Toon posts:

Creative X-Mod??

Pagina: 1
Acties:
  • 1.729 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom af en toe de X-Mod tegen van Creative, en heb vandaag maar eens de revieuws doorgespit. Nu kom ik er achter dat het apparaat niet te gebruiken is zonder voeding, en zo te zien gebeurd dat door middel van usb. Er moet toch wel een simpele batterij verloop stekker zijn naar usb voeding?
Hoe het ding werkt vraag ik me ook af. Geluid 'verbeteren'? Als je iets comprimeerd is het weg zou je denken, dus hoe komt dit ding dan weer aan die informatie?

Ik wil hem graag gebruiken, NA HEM ERGENS GOED TE TESTEN, en is hij zijn geld waard dan wil ik hem misschien wel. 63 euro in Emmen, en aangezien ik zo'n beetje de hele dag oordoppen in heb is het een fijn gevoel om kwalitatief goede muziek in je oren te hebben.

Maar nu mijn vraag dus: is het mogelijk dit ding om te bouwen zodat het op een accu of batterij kan werken, desnoods de zelfde accu's van m'n mp3 speler.

En weet iemand hoe hij het geluid "voller en rijker" maakt?

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:31
De pennen van de usb waar de spanning op staat zijn gewoon bekend, dus je kan zelf iets maken waarmee je dat ding op accu of batterij kan laten werken.

Hail to the king baby!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat ding is toch gewoon een externe geluidskaart :? Je hebt voor zover ik kan zien de USB nodig om er ueberhaupt geluid uit te krijgen. Dus een "voeding" gaat niet werken.

Anyway, de rest is marketing gebrabbel. Geloof er niet teveel van.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Die xmod heeft de usb-poort nodig voor stroom, aangezien er ook een stroomadapter is.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klein/X-Fi_8.jpg

Alleen geloof ik het hele concept niet echt, volgensmij is het gewoon een equalizer 8)7
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/s.klein/fe_an_experience.gif

Al wordt ie toch de hemel in geprezen... (http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=1688)

[ Voor 49% gewijzigd door niels88 op 07-12-2006 16:02 ]

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Volgens het artikel van hierboven is het schijnbaar dus wel mogelijk wat de TS wil. Maar misschien kun je dan maar beter investeren in apparatuur die dit soort dingen niet nodig hebben.

Life is not about specs, it is about joy!

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Ja:
Duidelijk is dat de Crystalizer, die analyseert welke frequenties er tijdens compressie verdwenen zijn en deze probeert te repareren, zijn werk goed doen.
Ze kunnen tegenwoordig blijkbaar toveren bij Creative 8)7

De vraag is ook of al die geintjes wel werken via de Line-in. Getest is dat niet namlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ja daarom. Hoe kan het ding dan van mijn geluid, beter geluid maken. Als ik de uitgang van mijn mp3 speler aansluit op zijn ingang, en dan mijn oordopjes aan zijn uitgang hang, dan is het toch onmogeloos om beter geluid te krijgen dan wat erin gaat. Want het moet ergens vandaan komen...

Ik heb trouwens een Creative NOMAD 3 met UE10 PRO oordopjes, dus wat voor beters wou je me aanraden?

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 11:21:Ik heb trouwens een Creative NOMAD 3 met UE10 PRO oordopjes, dus wat voor beters wou je me aanraden?
Uh? oordoppen van 900 dollar :? Volgens mij zul je dan niet veel beter krijgen. Zwakste schakel is wellicht de output van de NOMAD. maar die ga je niet echt opleuken met zo'n Creative ding. Denk dat je dan beter uit bent met een losse mobile hoofdtelefoonversterker ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door voodooless op 08-12-2006 11:39 ]

Verwijderd

ROFLCOPTER. Waarom gebruiken ze die dingen dan niet in studio's :D ;(

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:03:
[...]

ROFLCOPTER. Waarom gebruiken ze die dingen dan niet in studio's :D ;(
Ik moest ook al lachen, je kan niet van niets iets maken. Een soortvan interpolatie voor geluid ofzo? Gecomprimeerd is gecomprimeerd. Als ik de grafiek moet geloven wordt het nog beter dan de opname :D

[ Voor 9% gewijzigd door baquelappe op 08-12-2006 15:56 ]

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-02 17:10
baquelappe schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 15:42:
[...]

Ik moest ook al lachen, je kan niet van niets iets maken. Een soortvan interpolatie voor geluid ofzo? Gecomprimeerd is gecomprimeerd. Als ik de grafiek moet geloven wordt het nog beter dan de opname :D
De ervaring he, staat niets over de geluidskwaliteit, maar je ervaart het beter dan in de studio...

M A R K E T I N G

:+

Verwijderd

Ik heb hier een xmod staan, aangesloten via usb en vanuit de xmod naar me instalatie dus geen aparte voeringskabel of iets.

Geluid word echt stukke mooier.

eventueel mogen er mensen bij me komen luisteren ik woon iets boven breda en in tusse kerst en oud en nieuw ben ik in den haag en daar zal ik hem bij hebben alle 2 de locaties hangt er een goede instalatie aan. Thuis is hij aangesloten aan een Imac 20" core duo en in den haag aan een vaio, mocht je met je eige laptop willen testen kan dat ook.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2006 18:41 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:40:
alle 2 de locaties hangt er een goede instalatie aan.
Define 'goede installatie' :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Thuis:
Sony STR-DG500
jbl scs200.5

Den haag weet ik niet exact is niet van me zelf maar ben daar paar dagen bij een vriend.
Maar sonyof sanushi reciver jbl fronts en subwoofer.

Zal vanavond eventjes navragen wat er precies staad.

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
het is gewoon een X-Fi uitbreiding voor non PC audio afspeel apparaten, dus cristalizer enzo misschien zelfs het CMSS3D

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-02 15:34
Dat het subjectief beter klinkt is niet onmogelijk. Zelf heb ik met matige speakertjes een tijdje de SRS plugin voor winamp gebruikt, en dat klonk ook wel iets beter.
Na een tijdje vond ik zelf dat je toch wel vlugger luistermoe werd van dat teveel aan hoge tonen enzo.

Als het echt op alle installaties voor iedereen beter zou klinken zou men het inderdaad in de studio al toegepast hebben. Mijn vermoeden is zelfs dat als je de uitgang van dat ding zou opnemen, en dan in mp3 encoden dat het effect er nog steeds zou zijn. (En dat het dus geen beperking van mp3/cd is die mijn hiermee opheft, maar gewoon een subjectief effect dat men toevoegt)

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

Verwijderd

Ik heb nog meer misverstanden op andere sites gelezen.

Somigen mensen denken dat de xmod tusse de orginelen geluidskaart en speakers staad. Maar de Xmod is echt een externe geluidskaart.

Als er vragen zijn of iemand wil komen luisteren laat maar weten.

Mijn ervaring ermee zijn echt zeer goed voor die prijs het klinkt stukke beter dan de Imac geluidskaart en dat is ook wel een redelijke kaart.

Door de crystlizer word het geluid veel voller en levendiger het klinkt niet zo saai meer het leeft gewoon veel meer en is helderder. Het is moeilijk uit te leggen je moet het echt horen om het te begrijpen.

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 20:15:
......

Door de crystlizer word het geluid veel voller en levendiger het klinkt niet zo saai meer het leeft gewoon veel meer en is helderder. Het is moeilijk uit te leggen je moet het echt horen om het te begrijpen.
ik weet dat gehoor subjectief is maar: geluid wordt IMHO niet beter dan de originele opname, zo was 't namelijk bedoeld door de artiest, alles wat je erna doet doet af aan de geluidskwaliteit. Ik heb zelf veel winamp plugins gezien die je geluid zouden moeten verbeteren maar allemaal deden voor mij af aan de kwaliteit.

Een equilizer kan een beetje doen aan de kwaliteit van je speakers, koptelefoon, of iets anders. Maar om echt significante verbeteringen te vinden zal je toch je apperatuur upgraden

Een digitale verbetering zal echt niet zo veel veranderen aan je soundstage, timbre, snelheid van je geluid en dergelijke.

En voller, warmer =! beter

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• FrenkyFal7
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07-2016
-

[ Voor 99% gewijzigd door FrenkyFal7 op 22-07-2009 15:39 ]

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Alles wat die DSP doet is een beetje EQ uitvoeren, net als vroeger de loudness, veel laag, veel hoog, weinig midden. De headphone setting zal nog wel wat met de fase uithalen ofzo.

Wat het echter vooral doet is een bak vervorming toevoegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.techreport.com/reviews/2005q4/soundblaster-x-fi/crystalizer-imd.png

Als je vindt dat de mp3'tjes niet klinken, ga dan als eerste zeuren bij de marketing afdeling van de betreffende muzikant, want die hebben de bron, de CD, in de eerste plaats al helemaal laten verneuken!

[ Voor 23% gewijzigd door voodooless op 09-12-2006 01:17 ]

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-02 15:34
voodooless schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 01:16:
Alles wat die DSP doet is een beetje EQ uitvoeren, net als vroeger de loudness, veel laag, veel hoog, weinig midden. De headphone setting zal nog wel wat met de fase uithalen ofzo.

Wat het echter vooral doet is een bak vervorming toevoegen
Elk 'effect' dat meer doet als simpel equalizen zal uiteraard meetbaar vervorming toevoegen. Dat wil nog niet zeggen dat de subjectieve ervaring er slechter op wordt.
Toen de X-Fi aangekondigt werd heb ik geloof ik wel eens een uitgebreid stukje tekst gelezen over wat de Crystalizer doet, en het had geloof ik ook te maken met het toevoegen van harmonische tonen.

Persoonlijk ben ik ook wel van mening dat als dit echt beter was dat men dit in de studio al had moeten toepassen.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Adion schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 12:23:en het had geloof ik ook te maken met het toevoegen van harmonische tonen.
Ik zou zeggen: koop dan een buizenversterker ;)

Verwijderd

Ik heb onlangs ook de Creative X-Fi Xmod gekocht. Had niet de illusie dat het mijn gecomprimeerde mp3'tjes beter zou laten klinken dan 'studio-kwaliteit'. Wilde gewoon een betaalbare externe geluidskaart voor mijn laptop, omdat de on-board SigmaTel niet voldeed. Mijn oog viel op de xmod vanwege de vormgeving en de volume/mute knop die me wel van pas komt op mijn bureau. De vermeende verbetering van gecomprimeerde muziek maakte me wel nieuwsgierig, maar ik had er weinig verwachtingen van.
Na inmiddels een ruime week luisteren, valt het me echter zeker niet tegen. Natuurlijk is het een verbetering ten opzichte van mijn onboard geluidskaart. Maar ik heb de Crystalizer toch ook graag aan staan. Als ik de knop even op 'off' zet, merk ik dat ik de muziek toch prettiger vind om te beluisteren met de knop aan. Naar mijn idee klinkt de muziek na een tijdje luisteren met Crystalizer daarna zonder weer wat matter.
De CMSS-3D heb ik over het algemeen ook aan staan, maar dan op een wat lager pitje. Beide effecten zijn namelijk naar eigen inzicht aanpasbaar. Zo kan je de Crystalizer danwel de CMSS-3D in meer of mindere mate z'n werk laten doen.
De CMSS-3D creëert duidelijk een ruimtelijker effect. Over het algemeen vind ik dat wel prettig, maar bij sommige muziek is het wel iets overdone en lijkt het effect sommige dingen te versterken die ik graag wat meer op de achtergrond hoor. Maar als ik het effect dan wat verder uitdraai, klinkt het weer prima.
Kortom: het is geen wonderproduct, maar mede door de betaalbaarheid is het voor mij wel een aanwinst als externe geluidskaart, zeker omdat de effecten instelbaar zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:50:
Thuis:
Sony STR-DG500
jbl scs200.5

Den haag weet ik niet exact is niet van me zelf maar ben daar paar dagen bij een vriend.
Maar sonyof sanushi reciver jbl fronts en subwoofer.

Zal vanavond eventjes navragen wat er precies staad.
Dat is toch niet bepaald referentie?

Verwijderd

heeft iemand dit ding al uitgeprobeerd met Vista? Ik krijg hele erge misvorming van het geluid.

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 00:44
Dit lijkt mij nu ook een leuk product :)
Wellicht iets voor kerst. Hoe duur is de X-mod in Nederland?

edit: Heb hem gevonden in de pw. 61 euro :)

[ Voor 18% gewijzigd door Leolinedance op 10-12-2006 20:24 ]

Verwijderd

Ik heb de Xmod nu al een paar weken in huis en ik ben er erg tevreden over. Het aansluiten op m'n Mac Pro was heel makkelijk, gewoon de usb-kabel in een poort stoppen (duh) en 'm daarna nog selecteren als output device. Bij windows hoeft dit niet. Ik hoor wel een behoorlijk verschil als je de optimalizering uitzet. Voor de rest niet echt veel over te zeggen, gewoon snel, goed en simpel, een aanrader als een interne oplossing geen optie is!

Verwijderd

Beste Marko,

Ik ben eigenlijk op zoek naar software die me in staat stelt om het volume van mijn aac muziekbestanden (beheerd via iTunes) gelijk te zetten. Tot op vandaag heb ik hiervoor niets gevonden.

Kan je me laten weten of een xmod het volume van de afgespeelde nummer automatisch gelijk zet?

Alvast bedankt.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 december 2006 @ 18:40:
Ik heb hier een xmod staan, aangesloten via usb en vanuit de xmod naar me instalatie dus geen aparte voeringskabel of iets.

Geluid word echt stukke mooier.

eventueel mogen er mensen bij me komen luisteren ik woon iets boven breda en in tusse kerst en oud en nieuw ben ik in den haag en daar zal ik hem bij hebben alle 2 de locaties hangt er een goede instalatie aan. Thuis is hij aangesloten aan een Imac 20" core duo en in den haag aan een vaio, mocht je met je eige laptop willen testen kan dat ook.

Verwijderd

Beste Shiz,

Ik ben eigenlijk op zoek naar software die me in staat stelt om het volume van mijn aac muziekbestanden (beheerd via iTunes) gelijk te zetten. Tot op vandaag heb ik hiervoor niets gevonden.

Kan je me laten weten of een xmod het volume van de afgespeelde nummer automatisch gelijk zet?

Alvast bedankt
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2006 @ 12:31:
Ik heb onlangs ook de Creative X-Fi Xmod gekocht. Had niet de illusie dat het mijn gecomprimeerde mp3'tjes beter zou laten klinken dan 'studio-kwaliteit'. Wilde gewoon een betaalbare externe geluidskaart voor mijn laptop, omdat de on-board SigmaTel niet voldeed. Mijn oog viel op de xmod vanwege de vormgeving en de volume/mute knop die me wel van pas komt op mijn bureau. De vermeende verbetering van gecomprimeerde muziek maakte me wel nieuwsgierig, maar ik had er weinig verwachtingen van.
Na inmiddels een ruime week luisteren, valt het me echter zeker niet tegen. Natuurlijk is het een verbetering ten opzichte van mijn onboard geluidskaart. Maar ik heb de Crystalizer toch ook graag aan staan. Als ik de knop even op 'off' zet, merk ik dat ik de muziek toch prettiger vind om te beluisteren met de knop aan. Naar mijn idee klinkt de muziek na een tijdje luisteren met Crystalizer daarna zonder weer wat matter.
De CMSS-3D heb ik over het algemeen ook aan staan, maar dan op een wat lager pitje. Beide effecten zijn namelijk naar eigen inzicht aanpasbaar. Zo kan je de Crystalizer danwel de CMSS-3D in meer of mindere mate z'n werk laten doen.
De CMSS-3D creëert duidelijk een ruimtelijker effect. Over het algemeen vind ik dat wel prettig, maar bij sommige muziek is het wel iets overdone en lijkt het effect sommige dingen te versterken die ik graag wat meer op de achtergrond hoor. Maar als ik het effect dan wat verder uitdraai, klinkt het weer prima.
Kortom: het is geen wonderproduct, maar mede door de betaalbaarheid is het voor mij wel een aanwinst als externe geluidskaart, zeker omdat de effecten instelbaar zijn.

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 14:30:Kan je me laten weten of een xmod het volume van de afgespeelde nummer automatisch gelijk zet?
Nee, dat doet ie niet.

Verwijderd

Nee inderdaad, dat doet de xmod niet. Het draaien aan de volumeknop op de xmod geeft aanpassing van het geluidsniveau van de computer, maar gelijkzetten doet ie niet.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-02 16:19
Omdat dit topic nog niet zo heel erg oud is, een kickje ipv een nieuwe topic over hetzelfde product aan te maken :)

Hoe zit het met de ruis van de X-Mod? Ik heb dus een laptop met onboard geluid wat ruist als een malle.

Bij mij gaat het zegmaar zo:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/xmod.bmp

Omdat ik via de laptop altijd winamp aan heb staan en me wel eens stoor aan de ruis die erbij komt zit ik dus aan deze Xmod te denken... Het onboard geluid van m'n desktop pc is gewoon vrij ruisloos en van de xbox ook, daar zitten de problemen niet (echt).

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:19
dus je kan hem via een line in op de xmod aansluiten en je kan hem als exteren soundcard laten werken?

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• Sluuut
Nee.. even voor de duidelijkheid nog, het is dus geen externe geludiskaart zoals ik dacht :/ Het is alleen maar een soort externe amplifier :/

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Sluuut schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:32:
Nee.. even voor de duidelijkheid nog, het is dus geen externe geludiskaart zoals ik dacht :/ Het is alleen maar een soort externe amplifier :/
Dit is WEL een externe geluidskaart. Niets meer, en niets minder.

• Sluuut
voodooless schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:37:
[...]

Dit is WEL een externe geluidskaart. Niets meer, en niets minder.
Eum, hoe zeker weet je dat??

Ik wou hem dus bij MyCom aanschaffen maar daar wees die jongen me erop dat het dus geen externe soundcard was, maar alleen een soort van amplifier.. Dat je er echt een interne soundcard voor nodig had om hem te laten werken.

Hij had er volgens mij een aantal terug zien komen die dus ook dachten dat het een externe soundcard was.

[ Voor 10% gewijzigd door Sluuut op 16-01-2007 15:10 ]

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Ding heeft een USB aansluiting waarmee hij geluid kan toveren uit je PC => geluidskaart. Veel anders kan ik er niet van maken.

Met een losse adapter schijnt het ding echter ook stand-alone te kunnen werken.

Verwijderd

Ik heb sinds een tijdje ook een xmod. Ben erg tevreden over de kwaliteit van het geluid. Nu heb ik alleen een probleem sinds ik (denk ik) vista opnieuw geinstalleerd heb. Het geluid ruist als ik iets met andere programma's doe. Bijvoorbeeld als ik zit te browsen maar ook al als ik het schuifbalkje bij albumview van windows media player verschuif. Als ik dus ook maar iets anders doe gaat hij ruisen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

• voodooless
  • Nu online

voodooless

Sound is no voodoo!

Check je mixer of je niet een of andere input aan hebt staan?

Verwijderd

Ik had inderdaad mn onboard nog aanstaan maar deze uitschakelen geeft geen veranderingen.
Nu zie ik wel dat mijn computer (Vista) de xmod niet volledig herkend. Ik krijg nog een onbekend apparaat als ik hem inplug.

Verwijderd

Het vreemde is ook: je kan op 2 manieren je boxen testen. Configuratiescherm>geluid>afspeelapparaten.

Hier kan je kiezen voor configureren of eigenschappen van de xmod. Bij configureren geeft hij ruis en bij eigenschappen niet.

edit: never mind, bij eigenschappen ruist ie ook als ik bijv. een balkje verschuif in mn browser.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 17:02 ]

Verwijderd

Nu heb ik het probleem wel te pakken denk ik, ik had een externe monitor op mijn laptop aanstaan. Die zet ik net uit en het ruisen is over. Dat is toch raar ofniet:?

Verwijderd

Hier een tevreden klant van de Creative Xmod :) .

Ik ben er zeer tevreden over. Ik had eerst de mening net als de meeste in deze topic. Totdat ik er naar geluisterd had. Prachtig ding. Het doet eigelijk het zelfde met mijn muziek die ik afspeel op me computer met een creative X-fi Xtreme Audio. Het heeft ook een X-fi chip die het geluid verbeterd met een 24 bits X-Fi Crystalizer. Super ding. Het geluid klinkt zoveel beter. Ik wil tegenwoordig niet naar me mp3speler meer luisteren met oordopjes omdat ik het geluid tegen valt vergeleken de Xmod. Niet dat het geluid slecht is maar als je eenmaal de xmod aansluit dan is het verschil zo groot.

Top product. Ik gebruik het in combinatie met een Creative GigaWorks G550W en Jbl on tour

Verwijderd

Aangezien het volume dat uit mijn huidige laptop te zwak is (waardoor ik mijn versterker te ver moet open draaien met als gevolg dat deze begint te ronken), zoek ik iets om het volume van laptop omhoog te krikken. Daarstraks naar de Saturn in Antwerpen geweest en de verkoper raadde mij de X-Mod aan. Nu vind ik 79 euro wel wat veel voor iets waarvan ik niet eens zeker weet of het wel doet wat ik wil. Wat denken jullie hiervan? Heeft iemand misschien een betere oplossing voor mijn probleem?

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Wat bedoel je met: begint te ronken?
Mijn Yamaha (ik neem aan dat je het daar over hebt) RX-V440RDS (iets ouder dus) heeft geen enkel probleem met volledig opendraaien. (zeg tot stand -10 dB)
Als je voorbij die stand moet en je hebt nog steeds geen fatsoenlijk geluid staan óf je speakers te ver weg, óf je vergeet nog ergens een volumeschuifje in je OS, óf je moet inderdaad een nieuwe geluidskaart of iets dergelijks.

Bij mijn laptop moet ik mijn versterker ongeveer 10-15 dB verder opendraaien om hetzelfde geluidniveau te krijgen als met mijn cd-speler.

Verwijderd

Ik heb het inderdaad over mijn Yamaha receiver. Wat bedoel ik met ronken...je zou het ook een soort gezoem kunnen noemen, je hoort het enkel als je de receiver ver moet open draaien. Het volume van mijn laptop staat echter volledig open. Met mijn vorige laptop had ik dit probleem niet, deze ging veel harder.

Zou dit apparaat een oplossing kunnen bieden? Of weet iemand of er iets simpeler bestaat om het volume van mijn laptop omhoog te krikken voor het de receiver binnen gaat?

• bartvl
  • Nu online

bartvl

Zit de 3,5 mm jack plug goed in de laptop?

Waar je ook naar zou kunnen zoeken is een externe kaart die een s/pdif uitgang heeft (digitaal optisch/coaxiaal) dan laat je het vertalen van digitaal naar analoog aan de yamaha over.

Pagina: 1