Nog dit jaar tien miljoen verkochte Xbox 360's

Pagina: 1
Acties:

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
nieuws: Nog dit jaar tien miljoen verkochte Xbox 360's

Er staat in de eerste alinea het volgende
Microsoft heeft afgelopen woensdag bij monde van een woordvoerder laten weten dat verwacht wordt dat nog voor het einde van het kalenderjaar meer dan tien miljoen Xbox 360-gameconsoles verkocht zullen worden.
Dat er tussen gister en 31 december nog eens meer dan 10 miljoen machientjes verkocht zouden worden leek mij erg veel ;) Wanneer ik naar de bron kijk hebben ze het over dat er voor het einde van het jaar in totaal ruim 10 miljoen machientjes verkocht zullen zijn wat nog een hele prestatie is ;) Kan iemand even aanpassen dat er staat 'verkocht zullen zijn'?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

*gnuift*

As you wish :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hint: een kalenderjaar 2006 (tot 31 december 2006 23:59:59) is wat anders dan een kalenderjaar in boekhoudkundige termen. Welke bedoeld wordt is niet duidelijk in het artikel noch het feit dat ze daadwerkelijk verkocht aan consumenten zullen zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:31
MAX3400 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:04:
Hint: een kalenderjaar 2006 (tot 31 december 2006 23:59:59) is wat anders dan een kalenderjaar in boekhoudkundige termen. Welke bedoeld wordt is niet duidelijk in het artikel noch het feit dat ze daadwerkelijk verkocht aan consumenten zullen zijn.
Wat ze dus niet worden, want er staat (duidelijk):
Het aantal dat hier door Microsoft bedoeld wordt, is het aantal aan retailers geleverde Xbox 360-consoles. Het daadwerkelijk aantal verkochte spelautomaten ligt lager, aangezien in het genoemde aantal bijvoorbeeld ook de voorraad van retailers is meegeteld.

The devil is in the details.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Er staat bovendien duidelijk in het artikel dat (a) het fiscale jaar tot 30 juni 2007 loopt, (b) er in het fiscale jaar 13 tot 15 miljoen consoles verkocht zullen worden. Je mag er daarbij vanuit gaan dat daarvoor hetzelfde criterium geldt als voor het kalenderjaar 2006, i.e. dat het getelde aantal verkochte consoles aan de tussenhandel is geleverd, en niet aan de eindgebruiker.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 07 december 2006 @ 20:04:
Hint: Een boekjaar zoals ze het in boekhoudkundige termen noemen is niet perse gelijk aan een kalenderjaar. Dat weet ik ook nog wel. Ik zal wanneer het zou gaan om boekjaar ook nooit de term kalenderjaar gebruiken ;)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kalenderjaar
I rest my case ;)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Pagina: 1