Welke modem/router voor ADSL

Pagina: 1
Acties:

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik schaam me bijna dat ik deze vraag moet stellen, maar ik zie denk ik iets over het hoofd.

Mijn vader heeft beneden een ADSL splitter. Daarvan uit, gaat een kabel naar zijn werkkamer, netjes weggewerkt.

Het stekkertje is zo'n klein stekkertje, wat vroeger de telefoon inging. Hij heeft nu een Speedtouch USB ADSL modem. Ik wil echter een Modem/Router neerzetten, zodat hij ook een tweede PC kan gaan gebruiken.

Alle Modem/Routers die ik vind, hebben een RJ-45 stekker nodig voor deADSL lijn. Bestaan er geen met een klein stekkertje?

Ik wil dus een apparaat, waar een klein stekkertje ingaat, en gewone netwerkkabels vandaar uit naar de computer gaan. Het apparaat moet in kunnen bellen op het KPN 06 nummer, en fungeren als Router voor deze lijn.

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:27:
Ik wil dus een apparaat, waar een klein stekkertje ingaat, en gewone netwerkkabels vandaar uit naar de computer gaan. Het apparaat moet in kunnen bellen op het KPN 06 nummer, en fungeren als Router voor deze lijn.
Weet je zeker dat je ADSL hebt? Inbellen klinkt niet echt ADSL-ig ;)

Verwijderd

bij de meeste modems zit een verloop kabel van rj11 naar rj45, bij onze linksys producten iig wel

ik zou zeggen WAG200G van linksys, werkt keigoed heeft alleen een FW upgrade nodig voordat hij goed werkt(alle websites)

Verwijderd

De meestel mij bekende ADSL modem/routers voor een analoge lijn hebben een ingang waar een gewone RJ-11 in past.
En dan zijn er meerdere keigoede alternatieven van meerdere merken.

Maar op een ADSL verbinding bel je nooit in op een telefoonnummer. Een ADSL verbinding werkt volledig buiten het normale telefoonnetwerk om. Dus ik denk dat er hier ook wat anders aan de hand is. Is dat doosje wel een splitter? Of werkt de verbinding met een of andere vorm van VOIP?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 09:04:
De meestel mij bekende ADSL modem/routers voor een analoge lijn hebben een ingang waar een gewone RJ-11 in past.
Inderdaad. De Zyxel die ik nu van Tiscali heb en zowel de Speedtouch 716 die ik van xs4all had zit gewoon een RJ-11 poortje op voor de DSL ingang.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kuhlie schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:37:
[...]

Weet je zeker dat je ADSL hebt? Inbellen klinkt niet echt ADSL-ig ;)
Hij betaald voor ADSL, en heeft een 6Mbit verbinding, dus het zou moet kloppen ;)

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-03 14:00

Yucko

One clown to rule them all !

Nogmaals, een ADSL modem belt niet in (in tegenstelling tot de normale inbelmodems zoals je die vroeger had).

* Yucko heeft van het weekend toevallig ook bij iemand 't USB modem vervangen door een ADSL-Router/Modem combi.

Afbeeldingslocatie: http://www-nl.linksys.com/servlet/Satellite?blobcol=urldata&blobheadername1=Content-Type&blobheadername2=Content-Disposition&blobheadervalue1=image%2Fjpeg&blobheadervalue2=inline%3B+filename%3DWAG200G_med%252C16.jpg&blobkey=id&blobtable=MungoBlobs&blobwhere=1130832454972&ssbinary=true

Loopt als een zonnetje.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-03 09:42
Let goed op het verschil "modem" en "router". De meeste routers hebben een LAN kant en een WAN kant, waarbij de WAN een gewone Ethernet poort is (met RJ-45 stekker). In dat geval moet er nog een ADSL modem aan gekoppeld worden (bijvoorbeeld de Draytek Vigor 2900).

Daarnaast zijn er gecombineerde routers, die naast de router ook als modem werken. Die hebben dus een "WAN" kant die bestaat uit een ADSL interface (RJ-11). Hiervoor is dan weer geen aparte modem nodig (bijvoorbeeld een Draytek Vigor 2600).

Dat KPN 06nr, komt volgens mij van de software van de speedtouch USB modem, die doet net of 't een gewoon modem is en moet dus zogenaamd "inbellen". Volgens mij kun je hier ieder willekeurig nummer invoeren, zolang Windows maar wordt gefopt om te bellen.

edit:
Toevoeging:

O ja, een Annex A modem (analoog of POTS) heeft een RJ-11, maar een Annex B (ISDN) heeft een RJ-45 DSL aansluiting!

[ Voor 8% gewijzigd door mbaltus op 08-12-2006 13:22 ]

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Pagina: 1