Ik heb een VB html scriptje dat weigert te werken onder Windows 2003. Waneer de pagina laad zou iexplorer moeten komen vragen of je de betreffende activex control wil installeren. Onder Windows XP werkt dit perfect alleen onder 2003 komt die niks vragen, de pagina wordt weergegeven met een script error wat een gevolg is van het ontbreken van de activex control (mscomctl.ocx).
Ik heb probeerd deze ocx manueel te kopieren onder \system32 dir en deze te registreren maar blijkt ook niet te werken. Ik heb verder nog geprobeerd om de security instellingen van internet explorer zo laag mogelijk te zetten maar tevergeefs. Google brengt ook weinig verlossing.
Nu begin ik mij af te vragen waar dit aan kan liggen, de pc heeft een verse standaard windows 2003 installatie gehad dus hier is verder niets mis mee. En waarom werkt dit onder XP wel ?
Kan hier iemand wat licht aansteken in de duisternis?
Ik geef even de code mee:
Ik heb probeerd deze ocx manueel te kopieren onder \system32 dir en deze te registreren maar blijkt ook niet te werken. Ik heb verder nog geprobeerd om de security instellingen van internet explorer zo laag mogelijk te zetten maar tevergeefs. Google brengt ook weinig verlossing.
Nu begin ik mij af te vragen waar dit aan kan liggen, de pc heeft een verse standaard windows 2003 installatie gehad dus hier is verder niets mis mee. En waarom werkt dit onder XP wel ?
Kan hier iemand wat licht aansteken in de duisternis?
Ik geef even de code mee:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <SCRIPT LANGUAGE="VBScript"> <!-- ... (irrelevant) --> </SCRIPT> </HEAD> <BODY STYLE="background=ivory;"> <OBJECT ID="TV" CLASSID="clsid:C74190B6-8589-11D1-B16A-00C0F0283628" WIDTH=200 HEIGHT=100 STYLE="font-size:11;" CODEBASE="http://activex.microsoft.com/controls/vb6/mscomctl.cab" > <param name="LineStyle" value="0"> <param name="LabelEdit" value="1"> </OBJECT> <SCRIPT LANGUAGE=VBSCRIPT> set nd = TV.nodes.add ( , 2, "in", "Inputs", "in") set nd = TV.nodes.add ( , 2, "out", "Outputs", "out") |