Kan geen dns instellen

Pagina: 1
Acties:

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-12 20:05
In augustus heb ik bij www.powerextreme.nl een .nl domeinnaam gekocht+reseller hosting. Nu wou ik graag nog een domein erbij kopen en zag een actie vaan www.mijndomein.nl. Ik kon voor 1,- .nl domeinnaam kopen en maakte ook nog een kans op een ipod nano. Fantastisch dus dach tik, alleen het wil niet helemaal lukken :'( Ik kan namelijk nergens op de site van mijndomein.nl een dns opgeven. Ze zeggen dan dat ik eerst moet upgraden(ik heb dat domein gekocht om ergens anders te laten hosten en niet om te moeten upgraden :( ) Kan iemand mij misschien helpen? Omdat ik niet goed weet hoe ik het moet formuleren hier de mogelijkheden die ik heb bij mijndomein:
Afbeeldingslocatie: http://img131.imageshack.us/img131/1208/mijndomeinxc1.png

Doe ik zelf gewoon wat fout? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en als jullie nog meer info nodig hebben zeg het dan even ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gheh.
Leuk he die kleine lettertjes. ;)

Voor die ene euro kan je je domain "parkeren" oftewel: je hebt het wel maar je kan er (nog) niks mee.
URL forwarding wel maar geen DNS?.
Daarvoor moet je dan denk ik een duurder pakket hebben.
Zou ik ook doen als aanbieder, voor dat soort prijzen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Welcome to the real world. ;). Deze service heet domein parkeren. Daadwerkelijk gebruiken is een heel ander verhaal en kost natuurlijk wel meer als 1 euro (servers draaien bijvoorbeeld niet op water ofzo). Hier had je wel op kunnen rekenen. Een cheap ass provider zoals deze flikt dit soort dingen inderdaad en een goeie provider biedt van tevoren al duidelijkheid erover. Helaas maar waar: you're screwed.

• basprofessional
Wat een naaiers :( Ik heb na dit gebeuren contact opgenomen met www.powerextreme.nl een hosting provider waar ik wel erg tevreden over ben :) maar ik vond de €1,- aktie wel erg aantrekkelijk. Meteen werd ik persoonlijk geholpen en zei hebben de verhuizing en alles voor mij geregeld 8) hierdoor ben ik alsnog goedkoper uit >:) omdat ik alleen de verhuiskosten hoef te betalen O+ dus ben €5,- kwijt voor .nl domeinnaam met topkwaliteit hoster :9 ik hoefde verder niks meer te doen omdat dns en alles al is ingesteld door powerextreme! Echt TOPSERVICE!!!! _/-\o_

Maybe komt dit een beetje als reclame over maar ik wil even mijn hulde kwijt over deze geweldige service _/-\o_ en jullie ook bedankt voor voor zover!

• wolfbeast
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-05-2012
Lekkere Loempia schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:09:
Welcome to the real world. ;). Deze service heet domein parkeren. Daadwerkelijk gebruiken is een heel ander verhaal en kost natuurlijk wel meer als 1 euro (servers draaien bijvoorbeeld niet op water ofzo). Hier had je wel op kunnen rekenen. Een cheap ass provider zoals deze flikt dit soort dingen inderdaad en een goeie provider biedt van tevoren al duidelijkheid erover. Helaas maar waar: you're screwed.
Ik ben in dezelde valkuil gestapt maar mijndomein gaat veel verder dan dit! Ik wil een domein, geregistreerd op mijn naam, volledig in eigen beheer hebben (met mijn eigen DNS servers enz enz). Dit houdt in dat zij alleen een doorgeefluik zijn naar nic.nl (en met die ene euro maken ze 100% winst, een registratie kost hen 50 cent) en de nameservers die ik wil moeten zij ingeven in de registry.
zij weigerden de door mij aangegeven wijzigingen door te voeren -- met de name servers ingesteld op die van henzelf en weigering dit vrij te geven zijn ze dus met het parkeerpakket op een verdekte manier aan het hijacken "voor 1 euro maken wij het domein van uw keuze ongeschikt voor gebruik" -- zelfs nog erger: het nieuwe geregistreerde domein verwijst ongevraagd naar de mijndomein website!

Ik ben op dit moment aan het nakijken wat ik hier aan kan doen want zij hebben geen recht om een domein wat op mijn naam staat te claimen op deze manier. Een klacht aan nic.nl is zeker op zijn plaats.

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:29
ze claimen niet.... jij gaat akkoord met hun voorwaarden nadat je dat had kunnen lezen in de kleine lettertjes.
Dus wil je voor een dubbeltje op de 1e rang zitten..... dan moet je ook eens de blaren voelen!!

• wolfbeast
adslfreak schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:01:
ze claimen niet.... jij gaat akkoord met hun voorwaarden nadat je dat had kunnen lezen in de kleine lettertjes.
Dus wil je voor een dubbeltje op de 1e rang zitten..... dan moet je ook eens de blaren voelen!!
Ik heb de voorwaarden doorgelezen. Dat doe ik altijd. en daar staat niets in over dit soort gedrag.
Ze bieden domeinregistratie aan. Het instellen van NS en contactgegevens is integraal onderdeel van de domeinregistratie, en zij horen dan ook als registrar zijnde door mij gevraagde wijzigingen door te voeren.

edit:
Voorwaarden:
5 VERPLICHTINGEN VAN MIJNDOMEIN.NL
5.1 Mijndomein.nl spant zich als een goed dienstverlener in zorg te dragen voor:
• een correcte domeinregistratie (eventueel via onze partners)
-- Lijkt me vrij duidelijk dat zij zich niet aan hun eigen voorwaarden houden. :)

Als ik geen beroep doe op hun servers maar alleen op het ingeven van de juiste gegevens in de registry data, valt dit wel degelijk onder domeinregistratie, wat zij aanbieden voor de ene euro. Zij horen er naar te handelen. Ik wil niet voor een dubbeltje op de eerste rang, zoals ik al zei, zij maken al 100% winst per geregistreerd domein, en er wordt geen gebruik gemaakt verder van wat voor dienst dan ook.

Als ze zelf de registratie zo goedkoop maken is dat volledig hun eigen verantwoording.

De reden dat het via hen gaat is alleen omdat SIDN geen rechtstreekse registraties van particulieren aanneemt.

[ Voor 13% gewijzigd door wolfbeast op 02-01-2007 14:31 ]

• basprofessional
Ik heb idd destijds ook de voorwaarden doorgelezen omdat het zo goedkoop was, ook ik heb niks kunnen vinden. Ik had geen zin om te upgraden omdat ik de prijs belachelijk duur vond en geen zin had om nog maar 1 eurocent aan ze te betalen. Zoals jullie misschien in me vorige posts hebben kunnen lezen heb ik dus contact opgenomen met www.powerextreme en zij hebben alles voor mij geregeld. Enigste wat ik hoefde te doen was het opgeven van mijn nameservers, als je het nodig hebt: info@powerextreme.nl
wolfbeast schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:20:
[...]

Ik heb de voorwaarden doorgelezen. Dat doe ik altijd. en daar staat niets in over dit soort gedrag.
Ze bieden domeinregistratie aan. Het instellen van NS en contactgegevens is integraal onderdeel van de domeinregistratie, en zij horen dan ook als registrar zijnde door mij gevraagde wijzigingen door te voeren.

Als ik geen beroep doe op hun servers maar alleen op het ingeven van de juiste gegevens in de registry data, valt dit wel degelijk onder domeinregistratie, wat zij aanbieden voor de ene euro. Zij horen er naar te handelen. Ik wil niet voor een dubbeltje op de eerste rang, zoals ik al zei, zij maken al 100% winst per geregistreerd domein, en er wordt geen gebruik gemaakt verder van wat voor dienst dan ook.

Als ze zelf de registratie zo goedkoop maken is dat volledig hun eigen verantwoording.

De reden dat het via hen gaat is alleen omdat SIDN geen rechtstreekse registraties van particulieren aanneemt.

• wolfbeast
Ik heb idd destijds ook de voorwaarden doorgelezen omdat het zo goedkoop was, ook ik heb niks kunnen vinden.
Ik heb ze nog eens in detail doorgelezen, er staat duidelijk in dat zij alleen een doorgeefluik zijn aan SIDN en dat ik als domeinhouder compleet verantwoordelijk ben voor de gegevens. Het is dus niet aan hen om een wijziging te weigeren of zelfs maar in twijfel te trekken. Er staat niets in over op eigen initiatief instellen van registratiegegevens die voor hen voordelig zijn (reclame via doorverwijzing)

Ze willen natuurlijk graag hosting verkopen maar dit gaat echt te ver om te proberen mensen zo te forceren.
Pagina: 1