Probleem nieuwe PC, veel haperingen en fouten...

Pagina: 1
Acties:

• SallyTessio
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-07-2022
Goedenavond Tweakers,

Ik zit met een heel vervelend probleem waar ik zonder jullie hulp waarschijnlijk niet uit ga komen.. Alle hulp wordt zeer gewaardeerd dus.. :)

Sinds een week of twee heb ik een nieuwe PC. Heb hem zelf samengesteld en voor een redelijk prijsje laten bouwen bij Progress.

Ik krijg nu alleen allerlei soorten fouten. Een paar voorbeelden:

- programma sluit in een keer af.
- alles in een programma werkt behalve de uitschuifmenu's. Ik kan erop drukken maar ze komen er niet uit. Dit gebeurd ook af en toen in Internet explorer.
- Als ik op de windowstoets + E druk freezed het systeem voor 20 seconden. Daarna gaat hij wel naar windows explorer.
- foutmeldingen
- afsluiten gaat extreem langzaam
- opent het ene moment wel pagina's in een nieuw venster in iexplorer als ik er met shift op klik, het andere moment niet.
- explorer loopt vast. Zie onder andere in het startmenu alleen de voorkeursprogramma's en als ik dubbelklik om een programma te openen op het bureaublad reageerd deze niet.
- uit het niets constant de foutmeldingtoon van windows achter elkaar horen.

Kortom: allerlei fouten dus.. het systeem loopt gewoon niet lekker. De snelheid is overigens wel goed als die een moment heeft dat die wel goed werkt.

Ik gebruik de computer voornamelijk voor tekenwerk (3 en 2D) met renderen, internet en tekstverwerking.

Dit zijn de specificaties van de computer:

Chieftec Dragon DX-01B-D-U-400
Intel DG965WH ATX moederbord boxed
Intel Core2 Duo E6600 2.40Ghz 4MB L2 S775
2 x 1 Gb Transcend DDR2-800 Jetram memory
Asus EAX1900XT htvdp/256 mb
Nec FDD Zwart 1.44 Mb diskdrive
Seagate 400 Gb Barracuda7200.10 SATA II NCQ 16Mb
Windows XP Professional Pro SP2b NL Oem
20" Acer AL2051W zilver
Logitech Cordless Desktop S510
Linksys Wireless desktop pci-adapter 54 Mbit
Plextor PX-755A/T3KB 16-speed dual layer, dual DVD-writer "oem" Black
Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Music

Waar denken jullie als deskundigen dat het aan zou kunnen liggen? Alle hulp wordt erg gewaardeerd..

Alvast heel erg bedankt!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Draai eerst eens memtest.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En daarna eens iets als HDTach of Atto om je controller + drivers uit te sluiten. Referentie-tests vind je in de Tweakers BenchDB op de Frontpage.

*edit*
Is je BIOS wel helemaal up-to-date? Dat kan soms ook hele wazige gevolgen hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 07-12-2006 19:47 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SallyTessio
Dat ga ik direct maar even doen.. laat je zo de resultaten weten.. bedankt!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

SallyTessio schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:47:
Dat ga ik direct maar even doen.. laat je zo de resultaten weten.. bedankt!
Mocht e.e.a. niet werken; het zal je een lieve duit gekost hebben en dan zou ik me melden bij Progress.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 10:58
heb je al een tweede windows XP installatie geprobeerd? (soms draait windows gewoon klote...)
alle drivers up to date (ook chipset ed? (denk ook aan videokaart, sound ed))
bios up to date?
geheugen niet te warm? (memtest)
harde schijf goed vast zitten? (losse schijven kunnen leesfouten geven, zelf ook wel is last van gehad)
cpu niet te warm?
het kan aan veel dingen liggen, probeer wat uit en hou ons op de hoogte, dan kom je er vast wel uit :-)

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
ik zou windows opnieuw installeren (zie tips van rlkoekie: juiste drivers en dergelijke installeren)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• SallyTessio
Ik heb net een biosupdate gedaan volgens het advies van MAX3400 en het lijkt er tot nu toe op dat het systeem goed draait..! Heel erg bedankt alvast.. Mocht het toch weer fout gaan straks dan kom ik jullie wel weer eventjes lastig vallen.. ;) Ik was al bang voor een miskoop maar misschien valt dat toch wel mee uiteindelijk.. :)

Super bedankt!
Pagina: 1