Toon posts:

[Alg] msn en skype contacten aan website toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een nieuw te ontwikkelen website heeft een klant een nogal vreemde wens. Het is een website waar mensen een betaald abonnement moeten nemen en in soort community terecht komen.

De klant zijn wens is dat bij het inschrijven, een nieuw lid de optie moet krijgen om (indien gewenst) zijn pc te laten scannen en alle skype, msn, ... contacten toe te voegen aan zijn contactlijst in de website.

Heb al wat zitten zoeken op internet en op tweakers maar ik kan er niet echt iets over vinden. Is dat uberhaupt eigenlijk wel mogelijk?

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 14:25
denk dat het wel kan, niet eenvoudig ofzo, maar je moet een client side (applet?) applicatie hebben die je pc doorscant (goed voor de security) en dan bv via een url (servlet) de gegevens kan uploaden.

Lijkt me niet echt wenselijk

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij zijn MSN-contacten gebonden aan Microsoft EULA's. Dus zonder medewerking van Microsoft kan je wel vergeten om "zomaar" bepaalde dingen te scannen, dacht ik.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voor MSN kan het in elk geval wel, maar dan zul je sowieso moeten vragen om de accountnaam en het bijbehorende wachtwoord. Nog los daarvan moet je daarvoor de beschikbare API van Passport.NET gebruiken. Daar is verder wel veel over te vinden, dus daar moet je wel uit kunnen komen. Welke mogelijkheden Skype verder te bieden heeft weet ik niet.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:32

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Houdt er ook rekening mee dat in ieder geval de msn-contacten (Skype weet ik niet) afaik niet lokaal, maar op de server worden opgeslagen, daar kun je dus niet zo snel bij.
Waarschijnlijk kan je wel een ActiveX-ding oid maken dat alle adresboeken doorscant op adressen, dus dan zul je filenames en 'manieren van opslaan' van een stapeltje soorten adresboeken moeten hebben

Rail Away!

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Houdt er ook rekening mee dat in ieder geval de msn-contacten (Skype weet ik niet) afaik niet lokaal, maar op de server worden opgeslagen, daar kun je dus niet zo snel bij.
Het is wel mogelijk om in MSN je contacten te exporteren. Dan krijg je een bestandje met alle e-mailadressen.

Verwijderd

Redelijk vage vraag trouwens. Stel je zit op een algemene PC, bijvoorbeeld die van je familie. En je registreerd en dan komt opeens het MSN Adres van je broertje of iets dergelijks op de site. Dan gaat het je uiteindelijk meer tijd kosten. Maarja wat de klant wil moet hij krijgen (heb er helaas ook ervaring mee)

Skype kan je vanuit de browser aanroepen, dit hetzelfde voor MSN Messenger zover ik weet (de PROTOCOL://BLAAT dingen). Mischien een idee om te testen met javascript of deze dingen aangeroepen kunnen worden?

Mijn excusses, ik las niet goed.

De contacten ophalen van het MSN protocol moet geen probleem zijn. Socket openen naar de server en wat zut opsturen. Op google (1e hit) staat een uitleg over het protocol.

Wat Skype betreft moet je dit denk ik vanaf de computer zelf afhalen. Toen ik het vroeger nog gebruikte (lees: 1 of 2 jaar geleden), ergerde ik me dood omdat ik altijd bij een nieuwe installatie me hele lijst weer moest opzoeken. Ik weet echter niet of ze dit tegenwoordig al aangepast hebben.
Al hebben ze dit aangepast, zou het denk ook geen probleem moeten zijn.

/me gaat is even googlen

Edit:
http://share.skype.com/si...skype_20_bet.html#Windows

:)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2006 19:52 ]

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01-12 15:09

PanMan

Spun!

Ik had gisteren een programma'tje, waarvan skype vroeg of het bij mijn contacten mocht, dus het is zeker mogelijk. Hoe moeilijk het is, dat zou ik niet weten.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Verwijderd

Hmm, ik zie trouwens dat je werkelijk _niets_ hebt aan mijn skype link. Ik zoek even verder :)
Pagina: 1