Toon posts:

[Windows 2003 Standard Server] Memberserver maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor testdoeleinden 3 Windows 2003 servers staan. 1 DC, 1 Fileserver en 1 Exchange server. Nu wil ik de fileserver en de exchange memberserver maken van mijn testdomein, zodat de exchange en de fileserver beiden het AD van de DC kunnen gebruiken. Ik heb ze al in het domein gehangen, maar als ik op de Fileserver RIS wil installeren, dan krijg ik dat hij geen member is.

Iemand een ideetje? THNX

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe heb je ze in het domein gehangen?

Netwerkinstellingen allemaal OK? Meldingen in de eventlog?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Invisibal
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-02 14:07
als je op een member-server: windows toets + pause OF op start -> rechtsklikken op deze computer --> properties, tablad computernaam wat staat er dan bij domein? de correcte info?

staat je dns correct op je memberserver? Misschien toch wat meer de situatie schetsen? netwerk configuratie enzo

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als ik je post hierboven goed interpreteer wil je servers die nu lid zijn van een domein ( je fs en ex) lid maken van een ander domein. Als die fileserver niet al te veel rollen heeft gaat dat misschien nog wel lukken maar exchange kan je niet zomaar even overzetten naar een ander domein.
Het ene domein is het andere niet.

Zou je wat duidelijker willen zijn? Je geeft erg weinig informatie.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
maar als ik op de Fileserver RIS wil installeren, dan krijg ik dat hij geen member is.

op een of andere manier kan ik me niet voorstellen dat dit de exacte foutmelding is die je krijgt.

dus wees duidelijk

A wise man's life is based around fuck you

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Sowieso zou ik bijvoor beeld de fileserver ook promoten tot DC zodat je domein in elk geval up blijft indien je eerste DC crashed.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
djluc schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 12:37:
Sowieso zou ik bijvoor beeld de fileserver ook promoten tot DC zodat je domein in elk geval up blijft indien je eerste DC crashed.
mja het is een testomgeving thuis :z

en als het productie was wil je ook geen domaincontroller als fileserver of omgekeerd want dat is nogal eh,eh, traag :P (smb signing, no writecache op sysvol volumes, etc,etc)

A wise man's life is based around fuck you

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Sterk punt, woordje testomgeving was me niet echt opgevallen ;) Op de exchange server is echter ook geen goed plan lijkt mij, ideaal zal het toch niet worden.
Pagina: 1