Activex controls weigeren te laden onder 2003

Pagina: 1
Acties:

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-12 12:32
Ik heb een VB html scriptje dat weigert te werken onder Windows 2003. Waneer de pagina laad zou iexplorer moeten komen vragen of je de betreffende activex control wil installeren. Onder Windows XP werkt dit perfect alleen onder 2003 komt die niks vragen, de pagina wordt weergegeven met een script error wat een gevolg is van het ontbreken van de activex control (mscomctl.ocx).
Ik heb probeerd deze ocx manueel te kopieren onder \system32 dir en deze te registreren maar blijkt ook niet te werken. Ik heb verder nog geprobeerd om de security instellingen van internet explorer zo laag mogelijk te zetten maar tevergeefs. Google brengt ook weinig verlossing.

Nu begin ik mij af te vragen waar dit aan kan liggen, de pc heeft een verse standaard windows 2003 installatie gehad dus hier is verder niets mis mee. En waarom werkt dit onder XP wel ?

Kan hier iemand wat licht aansteken in de duisternis?

Ik geef even de code mee:

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
<SCRIPT LANGUAGE="VBScript"> 
<!-- 
... (irrelevant) 
--> 
</SCRIPT> 
</HEAD> 
<BODY STYLE="background=ivory;"> 

<OBJECT ID="TV" CLASSID="clsid:C74190B6-8589-11D1-B16A-00C0F0283628" WIDTH=200 HEIGHT=100
STYLE="font-size:11;"
CODEBASE="http://activex.microsoft.com/controls/vb6/mscomctl.cab"
> 
  <param name="LineStyle" value="0"> 
  <param name="LabelEdit" value="1"> 
 </OBJECT> 
<SCRIPT LANGUAGE=VBSCRIPT> 

set nd = TV.nodes.add ( , 2, "in",  "Inputs",  "in") 
 set nd = TV.nodes.add ( , 2, "out", "Outputs", "out")

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Heb je de Enhanced Security Configuration aan of uit staan?

We are shaping the future

• jos707
Alex) schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:22:
Heb je de Enhanced Security Configuration aan of uit staan?
Volgens deze zou ik de Enhanced Security Configuration op onderstaande manier moeten kunnen disablen. Maar wanneer ik bij Add/Remove Programs kijk zie ik dat 'Internet Explorer Enhanced Security Configuration' niet aangevinkt staat. Ik neem dus aan dit niet geactiveerd staat en de oorzaak van het probleem elders ligt ?

Afbeeldingslocatie: http://www.visualwin.com/IE-enhanced-security/uncheck-ie-components.png

[ Voor 3% gewijzigd door jos707 op 08-12-2006 13:22 ]

• jos707
Zelfs wanneer ik het cab bestand download en dan de code aanpas om hier naar te verwijzen wil deze de activex control niet installeren. Zou dit dan nog iets te maken hebben met de security te maken hebben van internet explorer ?

Dit probleem maakt mij helemaal gek. Windows 2003 opnieuw installeren haalt vast niets uit.

Iemand nog een idee ?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:32

pistole

Frutter

ik heb het zojuist op 2 verschillende 2k3 servers geprobeerd, en ben geen problemen tegengekomen (bh dan dat ik een script error krijg omdat TV.nodes.add nog niet geïnitialiseerd is).

-Weet je het zeker dat je ActiveX support hebt aanstaan in IE?
-Hoe benader je de html? (via http of file:// (dubbelklik)

[betweter-modus]
waarom wil je een dergelijke html-applicatie eigenlijk op een server uitvoeren?
[/betweter-modus]

[ Voor 17% gewijzigd door pistole op 10-12-2006 21:22 ]

Ik frut, dus ik epibreer

• jos707
Uiteindelijk zou ik onderstaande popup moeten krijgen maar ik krijg telkens wanneer ik de pagina laad gewoon een script error. Dus het is alsof de browser de html code die aangeeft dat er een activex control moet worden geladen gewoon negeert. Dit terwijl ik de security instellingen van iexplorer allemaal zo laag mogelijk heb geplaatst.

Het bestand is een gewoon .htm bestand die met dubbelklik wordt geopend met internet explorer. Dit bestand staat lokaal op de D schijf.
Dit moet op de server zelf werken aangezien dit een configuratietoepassing is die een aantal bestandsbewerkingen doet.
Misschien morgen eens firefox installeren, eens kijken of deze browser de activex wel wil laden.

Afbeeldingslocatie: http://xs410.xs.to/xs410/06501/popup2.jpg

• Alex)
Eh... Firefox kent het hele ActiveX-concept sowieso niet. Maar heb je dat Service Pack al geïnstalleerd? En wat als je het bestand uitvoert vanaf een webserver?

Mm, ander idee: hernoem hem eens naar .hta en voer hem dan uit? Dan draait hij als applicatie i.p.v. als webpagina.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 17:33
heb jhe misschien de wga activex dinges uit staan? dan kom je dus niet voorbij die controle, en komt er geen schermpje dat er een activex control bestand moet worden uitgevoerd ?

als ik wga uitzet op een widnwos xP machine en wil bijvoorbeeld wmp 11 of ie7.o installeren, dan gaat dat ook niet.de popup komt dan niet omdat wga ook niet komt.

verder moet je misschien de "site"waar de activex staat toevoegen aan de veileige sites.

als ik op een w2k3 server een website voor het eerst bezoekt komt ie ook altijd met die vraag. misschien dat ie dat bij jou niet vraagt, maar toch blokeert/
wat als je een andere activex probeert?

heb je wel de goeie dll gekopieerd en geregistreerd?
zoeken op internet over die dll, en misschien moet je nog andere dll gebruiken? of de 2003 versie van die dll ipv de gekopieerde windows xP versie?

• jos707
Het gaat niet over een DLL maar een OCX (mscomctl.ocx), maar waarschijnlijk maakt dit weinig uit. Het toevoegen van de mictosoft activex site toevoegen aan het lijstje met trusted sites heb ik ook al geprobeerd.
Blijkbaar bij het laden van de pagina zie ik dat hij wel naar de betreffende site gaat en de ocx kopieerd onder C:\windows\system32 maar dat hij dan verder de ocx niet gebruikt om de content op te bouwen van de html pagina. Hij gaat dan gewoon verder en toont een script error.

Dus het is niet zo dat de verbinding tot de http://activex.microsoft.com/ niet kan worden gemaakt maar het is bij het gebruikt of registratie van de activex control dat het mis gaat.

Zou dit iets te maken hebben met bijgevoegde .inf file in het cab bestand op de microsoft pagina ?

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 17:33
maar wat wil je dan downloaden? en heb je de wga dingen uitgezet of werkt dat gewoon goed?

want dat is juist wat er mis gaat denk ik bij jou ?

als wga activex dinges niet gestrat wordt is er geen resultaat en krijg je ook geen nieuwe pagina voor je neus. dus de link die ook de dwonload zou moeten starten wordt nooit bereikt / geopend

[ Voor 13% gewijzigd door engelbertus op 12-12-2006 23:26 ]

• Alex)
Eh engelbertus, hij heeft niks met WGA te maken voor zover ik weet. Bovendien bestaat WGA voor Windows Server 2003 nog helemaal niet, WGA is alleen voor Windows XP...

Pagina: 1