Toon posts:

OSX over-ghosten?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb hier een iMac G3 staan, met een harde schijf van 4GB, natuurlijk is dit klein. Nu zou ik er een harde schijf van 40 GB in willen steken, probleem: Ik heb de cd's van OSX 10.3 niet meer... Kan ik de harde schijf van de iMac eruithalen, aan een pc hangen, als master & de hd van 40 als slave, en dan alles overghosten? Ondersteunt Ghost het filesystem van OSX wel? Normaalgezien zou dit toch geen probleem kunnen zijn? Ik vraag het hier zowiezo nog eens voor de zekerheid.

Groetjes

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ghost valt af want afaik kan Ghost niet met HFS+ overweg, en Windows niet met de Mac partitietabel. Maar gelukkig is er zoiets als Carbon Copy Cloner, of nog makkelijker: Disk Utility. In Disk Utility kan je onder Restore je 4GB disk als source selecteren, en je (van tevoren met Disk Utility vers gepartitioneerde) 40GB disk als destination. Kies restore en alles zou als vanzelf moeten gaan.

Launching containers into space

Verwijderd

Topicstarter
Dus je kan in een iMac een 2de schijf als slave plaatsten? En dan die Carbon gebruiken, voor alles te kopieren?

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 19:40

Rum

Ik heb Ghost ook gebruikt om mijn OSX installatie te clonen. Ging prima! Enige punt was dat dit 2 schijven van dezelfde grootte waren. Ik weet niet of je binnen OSX je partitie kan vergroten, daar ben ik niet zo in thuis. Als dat kan, dan is Ghost dus wel een optie.

Verwijderd

Topicstarter
Rum schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:25:
Ik heb Ghost ook gebruikt om mijn OSX installatie te clonen. Ging prima! Enige punt was dat dit 2 schijven van dezelfde grootte waren. Ik weet niet of je binnen OSX je partitie kan vergroten, daar ben ik niet zo in thuis. Als dat kan, dan is Ghost dus wel een optie.
Start Ghost dan op, wanneer je de cd insteekt in een iMac? Of moet je alle2 de hardeschijven naar een pc hangen?

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 19:40

Rum

Ik heb ze in een PC gehangen.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

rsyncx moet dit ook mee kunnen toch?

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-02 23:28
Met SuperDuper! kun je exacte clones maken, die alle permissies exact behoudt (daar slaagt Carbon Copy Cloner niet in naar het schijnt). Ik gebruik het voor bootable back-ups, waarvan je dus ook meteen kunt verder werken. Werkt perfect :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thx, nog één klein vraagje:

Kan je een 2de schijf als slave in een iMac G3 hangen?

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 18:56

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

nee dat kan niet. Maar met een extern beeldscherm en wat tweakskills zijn er best mogelijkheden (molex splitter, iMac open laten, extern beeldscherm -> done ;)

Launching containers into space

Verwijderd

carbon copy cloner heeft voor mij altijd goed gewerkt
Pagina: 1