bij Salland bestellen.

Na wat reviews gelezen te hebben, en hier verschillende ervaringen gelezen te hebben ben ik tot het volgende lijstje gekomen:

GigaByte Moederbord GA-965P-DS3
€ 135
Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, Boxed
€ 295
XFX VGA GeForce 7950 GT 512 MB
€ 311
Sapphire VGA Radeon X1950 Pro 256 MB
€192
Kingston ValueRam 2048 MB, PC4300, 533 MHz, 4, Kit Of 2
€ 205
WD Caviar Special Edition 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
€ 71
Kast en Voeding ??Watt

Totaal € 898

Nu zou ik graag de tweaker die meer verstand hier van heeft dan ikzelf (het hele forum zo'n beetje :+) willen vragen of deze setup handig is met mijn budget als ik niet van plan ben de boel over te klokken.

De 7950 GT heb ik gekozen omdat deze ongeveer even snel is aan een ATI X1900XT, maar ik toch eigenlijk altijd een nvidia gehad heb en dat toch wel goed beviel. Een 7900 GTO is al moeilijk leverbaar, dus die valt af.

Een E6600 systeem voorlopig voldoende rekenkracht zou moeten leveren. Toch heb ik hier wel zitten twijfelen om een stap lager/goedkoper te gaan met een E6400. Maar ik heb het bedrag er voor over en hoef ik later alleen maar de video kaart te upgraden.

Het PC4300 geheugen heb ik gekozen omdat het in de best buy guide ook stond vermeld. Beter geheugen (PC5300 en PC6400 enzo) heeft alleen zin als ik ook zou gaan overclocken toch? Hier heb ik dus het goedkoopste 2 gig pakket genomen. Is dit geheugen nu wel dual-channel? Want dat is toch nodig bij een E6600?

Tot slot moet er nog een kast met voeding bij dit systeem komen, hoeveel Watt zou voldoende moeten zijn? Ik wil hier maximaal 100 euro aan uitgeven.

Is dit systeem een beetje op elkaar afgestemd qua performance? Waarschijnlijk zal ik in de toekomst nog een betere video kaart erin zetten als alles niet lekker meer draaid. Maar ik ga er vanuit dat ik zeker het eerste jaar hier alle spellen mee kan spelen.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:26
Ik zou toch gaan voor de 6400 omdat dit toch 100 euro scheelt. Dit kan je later weer steken in een DX10 videokaart, veel belangrijker IMHO.

Kwa voeding kan je gewoon een 400W merk voeding nemen, dat is ook genoeg. Harddisk is een mooie keuze.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als hij later een DX10 kaart wil nemen is een wat zwaardere voeding wel aan te raden.
Verder vind ik de videokaart wel wat duur voor de prestaties die het biedt. Kun je imo beter voor een X9150Pro gaan, veel meer bang for the buck. Die zal zeker een jaar prima draaien en dan heb je nog een boel geld over voor een upgrade naar een DX10 kaart.
Verder wel een lekker systeempje.

En ja dat geheugen kun je gewoon in dual channel instellen.

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Hmmm, de X9150Pro is beduidend goedkoper zie ik nu en in de benchmarks komt hij net ietsje hoger uit dan de 7950 gt. In andere spellen (Quake4) is hij dan weer wat langzamer.

Ik denk dat ik daar die 100+ euro maar op bespaar en in een kast/voeding steek.

Bedankt voor de vlotte reacties!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Misschien is de Antec Sonata II wat voor je. Die heeft een degelijke 450Watt voeding inbegrepen. (Het design moet je natuurlijk aanspreken)

[ Voor 240% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 21:56 ]

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Onderdelen zijn besteld! Iedereen bedankt.

Dit gaat zowel de eerste keer ATI worden als Intel *;

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verschil zul je niet merken hoor :) Behalve dat je er in performance op vooruit zult gaan.

Nja goed, ok... het werken met de Ati drivers misschien :P

[ Voor 25% gewijzigd door RoD op 07-12-2006 23:11 ]

Verwijderd

Antec sonata, goed spul voor je geld. ik heb het hier over een kast met voeding, kost ongeveer 105 euro en heeft 450 Watt truepower 2.0 voeding. Kwalitatief goed, en goede kast. Beste prijs die je voor deze combo kan vinden en zeker genoeg watts om zelfs nog je systeem een beetje te kunne uitbreiden. De voeding los zou 65 euro kosten. De kast is stil, en is in alle best buy guides een aanrader geweest.

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
Ja ik denk dat je even moet kijken wat je voor 1000 euro de beste prestaties oplevert. Want bezuinigen op je 3dkaart en toch 2gig ddr nemen lijkt me niet echt zinnig. Dan zou ik eerder tijdenlijk met 1 gig spelen en de extra 100euro in een snellere kaart stoppen. Geheugen kan je eraltijd bijkopen maar een 3dkaart 2ehands verkopen, daar verlies je veel geld mee. Verder is de Sontana van Antec een perfecte keus voor dit systeem en ik raad je sterk een ander moederbord aan(tenzij je hem wilt flashen) naar een MSI P965 Platinum deze presteer beter in games dan de DS4 van Gigabyte, maar heeft minder overklokopties.
En een 6400 is handig als je wat van overklokken afweet want deze draait namelijk makkelijk op 6600 speeds. Zo niet dan zou ik de basis van je systeem(mam,cpu.3d) sterk houden met de 6600 en op de rest bezuinigen. Gebruik vb een psu calculator om een zo klein mogelijke voeding te kopen.

Specs

Pagina: 1