Toon posts:

Welk fotopapier ?

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi!

Ik heb een canon IP4300 en een leuke Sony Cybershot camera.
Nu wil ik eens de boel leuk uitprinten op fotopapier.
Mijn printer heeft een resolutie van Max. 9600¹ x 2400 dpi.
Dit lijkt me dus perfect om mooie fotos mee te printen ?

Welk fotopapier is kwalitatief heel goed en ook nog eens goed betaalbaar?
Je hebt namelijk zo veel soorten papier en van alle soorten prijzen.

Ik wil alle fotos glanzend afdrukken :)
Bedankt vast

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Workflow?
TopicReport?

[ Voor 58% gewijzigd door Floor-is op 07-12-2006 21:17 ]

P R N D

Verwijderd

Als je van plan bent veel foto's uit te printen kun je beter naar de hema of foto.com gaan ofzoiets.
Dit is goedkoper dan de inkt die je printer opslurpt, en de kwaliteit is (meestal) beter.

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
Las laatst in een van die blaadjes een test van fotoprintertjes. Afdrukkosten per foto varieerden van 29 tot 42 eurocent per stuk. Voor 29 cent heb ik ook een top afdruk uit het minilab van m'n plaatselijke fotoboer.

Ben trouwens wel benieuwd welke grote en goedkope afdrukboeren ook mooie printjes doen. Heb Pixum geprobeerd, dat viel vies tegen. Heb op de HCC een paar printjes uit Mitsubishi printers op de hema stand gekregen en dat was ook niet geweldig.

[ Voor 36% gewijzigd door Wijnands op 07-12-2006 20:16 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Move vanuit Fotografie Algemeen naar Fotografie Workflow

Bericht hierboven

• bitMeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-02-2019
Wat ik in de loop van de jaren gemerkt heb dat papier aangeraden door de fabrikant van de printer er meestal het beste uit komt. Meestal is dit papier van de fabrikant. Voordeel is dat ze dit papier goed kennen en dat ze er óf een profile voor hebben óf precies kunnen zeggen wat voor instellingen je moet zetten op je printer driver voor optimaal afdruk kwaliteit. Nadeel kan zijn dat dit papier waarschijnlijk iets duurder is. Nou wil dit niet zeggen dat je met ander papier ook goede kwaliteit kan krijgen: ik heb bv met een Canon Pixma IP3000 erg goede resultaten geboekt met Kodak Ultima (volgens mij maken ze dit niet meer) papier. Op mijn huidige Epson R1800 heb ik met dit papier geen bevredigend resultaat geboekt en ben voor deze printer overgestapt op Epson papier (en ben razend enthousiast over deze combinatie).

Om een lang verhaal kort te maken - kijk in de manual van de printer wat voor papier aangeraden wordt - als je ander merk papier wil gebruiken kijk op de website van die fabrikant of ze instellingen aanraden voor jouw printer.

Wat zeker aan te raden valt is om een setje met verschillende soorten papier aan te schaffen (niet duur en je krijgt een paar vellen glanzend, mat, etc) en te proberen.

--

Verwijderd

Ga langs de Dixons het Canon PR-101 papier halen: helft korting bij veel vestigingen, het is het beste papier van Canon en je hebt er kleurprofielen voor :) Het komt in ieder geval uitermate strak uit m'n Pixma 5300: prachtige glans en kleuren :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2006 18:30 ]

Verwijderd

hoezo wil je trouwens perse alles glanzend afdrukken, heb zelf een pixma 5300 en gebruik ook veel PR-101 papier. Voor de meeste situaties is dit een prima papiertje, ook voor jouw pixma 4300. Maar soms wil je gewoon geen glans, bv portretfoto's zijn er niet altijd even mooi op. Ik gebruik daarvoor meestal papier van ilford.

Kortom PR-101 is prima papier, maar niet het absolute einde, en als je 100 vakantiefoto's wil printen kan je beter naar de fotozaak gaan. Bespaart je een hoop geld!
Pagina: 1