diamond plus bios

Pagina: 1
Acties:

• bart0l0meus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-11-2022
Haaallow GOT`s

Ik heb nu 1 half jaar het volgende systeem:
AMD Athlon 3800+ X2 Manchester
MSI K8N Diamond Plus
MSI 7600GT (passief gekoeld)
Kingston: 2x 512MB OC geheugen (weet het nummer niet meer percies!)

Nu begon het mij toch te kriebelen om in de BIOS te overclocken.
Maar nu kom ik met het probleem dat de voltages enz geblokkeerd zijn!
Nu heb ik gelezen dat dat normaal is, maar ik kan er maarniet achterkomen hoe ik die blokkering ophef, dus heeft iemand een idee?
en nog een vraag, ik wil de BIOS updaten, maar van de handleiding van MSI snap ik niks (engels)
dus kan iemand me misschien even verder helpen hoe ik de BIOS moet updaten?:)

mvg Bart

“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk staan de settings gewoon op iets van optimal/auto of iets dergelijks. Gewoon rustig de handleiding bestuderen, en desnoods je ouders/vrienden hulp vragen om eventueel wat te vertalen als je probelem hebt met het Engels.

offtopic:
omdat je redelijk nieuw bent is dit misschien ook nog interessant leesvoer: Registratievoorwaarden / korte FAQ

[ Voor 25% gewijzigd door Kawaii op 07-12-2006 17:43 ]

• bart0l0meus
THNX Kawaii, maar zo ver was ik ook al ;)
maar toch bedankt, ik hoop dat iemand anders me nog verder kan helpen!

“If Your Only Tool Is a Hammer Then Every Problem Looks Like a Nail” (Abraham Maslow)

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

ik heb eens even wat opgezocht, het staat allemaal mooi uitgelegd in de manual van je bord in je bios "CELL MENU". ;)
Weet je zeker dat alles geblokkeerd is ?
Spijtig genoeg kan ik je niet helpen met engels, als ik dat allemaal moet gaan vertalen ben ik morgen nog bezig :S

edit: ik zal de manual beschikbaar maken zodat iedereen hem met deze link kan lezen de uitleg van overclocking begint op pagina 68 / 3-22

[ Voor 30% gewijzigd door pm1 op 07-12-2006 19:56 ]

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• bart0l0meus
THNX pm1, maar ik kan echt niks vinden over die blokkering, maar dat is voor mij nu nog niet eens het gootste probleem.
Als ik de CPU FSB die standaard op 200mhz staat verhoog naar 215mhz dan lijkt het wel of de BIOS dit vergeet of iets dergelijks want als ik in Windows alles bekijk zoals de frequentie en de FSB is alles nog gewoon 200mhz.
Ik heb hier even een printscreen van gemaakt:

Maar er zijn nog meer gekke dingen zo is het geheugen DDR333 terwijl ik 100% zeker DDR400 geheugen heb!
Ook staat bij CPU Frequentie configuration CPU ratio, wat mag dit zijn?
Is dit de Multiplier?
Normaal heb ik toch geen moeite voor het OC'en maar bij dit moederbord:S
Ik heb nog wat foto`s gemaakt van de BIOS, je kunt hier ook zien dat de Voltages geblokkeerd zijn!
De HT configuratie: Cell Menu:
CPU Frequentie config:

Alvast bedankt

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

probeer eens met boot sector protection uit te zetten in het menu advanced bios features.

heb ik ook ontdekt als er iets zou foutlopen bij het overclokcen volstaat het om bij het opstarten op de ins toets te drukken dan zet hij alles weer normaal.

je hebt toch quit and save changes gedaan he (niet dat ik daaraan twijfel hoor) :P

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• bart0l0meus
haha, ja tuurlijk pm1, ik ga het eens proberen!
nog iemand anders met suggesties

• bart0l0meus
ik kom erachter dat boot sector protection al uit stond dus dat kan het niet zijn!
Nog iemand een idee wat ik met de HT configuratie aanmoet?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

pm1 schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:52:
probeer eens met boot sector protection uit te zetten in het menu advanced bios features.
offtopic:
De bootsector heeft echt 0,0 met het BIOS te maken. De bootsector wordt gestart door het BIOS, maar daar houdt elke connectie op. En de instellingen zitten ook al niet in de bootsector. :P

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• bart0l0meus
Ik heb net de BIOS geflasht maar het mag niet helpen :(
iemand nog suggesties??

Verwijderd

Dit bordje heeft toch een soort van zegel op het bord zitten wat verbroken moet worden om te OCèn. Coorect me if I am wrong.

• bart0l0meus
uhm, zover ik weet bestaat er een jumper die je moet verplaatsen als je zieken voltages op je geheugen wilt hebben, maar volgens mij hoef je die jumper niet over te zetten om te OCèn.
Maar misschien is het ook wel voor het OCèn, maar ik geloof `t niet!

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

zit er geen overclockingsoftware bij je mobo meegeleverd want normaal gezien zit dat er toch bij. :+
mss zet je software in windows XP alles trg op zijn standaart waarden en staat eigenlijk niks geblokkeerd alleen moet je de sofware voor overclocking gebruiken. ;)

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

• bart0l0meus
ja, daar wil ik best voor kijken,
maar ik wil in de BIOS overclocken, dat moet gewoon gefixed zijn!
en ik hoop dat hier nog mensen zijn die hetzelfde probleem hebben?

• pm1

pm1

SoLiD-Killer

bart0l0meus schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:48:
ja, daar wil ik best voor kijken,
maar ik wil in de BIOS overclocken, dat moet gewoon gefixed zijn!
en ik hoop dat hier nog mensen zijn die hetzelfde probleem hebben?
waarom in bios overclocken als het veiliger is met een programma, het programma zegt je automatish wanneer de settings een instabiel systeem vormen dan kan je altijd op je 2 oren slapen :z :z

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.

Pagina: 1