Toon posts:

Thuis netwerkje met modem usb uitgang ? hulp gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik ben mijn eerste netwerkje aan het aanleggen. Maar loop tegen een aansluitprobleemje op.
2 pc's beide xp
1 sweex router

Nu komt de adsl kabel bij het modem (via Tiscali) binnen met een utp kabeltje, en gaat er een utp (uitgang) kabeltje naar de pc. Dit is een vaste uitgang (er zit geen adaptertje of zoiets in)
Als ik de modem wil aansluiten op de router lukt dat niet. Daar zit namelijk een utp snoer bij geleverd, die dan niet past op de modem.

Hoe kan ik dit oplossen. Bestaat er een adapter om van de usb-uitgang van de modem over te gaan naar een utp kabel ?
Of bestaan er netwerkkabeltjes met 1 usb kant en 1 utp kant ?

Via google heb ik wel het omgekeerde gevonden van een usb uitgang op de computer naar utp, met een soort adapter. Kan ik deze ook voor het bovengenoemde gebruiken ?

Alvast heel erg bedankt. :?

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:16
Misschien snap ik je niet goed hoor, maar je kunt toch gewoon dat kabeltje van je modem in een router stoppen? Of is het een ander soort kabeltje?

omniscale.nl

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ik voel verwarring tussen UTP (Ethernetkabel) en USB hier. Misschien idee dat TS dat eerst verduidelijkt?

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-03 19:45
nee je legt het niet duidelijk uit maar volgens mij heb je een usb modem en zul je dus een adls router moeten hebben??

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

USB modem kan niet op een standaard router. Je kunt het beste de Sweex terugbrengen en een volledige ADSL gateway kopen (modem, router en eventueel WLAN access point). Maar het is aan te raden eerst even iemand mee te laten kijken.

Handigste is een modem/router te nemen die je provider ondersteund.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ja, wat gambieter zegt, of eventueel iemand in de buurt vragen die van een willekeurige adslprovider overgestapt is naar Tele2, IPB of Orange, zij hebben meestal wel een modem over, vanwege de meegeleverde apparaten bij hun abonnementen. Dat modem kan, mits het Ethernet heeft, wel aan je Sweex.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt.
Ik ga een andere modem zoeken
Pagina: 1