ik heb een linksys WRT54G, en nu wil ik de poorten 6881 tot 6889 blokeren zodat er geen bittorrent data naar binnen of naar buiten kan. Alleen is het probleem dat ik weinig of geen verstand heb van routers of poorten blokeren. want ik heb wel iets geprobeerd, maar er kan nog steeds gedownload worden...
Staat UPnP soms aan?
En volgens mij gaat jouw client, wanneer er enige tijd niet naar jou geconnect kan worden, zelf naar buiten connecten om te uploaden.
Welke client gebruik je, en welke poorten staan hierin geconfigureerd?
En volgens mij gaat jouw client, wanneer er enige tijd niet naar jou geconnect kan worden, zelf naar buiten connecten om te uploaden.
Welke client gebruik je, en welke poorten staan hierin geconfigureerd?
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
-open de internet explorer
-toets in de adresbalk in 192.168.1.1
-voer u wachtwoord in(Standardgebruikersnaam:leeg wachtwoord:admin)
-ga naar acces ristrictions
-status:enable
-policy name:blabla
-klik op edit list of pc's
-voer de MAC adressen in van de pc's die geen bestanden meer mogen downloaden
-klik op save settings
-klik aan deny
-klik aan everyday
-klik aan 24 hours
-klik aan add/edit service
-typ in service name>blabla
-selecteerd tcp and udp
-zet de port range 6881 tot 6889
-klik op add
klik op apply
klik op save settings onderaan en je bent klaar
-klik op save settings
-klik aan deny
-klik aan everyday
-klik aan 24 hours
-klik aan add/edit service
-selecteerd tcp and udp
-klik op add
klik op apply
-open de internet explorer
-klik op save settings
-klik aan deny
-klik aan everyday
-klik aan 24 hours-klik aan add/edit service
-selecteerd tcp and udp
-klik op add
klik op apply
add/edit service staat op grijs, en kan ik niet selecteren
als ik allow kies, kan ik ze wel aan passen???
-klik op save settings
-klik aan deny
-klik aan everyday
-klik aan 24 hours-klik aan add/edit service
-selecteerd tcp and udp
-klik op add
klik op apply
add/edit service staat op grijs, en kan ik niet selecteren
als ik allow kies, kan ik ze wel aan passen???
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 19:30 ]
Verwijderd
ow sorry, als hij op deny staat krijgen ze helemalal geen internet hij moet dus idd op allow en dan services aanpassen.
je kunt ook nog tijden instellen wanneer ze wel en niet mogen torrenten:P
je kunt ook nog tijden instellen wanneer ze wel en niet mogen torrenten:P
mmm ik kan met azureus eender welke poort gebruiken?
Kan je het ook dichtgooien voor Limewire/
Kan je het ook dichtgooien voor Limewire/
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Als de user met bittorrent ander poorten neemt dan gaat het downloaden weer verder, ook als je alle poorten blocked en alleen bijvoorbeeld poort 80 open laat dan lukt downloaden zelfs nog.
Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!
Verwijderd
dan moet je dus gaan werken met policies in windows, dat is ietsje moeilijker maar is zeker mogelijk.
of programma eraf halen en de acountrechten zo instellen dat de andere accounts(die geblokt moeten worden) nix kunnen installeren
of programma eraf halen en de acountrechten zo instellen dat de andere accounts(die geblokt moeten worden) nix kunnen installeren
^^ met hemmes...ODF schreef op donderdag 07 december 2006 @ 19:39:
Als de user met bittorrent ander poorten neemt dan gaat het downloaden weer verder, ook als je alle poorten blocked en alleen bijvoorbeeld poort 80 open laat dan lukt downloaden zelfs nog.
Beter is, maar dat is een wat exotischer oplossing, op packets met een bepaalde header niet toe te laten op je netwerk. Helaas is daar een aanzienlijk stuk meer kennis voor nodig dan je zelf al aangeeft omtrent netwerk-apparatuur.
Ik weet niet verder hoe alles is aangesloten maar mogelijkerwijs kan je met NetLimiter gaan werken waardoor je BitTorrent (of de EXE-files) inregelt op snelheid <niet toegestaan> of <extreem laag>. Installeer je dit als administrator en laat je het als service draaien onder de SYSTEM-account, dan kan "de gewone gebruiker" hier niets meer aan doen.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Verwijderd
hey, je kunt ook gewoon een QOS instellen voor de desbetreffende pc's, deze hebben dan lage prioriteit maar kunnen wel downloaden, als jij als hoofd pc dan snelheid nodig hebt kom je boven die van hun te staan.
application and gaming>QOS
application and gaming>QOS
Heb je wat meer info? Waarom mag er bijvoorbeeld geen bittorrent meer gebruikt worden in het netwerk? Hoe groot is het netwerk achter de WRT54g? (en nog meer info die je denkt dat van belang is...?)
De enige reden die ik mij kan bedenken waar bittorrent downloads niet MAG is in een school of bedrijfsnetwerk, maar die op een WRT54g draaien lijkt mij sowieso een slecht idee.
Een andere reden is dat zusjes/broertjes/medestudenten/willekeurige medegebruiker van het netwerk achter de WRT54g bittorrenten tegen de afspraken in. In dat geval is een technische oplossing de "moeilijke" weg, en de enige goede oplossing is een grote knuppel met bijbehorende zwarte zonnebril en duidelijke waarschuwing.
Als bittorrent verkeer het netwerk negatief beïnvloed (traag maakt) kun je dat inderdaad met QoS instellingen (bijvoorbeeld door al het poort 80 http verkeer voorrang te geven. Dit kan gemakkelijk met de aangepaste firmware voor de WRT54g (te vinden met wat simpel zoekwerk
)) oplossen, maar dat dit het probleem zou zijn haal ik niet uit je topicstart.
Kortom, technische gesproken is het erg lastig om alleen het bittorrent verkeer te blokkeren m.b.v. alleen een WRT54g (zonder de normale functionaliteit al te veel mo zeep te helpen), dus vertel wat precies het probleem is, dan komen we denk ik verder
De enige reden die ik mij kan bedenken waar bittorrent downloads niet MAG is in een school of bedrijfsnetwerk, maar die op een WRT54g draaien lijkt mij sowieso een slecht idee.
Een andere reden is dat zusjes/broertjes/medestudenten/willekeurige medegebruiker van het netwerk achter de WRT54g bittorrenten tegen de afspraken in. In dat geval is een technische oplossing de "moeilijke" weg, en de enige goede oplossing is een grote knuppel met bijbehorende zwarte zonnebril en duidelijke waarschuwing.
Als bittorrent verkeer het netwerk negatief beïnvloed (traag maakt) kun je dat inderdaad met QoS instellingen (bijvoorbeeld door al het poort 80 http verkeer voorrang te geven. Dit kan gemakkelijk met de aangepaste firmware voor de WRT54g (te vinden met wat simpel zoekwerk
Kortom, technische gesproken is het erg lastig om alleen het bittorrent verkeer te blokkeren m.b.v. alleen een WRT54g (zonder de normale functionaliteit al te veel mo zeep te helpen), dus vertel wat precies het probleem is, dan komen we denk ik verder
Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.
traffic shaping mss een ideetje ?
(als de linksys het niet aan kan met open-wrt dan wel een linux-bak)
of tewel op zoek naar een router die pakketjes kan deny'en niet adhv poorten en/of ip's maar adhv pakket headers enzo (heeft speciale term maar die ontgaat me effe)
(als de linksys het niet aan kan met open-wrt dan wel een linux-bak)
of tewel op zoek naar een router die pakketjes kan deny'en niet adhv poorten en/of ip's maar adhv pakket headers enzo (heeft speciale term maar die ontgaat me effe)
Pagina: 1