Ik loop (weer) tegen een probleempje aan. Ik wil graag een limiet stellen aan een getal dat in een invoerveld staat. Dit heb ik voor elkaar gekregen, maar niet precies:
Als dit getest wordt krijg ik prima een waarde, maar deze wordt geladen in een nieuwe pagina. Deze wil ik in document.labwaarden.magnesium2.value hebben staan. Kan iemand mij misschien helpen hoe ik dit kan laten doen? En het lijkt mij dat dit niet de meest elegante oplossing is (al werkt het wel). Klopt dit, of kun je dit normaal gesproken ook anders opschrijven? En hoe kan ik ervoor zorgen dat beide stoffen (magnesium en kalium) gecontroleerd worden? Nu krijg ik nl. al een antwoord voor alleen magnesium.
En nog iets: Hoe kan ik een getal met een komma invoeren en dat het toch werkt? Is het mogelijk om de komma te vervangen door een punt en zo een goed getal te genereren? Degene die het script moeten gebruiken zullen nl. regelmatig komma doen i.p.v. punt (gok ik)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <html>
<body>
<table>
<form name="labwaarden">
<tr><td>Magnesium:</td><td><input type="text" name="magnesium1" size="4" maxlength="4" /></td><td><input type="text" name="magnesium2" size="4" maxlength="4" /><td><input type="text" name="magnesium3" size="4" maxlength="4" /></td><td><input type="text" name="magnesium4" size="4" maxlength="4" /></td></td></tr>
<tr><td>Kalium:</td><td><input type="text" name="kalium1" size="4" maxlength="4" /></td><td><input type="text" name="kalium2" size="4" maxlength="4" /><td><input type="text" name="magnesium3" size="4" maxlength="4" /></td><td><input type="text" name="magnesium4" size="4" maxlength="4" /></td></td></tr>
<tr><td><input type="button" name="controle" value="Controleer" />
</form>
</table></td></tr>
</table>
<script language=javascript>
a = "Magnesium Accoord"
b = "Kalium Accoord"
c = "Verlaagd"
d = "Verhoogd"
e = "Niet bepaald"
document.labwaarden.controle.onclick = function ()
{if (document.labwaarden.magnesium1.value/1 >= 0.65 && document.labwaarden.magnesium1.value/1 <= 1.05) document.labwaarden.magnesium2.value = document.write(a);
if (document.labwaarden.magnesium1.value/1 > 0 && document.labwaarden.magnesium1.value/1 < 0.65) document.labwaarden.magnesium2.value = document.write(c);
if (document.labwaarden.magnesium1.value/1 > 1.05) document.write(d)
else document.write (e)
if (document.labwaarden.kalium1.value/1 >= 0.65 && document.labwaarden.kalium1.value/1 <= 1.05) document.labwaarden.kalium2.value = document.write(b);
if (document.labwaarden.kalium1.value/1 > 0 && document.labwaarden.magnesium1.value/1 < 0.65) document.labwaarden.kalium2.value = document.write(c);
if (document.labwaarden.kalium1.value/1 > 1.05) document.write(d)}
</script>
</body>
</html> |
Als dit getest wordt krijg ik prima een waarde, maar deze wordt geladen in een nieuwe pagina. Deze wil ik in document.labwaarden.magnesium2.value hebben staan. Kan iemand mij misschien helpen hoe ik dit kan laten doen? En het lijkt mij dat dit niet de meest elegante oplossing is (al werkt het wel). Klopt dit, of kun je dit normaal gesproken ook anders opschrijven? En hoe kan ik ervoor zorgen dat beide stoffen (magnesium en kalium) gecontroleerd worden? Nu krijg ik nl. al een antwoord voor alleen magnesium.
En nog iets: Hoe kan ik een getal met een komma invoeren en dat het toch werkt? Is het mogelijk om de komma te vervangen door een punt en zo een goed getal te genereren? Degene die het script moeten gebruiken zullen nl. regelmatig komma doen i.p.v. punt (gok ik)
[ Voor 19% gewijzigd door Paultje3181 op 07-12-2006 14:39 ]