[OSX Tiger] Vraag mbt menubualk

Pagina: 1
Acties:

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

Topicstarter
Beste mensen..

Ben een redelijk nieuwe apple gebruiker. Vorige week vrijdag mijn macbook gekocht en nu loop ik tegen iets aan. Ik stel de vraag in het algemeen maar heb ook een concreet probleem.

Het concrete probleem probeer ik uit te leggen aan de hand van het volgende plaatje.
Afbeeldingslocatie: http://www.timdopmeijer.nl/Fetchart.png

In de itunes menubar zie je (tussen venster en help) het Fetch Art icoontje. Dit programma heb ik gisteren geinstalleerd maar het was zo buggy dat ik het al snel weer van de programmalijst in finder naar de prullenbak heb gesleept. Tot mijn grote schrik zie ik dat lelijke icoontje nog altijd in mijn itunes staan. Hoofdvraag: verwijder je wel altijd het hele programma als je gewoon het programma van de programmalijst naar de prullenbak sleept? Hoe kan je hier het beste mee omgaan om je besturingssysteem een beetje schoon te houden? Zijn er tooltjes voor die zien op dit soort dingen? Via spotlight kwam ik nog een fetchart bestandje tegen in de receipt map, die ook maar gelijk verwijderd. Hoe kan ik mijn concrete probleem oplossen?

Misschien een beetje newbie vragen, heb hier al veel gelezen. Zo ook de verplichte openingstopics. Hoop op jullie hulp.

Ben overigens wel dolbij met mijn nieuwe macbookje :)

aka Crypto T

• Randal Peelen
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-01 14:52
Ik ken het betreffende programma niet, maar ik weet dat programma's doorgaans ook het een en ander in de bibliotheek map in je home neerzetten. Het lijkt mij handig daar even tussen te zoeken.

Verder heeft iTunes ook ergens een map met scripts / plugins, misschien dat daar iets te vinden is.

Overigens, iTunes kan sinds versie 7.0 ook zelf album art uit de iTunes Music Store downloaden, is dit niet een beter alternatief dan 'Fetch Art' ? :)

http://twitter.com/randalpeelen

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:11
Het icoon is niet van een specifiek programma maar voor alle Applescripts die iTunes heeft kunnen vinden (die worden samen onder dat menu vermeld). Als je alle scripts uit /JeUsername/Library/iTunes/Scripts verwijderd zal het menu verdwijnen.

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-01 22:51
Het icoontje tussen Venster en Help is niet zozeer het "Fetch Art" icoontje zoals jij omschrijft, maar het icoontje van AppleScript. Hiermee kun je dingen op je Apple makkelijk automatiseren of andere handige scripts maken.

Blijkbaar maakt "Fetch Art" hier gebruik van en zorgt ervoor dat je het icoontje nu ook bij iTunes zit. Ik weet niet exact hoe je het weg krijgt, maar over het algemeen kun je programma's van je Apple krijgen door ze simpelweg in de prullenbak te gooien.

Als er dan, zoals nu, nog wat achter blijft moet je waarschijnlijk nog iets uit je plugins map gooien. Die vind je in je home map en dan in Bibliotheek -> iTunes -> Plugins of Scripts. Verder zou ik het niet precies weten. Zegt een readme of de website van "Fetch Art" hier niets over?

edit:
Sneller typen enz...