Decoder met PVR en HDTV

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• coachmans
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 14:38
Goeiedag, ik heb op dit moment digitale televisie van Casema, met de standaard decoder die je erbij krijgt. Ik heb op google al het een en ander gezocht, maar niet gevonden.
Het gaat namelijk om het volgende:
Is er voor het digitale televisie gebeuren een decoder die er zowel voor zorgt dat je HDTV kunt kijken, als waarmee je op kan nemen (PVR)?
Van Samsung zijn er wel een decoder waarmee je HDTV kunt kijken en een waarmee je op kan nemen, maar niet beide in een apparaat.
Iemand die hier antwoord op heeft?

• coachmans
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-02 14:38
Niemand die hier iets vanaf weet?

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Zijn er niet.

Verwijderd

ze zijn er inderdaad nog niet..
het is helaas momenteel of alleen nog hd.. of recorder.

als je beide hebt, zouden er 2 hd compatible tuners in 1 apparaat moeten zitten.. dit is weer prijzig en daar is de markt hier in nederland nog niet klaar voor blablabla..

kortom, het schiet nog niet echt op hier in nederland.

• Jucundus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-04-2024

• Jucundus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-04-2024
Deze zou ook in een HDTV versie uitkomen, weet niet wanneer.

ReelBox RCX

[ Voor 24% gewijzigd door Jucundus op 23-04-2007 22:28 . Reden: Te lange url ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 13:16

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 13:04:
als je beide hebt, zouden er 2 hd compatible tuners in 1 apparaat moeten zitten.. dit is weer prijzig en daar is de markt hier in nederland nog niet klaar voor blablabla..
Wat moet ik me voorstellen bij een "HD compatible tuner"? Die is bij DVB-C niet anders dan de SD tuner hoor..

Simpel gezegd bestaat een decoder/PVR uit 4 onderdelen: tuner (zelfde voor HD en SD, 2 nodig voor een PVR), evt. harddisk (die zowel SD als HD streams op kan nemen, altijd), MPEG decoder (MPEG2 voor SD, MPEG4 voor HD) en een video output (SCART voor SD, component of DVI/HDMI voor HD).

In een standaard PVR hoef je alleen maar de MPEG decoder voor een MPEG4 versie te vervangen (en er zit maar één MPEG decoder in het apparaat), evenals de video output. De rest blijft gewoon hetzelfde voor HD.

Of met andere woorden, aan een HD decoder hoef je alleen een extra tuner (die voor SD en HD hetzelfde is) en een harddisk toe te voegen, en je hebt een PVR.

Op de satelliet is de tuner voor HDTV overigens wél anders (al is DVB-S2 op zich geen vereiste voor HD maar in Europa gebruiken we dat wel). Op kabel niet.

Ik gok het erop dat Hollywood gewoon liever geen HDTV PVR's ziet..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1