Welk toetsenbord en muis???

Pagina: 1
Acties:
  • 88 views sinds 30-01-2008

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ok, ik heb hier nu van logitech een cordless destkop express lx501 staan. Het werkt wel goed maar hij is wit, kraakt en word inmiddels aardig vies en raakt aardig versleten door het vele gebruik. Ik ben dus eigenlijk aan het kijken voor wat anders.

De wensen:
Muis:
Goed in de hand liggend
Bluetooth of draadloos of met draad??
Lange accutijd(indien met accu/battarij)
Battarijen of oplaadstation??
Stevig
Scroll wiel waarmee je ook naar links en rechts kan scrollen

Het toetsenbord
Stevig, geen gekraak, goed gebouwd
Bedraad of zonder draad, maakt niet echt uit
Veel extra knoppen, voor mediaspeler etc...
Fijn om me te typen, goede toetsaanslag
Niet al te groot

En eigenlijk wil ik meer als dat ik nu heb, en iig beter. Kleur mag blauw, zwart zijn. En eventueel alle andere tips/suggesties etc zijn welkom. Ik weet het echt niet meer dus ik wil graag van jullie kennis gebruik maken. En ik heb echt goed gekeken wat er is. Maar hoe en wat dat weet ik dus niet.

Dit is al een lijste wat ik had gemaakt, graag opmerkingen/suggesties:

Toetsenbord/muis combo: Logitech Desktop MX3200 Laser

Toetsenbord+muis: Logitech Media Keyboard Elite US + Logitech VX Revolution

Dit zijn 2 mogelijkheden wat ik zo kon vinden en wat mij wel wat lijkt.
Wie wat beters weet, laat het me weten!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Een G15 + een G7 of MX Revolution lijkt mij het beste :)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 16:19
Geen Mediamarkt in de buurt dat je even langs kunt gaan? Daar liggen er meestal een stuk of 20 a 30 naast elkaar... In het echt zie je sowieso beter hoe het eruit ziet en kun je ze in de hand leggen, omdat dat persoonlijk is. De ene vind een Logitech MX1000 bijvoorbeeld de perfecte muis terwijl de andere hem vind "zuigen" .

57696520646974206c65657374206973206e657264

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:18
dit is geheel persoonlijk... ik heb zelf een Logitech Cordless Desktop EX100 Black.,
muis met 1 scroll-wieltje (waarom zou je er 2 moeten hebben, horizontaal scrollen doe ik niet op een 30" scherm ;) )
toetsenbord heeft maar een paar media-knoppen voor volume, daarnaast Internet-knoppen: Home, Back en E-mail.
hier heb ik genoeg aan.
loop inderdaad gewoon naar de Mediamarkt, test zelf, voel!

[ Voor 10% gewijzigd door CappieL op 08-12-2006 15:43 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ok, dan ga ik binnekort eens naar de mediamarkt hier even kijken. :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Qua toetsenbord is een G15 wel heel erg mooi en handig.
Een muis is toch meer persoonlijk dan een toetsenbord. Het beste is toch om ergens heen te gaan waar je meerdere muizen hebt zodat je zelf kan voelen wat je fijn vind. Zelf heb ik een MX300 en die bevalt mij heel er goed. Ik heb een tijdje gespeelt met een G5 en G3 maar ik game toch beter met die oude MX300.

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 22:39
Als je dat schermpje maar niets vind op de G15 heb je overigens ook nog een G11 zonder scherm in de aanbieding:

http://www.logitech.com/i...CRID=2166,CONTENTID=11868

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Die G11 ziet er idd niet slecht uit, maar is dat niet zo`n joekel van een ding? Of zie ik het verkeerd?

• PilatuS
  • Niet online
Het is best een groot toetsenbord ja. Dat komt vooral door de extra G-keys aan de linker kant.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:40:
Het is best een groot toetsenbord ja. Dat komt vooral door de extra G-keys aan de linker kant.
Ok, maar wat hebben die g toetsen enzo dan precies voor nut? :P

• PilatuS
  • Niet online
Die toetsen kan je zelf programmeren voor wat je maar wil.

Zelf gebruik ik de onderste 3 voor Ctrl-C Ctrl-X en Ctrl-V. Eerst zat ik telkens de Ctrl toets in de houden en dan op C en V drukken. Nu kan ik die dingen doen met 1 toets wat erg fijn werkt.

Onder een andere toets heb ik Alt-F4 staan en onder weer een andere wordt Firefox geopend. Je kan de toetsen natuurlijk ook voor binds gebruiken in spellen of noem het maar op.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:57:
Die toetsen kan je zelf programmeren voor wat je maar wil.

Zelf gebruik ik de onderste 3 voor Ctrl-C Ctrl-X en Ctrl-V. Eerst zat ik telkens de Ctrl toets in de houden en dan op C en V drukken. Nu kan ik die dingen doen met 1 toets wat erg fijn werkt.

Onder een andere toets heb ik Alt-F4 staan en onder weer een andere wordt Firefox geopend. Je kan de toetsen natuurlijk ook voor binds gebruiken in spellen of noem het maar op.
Ok dat is dan wel fijn jah.

Maar ik ben er echt niet uit, veel mensen zeggen dat bedraad veel beter is maar ik heb zelf best wel goede ervaringen met draadloos. Vooral nu ik oplaadbare krachtbattarijen heb gekocht. De muis en toetsenbord blijven erg lang, bijna de fabrieksopgave, het doen.

En ik moet zeggen, de Logitech Desktop MX3200 Laser ziet er erg gelikt uit en vind ik persoonlijk erg mooi en het past goed bij elkaar. Maar anderen zeggen dat ik beter die gamers serie moet pakken... Iemand die me kan overtuigen?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-02 10:58
Joopieboy schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 19:12:
[...]

Ok dat is dan wel fijn jah.

Maar ik ben er echt niet uit, veel mensen zeggen dat bedraad veel beter is maar ik heb zelf best wel goede ervaringen met draadloos. Vooral nu ik oplaadbare krachtbattarijen heb gekocht. De muis en toetsenbord blijven erg lang, bijna de fabrieksopgave, het doen.

En ik moet zeggen, de Logitech Desktop MX3200 Laser ziet er erg gelikt uit en vind ik persoonlijk erg mooi en het past goed bij elkaar. Maar anderen zeggen dat ik beter die gamers serie moet pakken... Iemand die me kan overtuigen?
Wat jij hier boven zecht is echt persoonlijk. ik heb hele tijd draadloos gewerkt.
Nu heb ik een G15 + G5 als desktop setje bijde bedraad. Ik zit niet verder dan 1 m van me PC weg dus ik kan het makelijk met kabels af.

De G15 heb ik echt gekocht voor het gamen en PhotoShoppen. je kan max 3x 18 binds opgeven per profiel op je Keybord. echt perfect voor Photoshop om snel te schakelen zonder toets combo's of je muis weer te verslepen naar de palets.

Vriendin van me is ontwerpster deze gebruikt de G11 kan het zelfde als de g15 alleen mis je het schermpje. zij heeft alle G toetsen in gebruik.

de muis, Ik heb erg lang gedaan met een MX510. deze licht nu op me werk. werkt nog steeds voor me alleen geen games meer :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Ok, nja, ik ga maar eens bij mij vriend eens proberen die de g15 heeft met de g7. Eens kijken hoe mij dat bevalt.

Verwijderd

ik heb een Logitech media keybord elite, en een Logitech g5 lasermuis, werkt echt perfect

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 19:34:
ik heb een Logitech media keybord elite, en een Logitech g5 lasermuis, werkt echt perfect
ok, dat klinkt wel goed

edit:
De definitieve lijst :

Muis: Logitech G5 Gaming Laser Mouse 70 euro

Toetsenbord: Logitech Logitech G15 Gaming toetsenbord 80 euro

Dus dat word dit voor kerst :P :)

[ Voor 85% gewijzigd door Joopieboy op 11-12-2006 14:12 ]

Verwijderd

Ik ben nog altijd op zoek naar een compact en mooi azerty keyboard met VERLICHTE toetsen.
G11 lijkt me prima, maar is te groot vrees ik (heb zo'n bureau met uitschuiflade voor toestsenbord en muis :))

Liefst niet draadloos, maar als het echt niet anders kan...

Iemand een idee?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"Welke ... moet ik kopen?"-topics zijn niet gewenst op GoT :o

Van een Tweaker verwachten we dat hij in staat is om zelf op basis van reviews en ervaringen van andere te kiezen.

Daar komt bij dat de topicwaarschuwing die verschijnt bij een oud topic er niet voor niets is. Alleen in oude topics posten als je zelf iets toe te voegen hebt. "Ik zoek dat ook" is geen zinnige toevoeging. Sowieso is dit een kansloos topic - dicht :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.