Audigy ronkt zwaar

Pagina: 1
Acties:

• bramvandensteen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
Beste tweakers,

Sinds enkele maanden ben ik de fiere eigenaar van een Audigy 4 Pro. Dit gaf een heel fijn geluid tov mijn onboard AC97. Nu na een paar maand zit ik plots met ruis ben in de maanden dat ik hem had wel van kast verwisseld en voeding maar dan was het nog niet en nu zit ik met een zware ronk op mijn geluid die is aangesloten op mijn mixer, deze is het ook niet vermits als ik pc afkoppel geen ruis meer en de kabel is het ook niet want heb al geprobeerd op een ander toestel en daar geen ruis. Ik dacht Audigy stuk dus garantie claimen maar ik heb eerst getest op mijn oude AC97 echter geeft deze ook die zware ronk nu geeft elke geluidskaart die ik probeer die zware ronk op mijn gelijk wat zou dit kunnen zijn : kabel niet is getest. Mijn voeding is ook geaard. Heb dit vanaf ik pc opzet dus ligt ook niet aan drivers.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:07

remco_k

een cassettebandje was genoeg

zoek even naar aardlus op dit forum, dan vind je genoeg mensen met soortgelijke problemen, incl. oplossingen. Als het dan nog niet lukt; dan zien we dat hier wel weer. :+

Alles kan stuk.

• bramvandensteen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-11-2025
Dit topic mag van mijn part gesloten worden het is mijn fout ik had niet goed genoeg gezocht en blijkbaar lag het aan mijn pc die te dicht bij mijn tuner staat van mijn hifi installatie, antennekabel losgetrokken en ronk was weg.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:47
bramvandensteen schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:12:
Dit topic mag van mijn part gesloten worden het is mijn fout ik had niet goed genoeg gezocht en blijkbaar lag het aan mijn pc die te dicht bij mijn tuner staat van mijn hifi installatie, antennekabel losgetrokken en ronk was weg.
Is een lekstroom die via het kabelnetwerk wegloopt.
Je PC aansluiten op een geaard stopcontact verhelpt dit :)
Heb exact hetzelfde gehad jaren terug, geaard stopcontact en alle problemen waren opgelost.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Zelfs met geaarde contactdozen kun je nog brom krijgen, de oplossing is dan om de tv-kabel galvanisch te scheiden met een blokje wat je bij de elektronicahandel kunt kopen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:07

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ballebek schreef op donderdag 07 december 2006 @ 21:39:
[...]
Je PC aansluiten op een geaard stopcontact verhelpt dit :)
OF veroorzaakt het juist. Er is nooit 1 standaard oorzaak aan te wijzen vwb aardlussen. Daarom zijn ze voor leken moeilijk te vinden.

Alles kan stuk.

Pagina: 1