Toon posts:

Roaming Profiles ICM MSN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik heb sinds kort een server draaien met een aantal clienten (Server bevat DC, AD met Roaming Profiles) De server OS is Win Server 2k3, en alle clienten zijn WinXP Pro. Heel veel dingen gaan al mee met de roaming profiles, zoals outlook en natuurlijk alle instellingen. Iedere user/gebruiker hier maakt gebruik van MSN en het zou dan mooi zijn als de MSN instellingen ook met het profiel mee zouden gaan, dus auto inloggen enz. Als ik hem instel op auto inloggen, en ik meld me opnieuw aan, zijn alle instellingen weer weg, en mijn email adres staat ook niet in de lijst. Maakt MSN ook gebruik van een gegevensbestand zoals Outlook dat doet, zodat iedere user ook zijn MSN instellingen meeneemt?

Bartslipper

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Voor zover ik weet slaat MSN die gegevens op in het register, ergens in HKCU\Software\Microsoft\MSNMessenger. Ook worden zaken zoals displaypictures opgeslagen in %userprofile%\Local Settings\Application Data\Microsoft\Messenger.

We are shaping the future

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-03 15:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, dit vind ik niet echt onder PNS vallen. Move naar Windows Clients :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus de display pictures worden al meegenomen? Want de folder local settings word toch meegenomen? Hoe kan ik die registerbestanden toevoegen aan een roaming profile?

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-03 09:38
Standaard wordt de Local Settings folder niet meegenomen in een Roaming Profile. Dus plaatjes, e.d. zijn dus niet op alle werkplekken beschikbaar.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand dan hoe je een map specificeert die wel word meegenomen in een Roaming Profile, want om die hele map mee te nemen is ook te veel vanwege de tijdelijke bestanden enz, maar het zou mooi zijn als hij dan bijvoorbeeld alleen die ene MSN map meeneemt..

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Aangezien het voor anderen ook fijn is als een topic met een oplossing eindigt, bij deze een oplossing voor het probleem:

Tijdens het uitloggen de Messenger registerkey exporteren, en tijdens het aanloggen importeren. Ik heb het gedaan door de volgende regels toe te voegen aan het logon en logoff script:

logon:
code:
1
regedit /s \\server\profielen\msn\%username%\msn.REG

logoff:
code:
1
regedit /e \\server\profielen\messenger\%username%\msn.REG "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MSNMessenger"

[ Voor 3% gewijzigd door SierdW op 13-04-2007 12:23 ]

Pagina: 1