[Server 2003] Installatie problemen

Pagina: 1
Acties:

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:58
Hallo,

Ik probeer om op een Compaq Proliant ML350 G3 windows Server 2003 te installeren, maar de installatie hangt elke keer nadat de installatiebestanden gecopieerd zijn. Ik krijg dan een blauw scherm te zien met onderaan een witte balk waarinstaat Starting Windows. Verder reageert de server nergens op.

Ik heb de installatie direct vanaf de cd gedaan, maar heb hem ook geprobeerd met smart start van HP.

Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen? Of waar ik een foutlog of foutmelding vandaan zou kunnen halen?

Met gestrekt been.

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:40
artbij schreef op donderdag 07 december 2006 @ 16:07:
Hallo,

Ik probeer om op een Compaq Proliant ML350 G3 windows Server 2003 te installeren, maar de installatie hangt elke keer nadat de installatiebestanden gecopieerd zijn. Ik krijg dan een blauw scherm te zien met onderaan een witte balk waarinstaat Starting Windows. Verder reageert de server nergens op.

Ik heb de installatie direct vanaf de cd gedaan, maar heb hem ook geprobeerd met smart start van HP.

Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen? Of waar ik een foutlog of foutmelding vandaan zou kunnen halen?
Dit probleem lijkt erg op een geheugen probleem, maar dat is een wilde gok.

Kan je als je bijvoorbeeld meerdere geheugen banken in je server hebt zitten, eens proberen met 1 bank gevuld op te starten/installeren.

• Artbij
Probleem is dat deze server tot 2 dagen geleden volledig functioneerde als novell server.
Maar ga idd wat dingen testen, geheugen, proc, hd`s.

Met gestrekt been.

• Artbij
De HP insight diagnostics geven bij het geheugen trouwens geen problemen.

Met gestrekt been.

• Artbij
Als hij opstart krijg ik wel de bios melding: system currently configured for another os. Dit vind ik raar omdat hij nog niet bezig is met de boot van het OS. En ook heb ik geen enkel idee waar ik dit zou kunnen aanpassen. In de bios heb ik niets gevonden.

Met gestrekt been.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:10
Laatse BIOS toevallig al op je Server en array controller gezet?

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-02 22:39
Heb je de server geinstalleerd via een SmartStart CD? Dit is wel aan te raden daar deze een preload doet van de juiste drivers etc in de Windows 2003 install.

Verder kun je in het bios van de machine een hele hoop configureren m.b.t. het te starten OS + filesystem. Verder zou je kunnen kijken of er iLO inzit en deze uitschakelen.

• Artbij
Rolfie schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:59:
Laatse BIOS toevallig al op je Server en array controller gezet?
Nee heb geen biosupdate gedaan. Met windows server 2000 heb ik hetzelfde probleem.
empheron schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 13:06:
Heb je de server geinstalleerd via een SmartStart CD? Dit is wel aan te raden daar deze een preload doet van de juiste drivers etc in de Windows 2003 install.

Verder kun je in het bios van de machine een hele hoop configureren m.b.t. het te starten OS + filesystem. Verder zou je kunnen kijken of er iLO inzit en deze uitschakelen.
Zit geen iLO poort op en heb de install met en zonder SmartStart gedaan. Hij blijf bij beide op hetzelfde punt hangen.

Met gestrekt been.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

artbij schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 12:05:
Als hij opstart krijg ik wel de bios melding: system currently configured for another os. Dit vind ik raar omdat hij nog niet bezig is met de boot van het OS. En ook heb ik geen enkel idee waar ik dit zou kunnen aanpassen. In de bios heb ik niets gevonden.
Die setting hoort in het Bios te staan en is ook via het Bios te wijzigen. Als het goed wordt die setting ook automatisch goed gezet als je de server middels SmartStart installeert.

Probeer eerst die setting eens goed in te stellen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Artbij
Het was inderdaad die bios setting, SmartStart heeft er niets mee gedaan, heb hem net handmatig aangepast en nu werkt het. Bedankt voor je hulp

Met gestrekt been.

Pagina: 1