Beste mensen,
Ik geef vaak de voorkeur aan het bouwen van tabellen of div's met ronde randen. Dat doe ik op de volgende manier:

Ik zet dus een plaatje boven de tabel of div. Het enigste probleem is dat er tussen het plaatje en de tabel/div een whitespace van 3px komt. Je kan dit wel oplossen met de volgende code:
Helaas zit het plaatje in firefox dan 3px over de tabel.
Ik heb na veel proberen deze code gevonden waarbij hij het wel doet:
Op die manier kan je de bug in IE dus vermijden. (Ik praat hier over IE 6).
Misschien was dit niet helemaal een topic waard maar ik weet dat veel mensen tegen dit probleem aanlopen dus ik wilde het even kwijt.
Misschien kunnen jullie hier anders ook even wat oplossingen voor layoutproblemen posten...
(als de moderator dit goed vindt)
Ik geef vaak de voorkeur aan het bouwen van tabellen of div's met ronde randen. Dat doe ik op de volgende manier:

Ik zet dus een plaatje boven de tabel of div. Het enigste probleem is dat er tussen het plaatje en de tabel/div een whitespace van 3px komt. Je kan dit wel oplossen met de volgende code:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
| .plaatje{ margin-bottom:-3px; } |
Helaas zit het plaatje in firefox dan 3px over de tabel.
Ik heb na veel proberen deze code gevonden waarbij hij het wel doet:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| .plaatje{ margin-bottom:-3px; padding-bottom:3px; } .tabelofdiv{ margin-top:-3px; padding-top:3px; } |
Op die manier kan je de bug in IE dus vermijden. (Ik praat hier over IE 6).
Misschien was dit niet helemaal een topic waard maar ik weet dat veel mensen tegen dit probleem aanlopen dus ik wilde het even kwijt.
Misschien kunnen jullie hier anders ook even wat oplossingen voor layoutproblemen posten...
(als de moderator dit goed vindt)