Toon posts:

WPA shared key lengte beinvloed signaal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een buurman, die zo'n bellen met internet heeft gekocht. PCI wireless kaartje in de PC op zolder en modem in meterkast.
Nu is het signaal op zolder laag tot zeer laag. De standaard WPA shared key, die er standaard in de modem zit, is mega lang. Wel 26 tekens!! Wel goed beveiligd maar ook overdreven. Nu is mijn vvaag: wordt de wireless verbinding sneller, tussen modem en PCI wireless kaartje, als we de key korter maken. De key wordt elke keer gecheckt bij elk pakketje. Dus wordt het sneller, als we de WPA key korter maken?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:44
Ik denk van niet, dit gaat zo snel dat je het amper zult merken. Als de verbinding te zwak is moet je kijken of je de router kan verplaatsen, of een sterkere/extra antenne aansluiten.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zoals Frankie zegt; het wordt er niet veel sneller door. Proberen kan natuurlijk geen kwaad maar je bent natuurlijk ook afhankelijk van tussenliggende wanden/vloeren en de materialen daarvan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

wpa is meestal(altijd) 26 tekens, dat is wel zo veilig, neem anders wep, 64 bit gecodeerd, dan is de sleutel korter.

Het internetten zal niet sneller gaan, en de verbinding word er ook niet beter van.

een antenne zal veel meer doen, een richtantenne van 20-60 euro zal helpen als de verbinding nu (te) zwak is.
nadeel is dat het gedeelte waarop niet gericht word weinig tot geen signaal krijgt.

Verwijderd

wpa is niet altijd 26 tekens, denk dat je je vergist met WEP 128 bits dat is 26 tekens.

wpa is minimaal 8 maar vanuit die key maakt ie weer een andere sleutel, dus heeft verder geen nut om deze te verranderen omdat de key die uit je password word opgemaakt even lang blijft

Verwijderd

Een bekend probleem idd, een antenne zend niet tot nauwelijks signaal uit recht naar boven of recht naar onderen. Access point zal je dus op de zelfde verdieping moeten zetten als de ontvanger voor optimaal resultaat.
Misschien wat voordeel nog te halen door de antenne van je acces point horizontaal te leggen evenals de antenne van je ontvanger.
Zelf ook dit probleem gehad, ik zat 3 meter recht onder mijn router, en probleem bleek niet op te lossen :'(

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:46:
Ik heb een buurman, die zo'n bellen met internet heeft gekocht. PCI wireless kaartje in de PC op zolder en modem in meterkast.
Nu is het signaal op zolder laag tot zeer laag. De standaard WPA shared key, die er standaard in de modem zit, is mega lang. Wel 26 tekens!! Wel goed beveiligd maar ook overdreven. Nu is mijn vvaag: wordt de wireless verbinding sneller, tussen modem en PCI wireless kaartje, als we de key korter maken. De key wordt elke keer gecheckt bij elk pakketje. Dus wordt het sneller, als we de WPA key korter maken?
De meterkast is niet de ideale plek voor een WLAN apparaat, er is dan relatief snel storing. Je kunt het apparaat beter op de 1e verdieping zetten, dan staat het mooi in het "centrum" van het huis en kun je een betere verbinding verwachten.

Ik heb zelf een WPA key van 21 tekens, en die doet het erg goed.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 07-12-2006 20:36 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1